Liker du hodeskaller osv i akvariene dine? (side 2)

skulle jeg hatt et saltvanskar skulle det vært fylt med tomme ølflasker.. men jeg hadde nok bare blitt tørst av å sitti å sett på akvariet...
Michael Niesar
Men, en hodeskall i midten av ett kar med svart bunn, masse mørke røter og en moseart og masse løv som henger seg trist over hele innredningen. Dette kan være spennende. Kunne godt tenke meg en gjeng Gule Reker som de eneste "overlevende", ähem beboere, altså. Trasigt men ganske stilig også.


Svarte tigerreker hadde kanskje passet enda bedre, men de hadde kansje forsvunnet i allt det svarte.

Dersom du skal "ta an helt ut", kan du bruke fluoriscerende lys, og sjekke hvilke reker som passer best med det. (Blå tigerreker(?))

Her er det masse skaller å velge imellom.
Som man kan se her så er det absolutt mulig å bruke hodeskallepynt og likevel gi et realistisk og estetisk godt preg på oppsettet
Tante Astrid
Som man kan se [URLBLOCK1] så er det absolutt mulig å bruke hodeskallepynt og likevel gi et realistisk og estetisk godt preg på oppsettet :)


Det var faktisk det fineste akvariet jeg har sett noengang med disse plast-hodeskallene Ser det ligger noe som skal ligne en ribbeinskorg der også.
Piraya er selvfølgelig fisken her
Tante Astrid
Som man kan se [URLBLOCK1] så er det absolutt mulig å bruke hodeskallepynt og likevel gi et realistisk og estetisk godt preg på oppsettet :)
Med eller uten skaller, så var det karet lekkert.
Håper ikke dette karet med skallene inspirerer i feil retning... Det kan jo utnyttes av de som evt. har lyst å kvitte seg med plagsomme folk... :O
Da jeg var nybegynner hadde jeg både skipsvrak og tønner i karet mitt, men nå er alt juggelet tatt ut og det er mer naturlig.

Man kan jo diskutere hva som er naturlig for i sjøen finner man gjerne små trejoller, gamle skipsvrak og sikkert skjeletter så man kan faktisk lage et biotop som snurrer rundt en sunken båt. Der kan man ha en stor båt, tønner, skjeletter og mye annet....hvis man vil.....

Men smaken er forskjellig. Eneste jeg ikke er så begeistret for er plastplanter og neonpynt......men det er bare meg...

Mvh Linda
Inaktiv bruker
jeg har bare 3 akvarium hjemme.med såne ting.det ene er apistogramakaret.som jeg har et jukse fjel og et jukse tregreie og en hodeskal.som blir brukt til å lage en hule som apistogrammahua kan gjeme ynglene i. =
hvis jeg skulle hatt et piratkar som tema så hadde jeg ville hatt det, men jeg satser på regnskog akvarium (eller lignende stil ) så derfor har jeg ikke det.
På serien "akvarie" på tv2, så puttet de et ekte hestehode ned i ett akvarie med åler. det ble ganske stilig. serlig når den hadde blitt helt ribbet og en ål stakk hode ut av det ene øyehullet.
jeg liker mye grønt, masse fisker, svart sand/fin grus, hodeskaller og blomstepotter*ler*

Driver med nytt prosjekt til akvariet, må bare vente til lønning. Har 2 akvarier, et 64 l og et 128l. Bruker fortiden 64literen til guppy yngel. Har også et 800l hagedam type, til skilpaddene mine.

Har akkurat flyttet, og under flyttinga, tok noen av plantene kveld(av en eller annen grunn dør alltid plantene mine, men ikke fiskene.) Her er noen bilder _før_ jeg flytta. Skal ta bilder når jeg får lønning.


[External Image]
De står i pottene enda, grunnet at de ble kjøpt 2 dager før jeg flytta. Hehe

[External Image]
Den tok dessverre kveld. Og møkka er borte nå. Har ikke bodd hjemme på 2mnd, så når jeg flytta videre, rensa jeg all sanda.

[External Image]

[External Image]
Gress!

[External Image]
Mangler mye grønt.

Jeg skammer meg når jeg legger ut disse bildene, men forandring skal de bli!
Alt kan se naturlig og flott ut med litt kreativitet. Er ofte at det som skal være naturlig kan se unaturlig ut. Syns planter som blir stelt alt for mye med kan se unaturlig ut, Min personlige mening er at planter skal få gro vilt, bare fjerne døde og visne blad. Man har jo disse innvendige bakgrunnene ser ofte utrolig ekte ut når de kommer i vann. Mange av disse plast plantene kan se utrolik ekte og lekre ut.
*glem det, leste ikke skikkelig*
*dobbel*
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap