Krise - tror 128 literen lekker !! :-( (side 2)

Du må nok heller regne dager.

Først skal karet rengjøres skikkelig, og tørke. Deretter jobben med å silikonere. Så må det tørke/herde nok til at du kan fylle i vann.

Tilslutt ville jeg ha satt karet på badet, fylt det og fulgt nøye med et par dager for å være sikker på at det er tett. Enklere å tappe ut bare vann, enn å på nytt tømme karet for fisk og innredning om det ikke ble tett likevel.

Hastverk er lastverk er det vel noe som heter
Når du har andre kar som både fisk og filter kan gå i så lenge så er det ingen grunn til å forhaste seg.
vannet i de andre akvariene da, kan jeg sette de rett over i det?
Plussmedlem
Ja, hvis vannet ikke er så mye forskjellig med tanke på temperatur, pH...
Og så kan du la filteret til 128 literen gå i det karet som du belaster mest.
ok, da er det nok best å gjøre det slik, og ikke balje og bøtter. Håper bare ikke noen krangler.

er det noen som absolutt ikke bør gå sammen med slørhaler, har to i ene 63 literen. Tenker på scalare og guramier napper de?
Du må nesten bare prøve og se.
Men jeg aner ikke hvordan jeg skal få akvariet inn i dusjen. Og når det først er der, så kommer det vel til å okupere dusjen i flere dager for det må jo testes om det er tett.

Men når det står i dusjen og jeg fyller i vann, hvordan ser jeg da om det lekker, for det er jo vått i dusjen??
Plussmedlem
Det er ikke så veldig praktisk å bruke dusjen. Karet er jo altfor stort.

Har du ikke et "våtrom" som tåler litt vannsøl på gulvet?
Vaskerom? Baderom?
Karet bør jo stå et par dager med vann. Gjerne på samme stativet/bordet som du bruker til daglig.
har bare et lite bad. Ellers må det stå ute, men her regner det sinnsykt mye, så en lekasje er umulig å oppdage.

Hvis det er en lekkasje i silikonen, må hele silikonen da fjernes, eller holder det at jeg reparerer der lekasjen er?
Nå er iallefall fiskene fisket ut og fordelt i de to 63 literene. Det tok en evighet. Saksehalerasboaer, fantomtetra og corydoras er visst håpløse å fange, de smatt unna hele tiden. De andre fikk jeg fatt i rimelig kjappt.

Har tappet ut vann i 4 bøtter, og lagt plantene i den ene. Pumpene er plassert ett i hvert akvarie. fiskene virker litt urolige, men så har de jo plutselig mye mindre plass, og er trykket sammen.

Neste prosjekt blir å få ut resten av vannet, og all sanden. Må ta det gradvis litt etter litt, for helsen sier klart fra når det er nok.

Er skeptisk til om jeg klarer å finne lekasjen, siden det er rammer på karret. hadde håpet å slippe å silikonere hele
Plussmedlem
Håper det går bra med deg og karet ditt fremover.
Utette kar er vel alle akvaristers mareritt.
takk.

ja dette er noe jeg ikke har opplevd før. Det hadde liksom ikke vært så ille om det var et lite kar, men dette her er jo stort og uhamselig - synes jeg.
Jeg har to krakker som jeg tenkte plassere akvariet på. Men kan jeg sette det direkte på disse eller bør jeg legge to planker over på tvers og så sette akvariet oppå disse?

Tenkte nemlig at om jeg skulle se etter lekasje så må jeg jo se hvor det drypper - men skal jeg silikonere hele så trenger jeg jo ikke lete etter drypp.

men uansett så må jeg jo fylle det opp med vann for å se om det er tett igjen - og hvordan er det da en fordel å plassere det for å få riktig tyngde fordeling ?
Hvordan gikk det med deg?
Hei, jeg er nybegynner her på nettet og i søket mitt etter underlag etc. så dukket opp denne tråden.
Sessan: Leste hele tråden og skulle gjerne visst, hvordan det gikk med deg til slutt?

Fant du lekkasjen? Måtte du finne glassmester?
Alt vel etterpå? Ingen fisk gikk tapt og akvariet er oppe og går igjen?
Heisann

Jeg vet sannelig ikke hva det var jeg., Tror kanskje det var pumpen som spylte så kraftig at vannet rant inn i rammen, og deretter ned på gulvet. Har funnet vann på gulvet en gang etterpå, men da hadde strålen fra pumpen snudd seg.

Så jeg vet sannelig ikke. Men tror det er tett Bank i bordet !!!!!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap