- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Tropheus-oppstart (side 2)
Tropheus-oppstart (side 2)
baronenkan ikke sånne nummere i hode, trodde det var 2208 i hvertfall. har ikke tatt meg bryet til å klage, må jo ikke betale uansett. men jeg fant ett par billigere sider uansett som jeg kjøper fra.
2208 kan brukes opp til maks 60 liter, tror faktisk du bør tenke deg om flere ganger dersom du i hele tatt vurderer å kjøpe denne lille innvendige pumpen til 200 literen din!
Husk at du kan overdimensjonere hvis du kjøper nytt filter, du nevnte at du ønsker å få tak i en 325 liter med tiden og det vil da være dumt å kjøpe et filter nå som er akkurat ok til 200 literen, slik at du må investere i et filter til...
Det er nok best at du kontakter Webzoo og gir beskjed at du ønsker å kanselere bestillingen som er gjort, ellers kan du få krav om å betale retur frakt og gebyr dersom pakken ikke hentes!
Postet 14.10.08 kl 18:53
det er ikke den pumpa jeg mener,
jeg mente den orginal pumpa som tar 1200 liter i timen.
skal ha ett utvendig filter også, skal kanskje kjøpe en 325l til uka.
ang. det om å betale returfrakt, kjøpte yngelfòr for ett par måneder siden. og har hverken fått erstattningskrav eller hentelapp, skal se hva jeg kan gjøre.
jeg mente den orginal pumpa som tar 1200 liter i timen.
skal ha ett utvendig filter også, skal kanskje kjøpe en 325l til uka.
ang. det om å betale returfrakt, kjøpte yngelfòr for ett par måneder siden. og har hverken fått erstattningskrav eller hentelapp, skal se hva jeg kan gjøre.
Postet 14.10.08 kl 20:08
Endret: 14.10.08 kl 20:10
Hei Vidar! Baronen venter et 325 liters kar fra nissen til jul slik jeg forstår.
Til Baronen: ikke kjøp ting uten å rådspørre deg først med flere. Som Vidar nevnte her så må du satse på skikkelig utstyr. Tropheus er dyre fisker. Det er dum å miste flere tusen fordi man ikke ha riktig utstyr. Du kan sette opp en liste over hva du har tenkt å handle. Legg listen ut her så hjelper nok folk deg med flere tips. Ellers så er du velkommen til meg hvis du har anledning. De fleste herinne har vært hjemmet hos meg så du er ikke første mann.
Til Baronen: ikke kjøp ting uten å rådspørre deg først med flere. Som Vidar nevnte her så må du satse på skikkelig utstyr. Tropheus er dyre fisker. Det er dum å miste flere tusen fordi man ikke ha riktig utstyr. Du kan sette opp en liste over hva du har tenkt å handle. Legg listen ut her så hjelper nok folk deg med flere tips. Ellers så er du velkommen til meg hvis du har anledning. De fleste herinne har vært hjemmet hos meg så du er ikke første mann.
Postet 14.10.08 kl 21:03
kan vel like godt skrive inn den handlelista nå.
skal muligens kjøpe en 325l med pumpe, skal nok ikke bruke pumpa.
25-30 duboisier
utvendig eheim ecco som tar 600 i timen
den klassiske eheim innvendige som tar 1200l
ett par sekker fineste biltema-sand
stein, osv.
varmekolbe
det var vel det grunleggende...
skal ringe han fyren jeg skal kjøpe karet av i morgen.
skal muligens kjøpe en 325l med pumpe, skal nok ikke bruke pumpa.
25-30 duboisier
utvendig eheim ecco som tar 600 i timen
den klassiske eheim innvendige som tar 1200l
ett par sekker fineste biltema-sand
stein, osv.
varmekolbe
det var vel det grunleggende...
skal ringe han fyren jeg skal kjøpe karet av i morgen.
Postet 14.10.08 kl 21:48
Endret: 14.10.08 kl 21:49
Postet 14.10.08 kl 22:20
baronenkan vel like godt skrive inn den handlelista nå. skal muligens kjøpe en 325l med pumpe, skal nok ikke bruke pumpa. 25-30 duboisier utvendig eheim ecco som tar 600 i timen den klassiske eheim innvendige som tar 1200l ett par sekker fineste biltema-sand stein, osv. varmekolbe det var vel det grunleggende... skal ringe han fyren jeg skal kjøpe karet av i morgen.
Da rekner jeg med det er Ecco 2236 du skal ha? Se link.
Den er oppgitt til 350 liter akvarie, men du kan trygt halvere antall liter, jeg har prøvd denne pumpen, men syns den er "ræva" i forhold til Eheim sine vanlige pumper som feks. 2026, 2028, 2080... Men dette er jo opp til hver enkel person.
I stedet for dette filteret som du oppgir, så kan du se link her for en oversikt over andre Eheim filter.
Som innvendig filter er det kanskje Eheim 2252 du mener?
Skal du kjøpe begge pumpene nye?
I tilfelle du skal det, så burde du heller kjøpe 1 stk Eheim 2028 med filtermatrial for et pristillegg på ca. 500,- ekstra i forhold til de 2 pumpene du nevner.
Har hørt at biltemasanden er stoppet for salg, men er usikker på om den er i salg igjen... Her får andre som er sikre på område gi deg råd!
Postet 14.10.08 kl 22:22
Postet 14.10.08 kl 22:32
Postet 14.10.08 kl 22:34
Postet 14.10.08 kl 22:44
Postet 14.10.08 kl 22:48
baronenkan vel like godt skrive inn den handlelista nå. skal muligens kjøpe en 325l med pumpe, skal nok ikke bruke pumpa. 25-30 duboisier utvendig eheim ecco som tar 600 i timen den klassiske eheim innvendige som tar 1200l ett par sekker fineste biltema-sand stein, osv. varmekolbe det var vel det grunleggende... skal ringe han fyren jeg skal kjøpe karet av i morgen.
Du kan finne ut pris på listen din så skal du få et tilbud av meg. Ellers så vil jeg som Vidar forslo bytt ut Ecco pumpen med en av Eheim Pro II. Og bytt ut Biltema sand med en annen type som holder på Ph i vannet stabilt. Biltemasand er bra for selskapsfisker men ikke for Tropheus.
Postet 14.10.08 kl 22:49
Postet 14.10.08 kl 22:49
Postet 14.10.08 kl 22:55
saffenhar selv har biltemasand i alle karene som vi har... og helt ærlig trist og grå spør du meg.. en lysere sand type lyser opp både fisk og kar på en mye penere måte da syntes no jeg da iallefall..
Kom innom meg neste gang. De "gamle gutter" har "testet" sanden min. Og her har du kommentar fra en av dem, den lyder som føger: "Det ser ut som farge på fiskene bare eksploderer".
Postet 14.10.08 kl 23:28
Postet 15.10.08 kl 20:05
Postet 15.10.08 kl 20:17
Postet 15.10.08 kl 21:25
Postet 16.10.08 kl 17:08
Postet 16.10.08 kl 17:18
baronenfant egentlig ikke priser på noenting, men eheim 2252 som tar 1200l/t kosta 1066. eheim eccoen kosta en tusenlapp tror jeg, fiskene, og sanden har jeg ikke peiling på. men badat, så at du hadde en 325l til salgs. har du hast med å selge den?
Du ser vel også at det er en til som spørrer akkurat samme som deg. Nei, jeg har ingen hast å selge karet. Men den første som betaler får karet.
Dette filter kan du kjøpe. Dette er et godt filter og prisen er OK. Resten på listen din har jeg.
Skal sende deg en privat epost.
Postet 16.10.08 kl 20:48