- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Cory4Fun (side 2)
Cory4Fun (side 2)
Postet 27.04.09 kl 20:29
Postet 27.04.09 kl 20:50
Galemor
Gå til hovedsiden på Forumet trykk på logg inn da kommer du videre til en side med logg inn. Her kan du registrere deg som ny bruker nede til venstre i menyen. Neste side godtar du vilkårene. Nå kommer du til registreringen fyll ut alle data + kode ordet nede på siden. Nå får du en mail fra admin@corydoras.no og du må klikke på linken som står der. Dette er det du trenger for å komme i gang Håper dette løser problemet. Bare send en pm om det er noe.
Postet 27.04.09 kl 21:32
Endret: 27.04.09 kl 21:55
Postet 27.04.09 kl 23:03
Corydoras
Har fått tilbakemeldin at det er litt kronglete å bli medlem gjør som det står ovenfor send en e-post til meg hvis det ikke løser seg bjorn@corydoras.no
Postet 28.04.09 kl 01:45
Osmose
Nå har jeg kjøpt meg en nytt Osmose anlegg og skal installere denne. Er det noen som har positive eller negative erfaring med dette i sine akvarier. I forumet fant jeg 101 søkerstrenger så det blir vel litt å lese. Har jo lest att dette vil bedre vannkvaliteten og vil gjøre det bedre for lek. Jeg skal bruke denne til Corydoras og et saltvannsakvarie.
Postet 10.05.09 kl 21:32
Til saltvann ,veldig bra ,til coryer eller andre ferskvannsfisker ikke bra. Du filtrerer vekk masse stoffer som fiskene trenger.Vet om de som bruker osmose men de tilsetter stoffer for å gjøre vannet brukendes igjen. Har nemlig vært på tanken selv da jeg også har osmoseanlegg i hus,men har ikke funnet ut hva som må til av tilsetningstoffer her.
Postet 10.05.09 kl 23:08
Takk sølvi
Hvilken tilsetning stoffer er det du tenker på. Etter det jeg har hørt av akvarister skulle dette også være bra for Cory. Er det andre som har noen kommentarer også tas i mot med takk
Postet 11.05.09 kl 10:08
Hei det var den 375l som står på melsom og venter, glemmer det hver helg jeg. Skulle jo sende melding og si ifra når det passer, men kan ikke du heller si når det passer for deg oxo tilpasser jeg meg til det. Ellers er jo mamma hjemme og kan vise deg
Slutter på jobb halv 4 fra imorgen så bare å si ifra.
Slutter på jobb halv 4 fra imorgen så bare å si ifra.
Postet 11.05.09 kl 12:58
Postet 17.05.09 kl 13:04
Cory fra europa
Nå er det blitt litt lenge siden jeg var her inne. Det er jo varmt i været så da er man ute. Akvarie rommet har lidd litt i varmen så det har gått med noen stykker men men. Har nylig vert på ferie og sett på akvarier rundt om i Europa masse innteresange. Der jeg koste meg mest var hos Hans. Ett nydelig og romslig akvaria rom. Alle akvariene og stativene var laget av han selv så det går virkelig ann å lage det pent selv om det ikke er kjøpt på hjørne. Han måtte jo innrømme at det ikke var bilig når han var ferdig men det var vært strevet sa Hans. Det meste var drevet med luft men laget ikke mer lyd en en elektrisk pumpe. Alt elektrisk var lagt opp i egenè kanaler med masse uttak men det var veldig pent og eget sikrings skap med taimer. Stort rom på ca 35 m2 tre vegger var med akvarier og et for yngel og stereo anlegget sitt og en god sofa mitt i rommet. Alt var taimet og til rette lagt!! Fikk jo selv med meg hjem noen god biter (cory)hjem alle klarte seg ikke men man må regne med litt svin. En god kamerat fikk jo også etterlengtet cory. Så nå har det gått en uke og to arter har alerede lagt egg. Det er vell ikke akkurat den beste tiden man får egg på men man jo da ta sin tørn. Jeg har jo også noen cory som jeg ønsker å GI bort etter det jeg vet er det bare jeg og en til som har dem her i Norge. Får at du skal være med i trekning om dem må men logge seg inn på www.corydoras.no eller www.corydoras.no/forum.html trekningen blir i slutten av august. Alle nye medlemmer og gamle medlemer vil bli med i trekningen fra dato 18.07.09 til 31.08.09
Postet 19.07.09 kl 00:53
Endret: 22.07.09 kl 20:47
Postet 19.07.09 kl 13:59
Maling ????
Nå skrider det fremmover på opp pussing av akvarie rommet to skap er revet og det er gjort klart for maling av rommet. Nå er det jo regnvær så det er fint og jobbe inne.
Et problem jeg har er at det står en reol der med fisk å jeg skal male veggene.
Jeg har kjøpt maling (Jotun Sens) er det noen som har erfaring med maling av akvarie rom hvor det går fisk. Jeg tenker da på avgasser fra malingen. Trenger RÅD
Et problem jeg har er at det står en reol der med fisk å jeg skal male veggene.
Jeg har kjøpt maling (Jotun Sens) er det noen som har erfaring med maling av akvarie rom hvor det går fisk. Jeg tenker da på avgasser fra malingen. Trenger RÅD
Postet 22.07.09 kl 15:17
Postet 22.07.09 kl 15:38
Endret: 22.07.09 kl 15:39
Postet 22.07.09 kl 19:45
Corydoras i gave
Som jeg skrev litt lenger opp
Jeg har jo også noen cory som jeg ønsker å GI bort etter det jeg vet er det bare jeg og en til som har dem her i Norge. Fårr at du skal være med i trekning om dem må man logge seg inn på [URL=http://www.corydoras.no ]www.corydoras.no [/URL]eller www.corydoras.no/forum.html trekningen blir i slutten av august. Alle nye medlemmer og gamle medlemer vil bli med i trekningen fra dato 18.07.09 til 31.08.09 Bilde til høyre er kansje kjent for noen
Jeg har jo også noen cory som jeg ønsker å GI bort etter det jeg vet er det bare jeg og en til som har dem her i Norge. Fårr at du skal være med i trekning om dem må man logge seg inn på [URL=http://www.corydoras.no ]www.corydoras.no [/URL]eller www.corydoras.no/forum.html trekningen blir i slutten av august. Alle nye medlemmer og gamle medlemer vil bli med i trekningen fra dato 18.07.09 til 31.08.09 Bilde til høyre er kansje kjent for noen
Postet 22.07.09 kl 19:58
Endret: 22.07.09 kl 20:00
Cory fra europa
Sølvi GullaksenHøres spennende ut . Men du må jo fortelle om hvilke godbiter du fikk med deg hjem da :)
Hei Sølvi som du etterlengtet en liste med de cory jeg hadde med hjem så her er en liste på de mest kjente
Aenus fra Bolivia WC,
Weitzmani WC,
Aurofrenatus,
Cruziensesis,
C-123 'Yellow Cat' WC,
Brevirostris Guiana WC
+ noe smått til husker ikke helt navnene.
Postet 22.07.09 kl 20:43
Postet 22.07.09 kl 23:24
Sølvi GullaksenNoe smått som du ikke husker navnene på ? Fy deg :) De var ellers søte de Cruziensesene :) Grattis med mange flotte coryer.
(Noe smått) navnene kommer senere det er de cory som jeg har til gaven for de som mellder seg inn på www.corydoras.no. Og her er ett bilde til
Postet 23.07.09 kl 11:29
Postet 23.07.09 kl 14:48