400 liter til rådighet, men hvilke fisker? (side 2)

har valgt sør amerika, av den enkle grunn at jeg _skal_ ha en motoro. Bare må ha.

Slik som det ser ut nå, så blir det nok en stor fin stim (50-70) av noen små tetraer. 1 motoro, og et par (maks 4-5) store ciklider og kanskje en stim av corydoras.

Men det som er valgt 100% nå er: P. Motoro og sør-amerikansk biotop. Og det blir nok en Geophagus sp. ´Red head Tapajos Andre forslag til ciklider og små stim fisker?
Inaktiv bruker
Cikliden kan jo være gullsøm. Er mulig den lever litt langt nord da :/ Diskus og pennefisk eller rødhodetetra? Også noen fine L-malller
skal prøve å holde meg til sør amerika, tror ikke jeg skal ta det så nøye som riktige elve typer osv. vet at det ikke blir et riktig "biotop", men dete r mange fisker som jeg liker som ikke tilhører samme elver osv.

nyeste fiske oppsett:
1. P. Motoro
6. store ciklider
15 eplesnegler
15-20. Carnegiella strigata
15-20 corydoras
50-60 små stimfisk, ala sort neontetra.

men alt over er grovt ca, jeg får se hvor mye jeg får plass til etter hvert. Men hva syns dere om oppsettet?
De 50-60 små stimfisker blir nok deilig mat for de 6 store ciklider.
hmm du tror det?

Trodde det gikk bra jeg. Han som har den store 4000 liter tanken har jo guppy tror jeg det var med ciklider og en skate...
Du må også huske at mange av de minste tetraene ønsker seg ganske bløtt vann.. mens snegle vill ha ganske hardt vann da den trenger kalk for å holde skallet sitt ved like..

Har ett karr med så og si bare neontetra nå og masse planter... det er pent syns jeg..
Men sånn er det når man ville ha det enkelt og greit..

Mvh
Thomas
mm, med tanke på snegler og neon tetra så er det et gyllent middelpunkt på 7 PH og 10-12 dh. Har hatt nå sorte neontetra og eplesnegler sammen i ca 2 måneder og både skallet til sneglene ser bra ut og aktiviteten til dem begge.

men fiskene i 400 literen har blitt litt forandret på, blir nok noe ala dette:

# 15 stk Marmorert øksefisk, Stripet øksefisk Carnegiella strigata
# 1 stk Geophagus sp. ´Red head Tapajos´
# 50 stk Korallrød smykketetra Nannostomus mortenthaleri
# 15 stk Sebraotocinclus Otocinclus cocama
# 1 stk Potamotrygon motoro

# 20 stk Eplesnegle Pomacea bridgesii

Linker til fiskene og dyrene over finner du her: Link

+ 3-4 ciklider

Tenkt vannkjemi: PH 7.0 og GH 9-10

har ikke tenkt på kjempe eplesnegler da. sisse blir litt store men det hadde vert kult.
hmm tanken har slått meg, men de har ikke de samme fargevariasjoner som de små, eller?
Av ciklider fra sør-amerika er Scalarer og Blå acara mine favoritter
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap