- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Fikk en ciklide i dag, men aner ikke hvilken sort det er !! (side 2)
Fikk en ciklide i dag, men aner ikke hvilken sort det er !! (side 2)
Inaktiv bruker

har en gruppe på 8 stk hjemme, meget flott fisk, yngler trutt å stadig, spiser ikke mindre fisk heller
Postet 30.09.08 kl 23:47
Postet 30.09.08 kl 23:48
Inaktiv bruker

den på linken ruger forresten på egg
Postet 30.09.08 kl 23:49
Postet 01.10.08 kl 08:20
2nelise viser et bilde i diskusjonen i denne tråden her av en ciklide som faktisk lignet dine
Postet 01.10.08 kl 08:31
Jeg var tilbake i butikken og spurte men hun som var der hadde ikke peiling, og virket lite interessert . Til slutt kunne jeg ikke dy meg, og sa "du burde kanskje slå opp i en bok og se om du finner den der " ....da gjorde hun det ... men fant ikke fisken
Når jeg ser på den i dag, så har den ganske stor munn faktisk,
Når jeg ser på den i dag, så har den ganske stor munn faktisk,
Postet 01.10.08 kl 11:09
Kikket på bildene og denne fisken er jo myyye kjedeligere.
Ser i dag når den har slått seg litt til ro at den har en svart stripe langs siden som ender i en liten flekk, men den er ikke så veldig fremtredende.
Får se om det er andre i butikken i dag.
For ordens skyld , jeg fikk denne fisken, kjøpte ikke en ukjent fisk
kan det foresten være noe annet enn ciklide?
Ser i dag når den har slått seg litt til ro at den har en svart stripe langs siden som ender i en liten flekk, men den er ikke så veldig fremtredende.
Får se om det er andre i butikken i dag.
For ordens skyld , jeg fikk denne fisken, kjøpte ikke en ukjent fisk
kan det foresten være noe annet enn ciklide?
Postet 01.10.08 kl 11:19
Endret: 01.10.08 kl 11:20
and the winner is ........
*holde tunga rett i munnen og skrive riktig*
sarotherodon (chromis) mossambicus Natal-ciklid
puh, der var det skrevet, hehe.
Dette er altså et ganske fargeløst eksemplar. Og beistet blir digert !! Dessuten så spiser de fiskebebier og nå bor den i akvariet som det skal flytte levendefødende inn i ...... akk ja , ikke greit å få fisker i "gave".
*holde tunga rett i munnen og skrive riktig*
sarotherodon (chromis) mossambicus Natal-ciklid
puh, der var det skrevet, hehe.
Dette er altså et ganske fargeløst eksemplar. Og beistet blir digert !! Dessuten så spiser de fiskebebier og nå bor den i akvariet som det skal flytte levendefødende inn i ...... akk ja , ikke greit å få fisker i "gave".
Postet 01.10.08 kl 15:29
sessanand the winner is ........ *holde tunga rett i munnen og skrive riktig* sarotherodon (chromis) mossambicus Natal-ciklid puh, der var det skrevet, hehe. Dette er altså et ganske fargeløst eksemplar. Og beistet blir digert !! Dessuten så spiser de fiskebebier :-( og nå bor den i akvariet som det skal flytte levendefødende inn i ...... akk ja , ikke greit å få fisker i "gave".
and the winner is ........
Hei atter en gang sessan. Om du ser bort fra mine skrive LEIF ser du at JEG fikk rett, hehe. Har selv to hanner og to huer. Huene er gråe og triste hele tiden, mens hannene blir i fine farger, spesielt i parringstiden". Disse kan bli opptil 45 cm store og er faktisk matfisk. Tro det eller ei. Virkelig skjønne fisk disse mossambicusene. Jeg har solgt mine og di, sammen med ca 15 yngel fra forrige kull blir hentet fredag. Begge huene går med yngel på ny nede i hvert sitt karr, og det er ikke få yngel dem får. Skaff deg et av hvert kjønn så er du sikret yngel for all fremtid....ler.... Hilsen Leif
Postet 01.10.08 kl 18:37
Hei leif
hehe ja yngel er koselig, men jeg har jo ikke plass til dem . har bare to 63 litere, og en 128 liter. og 128 literen er alt full.
Antagelig er det en hunn jeg har siden den er svak i fargene? ryggfinnen er nå litt skarpere rød i tuppene. Tror fisken er glad jeg - rent vann og ingen døde lik rundt seg. Den kom fra et reste akvarium der alle kostet 10 kroner uten garanti - antagelig er de enda dyrere enn dette. Uansett, det var bare død og elendighet i det karet der, en fiskesuppe av fargeløse individer som liksom ventet på døden...... vannet bokstavligtalt stinket ..... dolkestikktetraene fra samme kar er også mye gladere i dag og har begynt å få farge.
De hadde en slik mosambic sak igjen, men den såg helt elendig ut. og like fargeløs.
En hann og en hunn, vil vel trenge mer enn 63 liter?
og kan du være snill og svare i min andre tråd om de kan gå med slørhaler, hvis du vet det?
hehe ja yngel er koselig, men jeg har jo ikke plass til dem . har bare to 63 litere, og en 128 liter. og 128 literen er alt full.
Antagelig er det en hunn jeg har siden den er svak i fargene? ryggfinnen er nå litt skarpere rød i tuppene. Tror fisken er glad jeg - rent vann og ingen døde lik rundt seg. Den kom fra et reste akvarium der alle kostet 10 kroner uten garanti - antagelig er de enda dyrere enn dette. Uansett, det var bare død og elendighet i det karet der, en fiskesuppe av fargeløse individer som liksom ventet på døden...... vannet bokstavligtalt stinket ..... dolkestikktetraene fra samme kar er også mye gladere i dag og har begynt å få farge.
De hadde en slik mosambic sak igjen, men den såg helt elendig ut. og like fargeløs.
En hann og en hunn, vil vel trenge mer enn 63 liter?
og kan du være snill og svare i min andre tråd om de kan gå med slørhaler, hvis du vet det?
Postet 01.10.08 kl 20:13
Inaktiv bruker

det er mulig det er en hann også, bare ikke helt kjønnsmoden enda
men jeg har et lekskarr på 160 liter med 6 sånne hjemme, 1 hann å 5 huer, å det er stor trivsel hannen graver leksgrop hele tiden de kan ikke være der resetn av livet, men det er stor nok plass enda
men jeg har et lekskarr på 160 liter med 6 sånne hjemme, 1 hann å 5 huer, å det er stor trivsel hannen graver leksgrop hele tiden de kan ikke være der resetn av livet, men det er stor nok plass enda
Postet 01.10.08 kl 20:15