Lage hagedam av basseng? (side 2)
Postet 26.02.09 kl 11:57
Nils Vollstad[QUOTE=Fiske_Arne]Det er ingen andre linker til nettbutikker som har koi og hagedam som spesialitet. Det er kun akvariesaker så vidt jeg kan finne.
Her finnes det flere norske nettsteder. Blant annet [URL=http://koishop.gullfiskene.net/ ]Koi.no[/URL], Tropex Hagedam, [URL=http://www.koiplex.no/ ]Koiplex[/URL], Koi-Norge.
Er det flere linker som burde vært lagt inn?
Ja her er alt i sin skjønneste orden. Det var et annet sted som ble kommentert
Postet 26.02.09 kl 11:59
Postet 26.02.09 kl 12:00
Ja, siden dette er en "gammel tråd" så kan vi jo fylle på litt stoff mens vi venter på fortsettelsen..
Ja, tror nok vi begge vil hobbyens beste. (håper hvertfall det)
Det er dessuten bra å få belyst alle sider av saken og få fakta på bordet, ang. lover og regler.
Men man bør være forsiktig med å "fyre opp" i feil retning, da det ofte kan missforstås, og folk begynner med egne tolkninger av reglene. Det slår som regel tilbake på oss det gjelder.
PS: Kverulering er en del av en debatt.. Ingen kverulant... Ingen ting å diskutere.
Ja, tror nok vi begge vil hobbyens beste. (håper hvertfall det)
Det er dessuten bra å få belyst alle sider av saken og få fakta på bordet, ang. lover og regler.
Men man bør være forsiktig med å "fyre opp" i feil retning, da det ofte kan missforstås, og folk begynner med egne tolkninger av reglene. Det slår som regel tilbake på oss det gjelder.
PS: Kverulering er en del av en debatt.. Ingen kverulant... Ingen ting å diskutere.
Postet 26.02.09 kl 14:17
Er www.hagedammen.no på link siden ?
Skal trådstarter få hjelp må vi komme med noen forslag
Du er heldig som bor på gård og har en ferdig dam som venter på deg. Forhåpentligvis er dammen din tett. Det enkleste du kan bruke den til er å ha noen vannliljer oppi. Tar du noen bilder av dammen din og sender de til tropex.no får du iallefall en gratis vannlilje fra de. Det er flere typer vannliljer som egner seg på 1 meter dybde. Du kan også variere med noen lotus f.eks.
Ta en titt her for litt inspirasjon: http://www.koi.no/dambilder/flor.html
spesiellt bilde 11 og 12.
Skal trådstarter få hjelp må vi komme med noen forslag
Du er heldig som bor på gård og har en ferdig dam som venter på deg. Forhåpentligvis er dammen din tett. Det enkleste du kan bruke den til er å ha noen vannliljer oppi. Tar du noen bilder av dammen din og sender de til tropex.no får du iallefall en gratis vannlilje fra de. Det er flere typer vannliljer som egner seg på 1 meter dybde. Du kan også variere med noen lotus f.eks.
Ta en titt her for litt inspirasjon: http://www.koi.no/dambilder/flor.html
spesiellt bilde 11 og 12.
Postet 27.02.09 kl 09:57
Endret: 27.02.09 kl 10:42
Vidar-AlexanderPS: Kverulering er en del av en debatt.. Ingen kverulant... Ingen ting å diskutere. ;)
Ordboka sier at en kverlant: (av lat. querulari, klage, klynke), kranglefant; person som stadig føler seg forurettet og mener seg urettferdig behandlet etc. Ut i fra dette er kverulering og klage og å si imot.
Kverulering, faktafeil og tom retorikk er vel neppe særlig berikende for en saklig diskusjon. For meg er kverulering en mer usaklig avstamming av diskusjon. Kverulering kan forekomme hos folk som kan diskutere, men som føler en barnslig trang til å være usaklig. Denne personen vil da ta opp argumenter som ikke har noe med sakens poeng å gjøre, eller fortsette å holde på sitt selv om han/hun vet at dette ikke kan være rett
Derimot kan man si at en diskusjon er to (eller flere) som drøfter et emne. Man utvider hverandres horisont, kanskje vil jeg underveis i diskusjonen endre mitt ståsted fordi jeg får fakta som jeg ikke visste fra før. Eller kanskje diskusjonen bare vil styrke mitt forsvar. En diskusjon foregår med en viss sans for fornuft og verdighet.
Validitet er et viktig begrep i diskusjon. Det samme gjelder relevans. Argumentet må være valid samtidig som det har relevans for det som diskuteres.
Så jeg håper at det blir mere diskusjoner for å belyse et tema fra ulike sider, istedenfor kverulering.
Postet 05.03.09 kl 19:29
Uansett om man kaller det kverrulering, diskusjon eller hva.. Så hadde tydligvis trådstarter her ikke spes lyst på noe svar likevel, siden mange her har etterlyst flere ting og bilder, men trådstarter uteblir helt fra forumet.
Om andre ting enn det opprinnelige spørsmålet blir diskutert i en tråd som dette spiller vel da ingen stor rolle etter min mening, men om noen føler for å kalle meg kverrulant fordi jeg ikke holdt meg til spørsmålet i tråden så må de gjerne det
Om andre ting enn det opprinnelige spørsmålet blir diskutert i en tråd som dette spiller vel da ingen stor rolle etter min mening, men om noen føler for å kalle meg kverrulant fordi jeg ikke holdt meg til spørsmålet i tråden så må de gjerne det
Postet 05.03.09 kl 23:18
Postet 06.03.09 kl 22:34
Postet 07.06.10 kl 22:53