Steinrøysinnreding med tanke på at steinene skal bli deket av alger =:-D (side 2)

Inaktiv bruker
det kan jeg love deg at jeg gjør Akva-Math =
Inaktiv bruker
det komer til å komme oppi enrot i dag =
Inaktiv bruker
jeg leger ut 3 bilder av den langste rota jeg fant i dag


hele rota før jeg delte den opp

[External Image]

eter jeg delte den opp

[External Image]

når den er i akvariumet og di delte bitene sank like kjapt som teitenik og di røtene som flyter er ikke av den samme rota men det er 2 små

[External Image]
Inaktiv bruker
jeg lagde en hemelagd co2 maskin i går

et støre bilde av den hemelagd co2 maskin min

[External Image]
david g
jeg lagde en hemelagd co2 maskin i går et støre bilde av den hemelagd co2 maskin min [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/17515_081108104323_1.jpg[/IMG]


hvordan lagde du den?
mvh bernard
hvis det er den jeg tror det er(den jeg fortalte deg) så er oppskriften slik...
-3 litervann
-1 dl sukker
-1 pakke med tørrgjær
-1 fireliters dunk
-1 tynn vanlig luftpumpeslange

først tar du 2 liter med det varmeste vannet i springen, tilsett deretter sukeret... rist!.(dette er slik at sukkeret lettere skal løse seg opp)
såh.. tar du i 1 liter med det kaldeste vannet i springen, la det gå et par timer slik at vannet får lunket seg årdentlig.
Tilsett deretter tørrgjæren og rist slik at det får blandet seg ut.

lag et lite hull i korken på plastdunken og puttslangen inn i hullet... silikoner godt lik at ikke co2en slipper ut.

det vil gjerne ta ca. et døgn før efekten begynner å virke, når det står å går vil det vare i minst fem uker hvis du har gjort det riktig.

(min er på den sjette uka nå)
Inaktiv bruker
jeg har enda ikke oppdaget noe efekt men jeg ser at algene bjyner å gi mer oksigen en di gjore før =
du vill jo også se at det kommer bobler i fra slangen.... akkurat som en vanlig luft pumpe, bare ikke like mye.
Inaktiv bruker
jeg kan ikke meke noen ting men algene gir jo mer oksigen en vanelgt da men ellers ser jeg ikke noen bobler fra luft steinen =
da er nok ikke slangen din helt tett...
kanskje du skal prøve å silikonere istede for den tæipen du har nå.
Inaktiv bruker
jeg ser lit bobler i topen av luftesteinen i området slangen er fester til luftesteinen men ikke mer en i det området ser jeg det =
Inaktiv bruker
teip fungerer ikke, c02 trenger ut over alt... bruk silikon..
Inaktiv bruker
hilken silikon må jeg bruke for å få det helt tet ?
da kan du enten kjøpe i dyrebutikken(med her er det dyrere) eller du kan kjøpe på maxbo, byggmaker, etc...
silikonen jeg bruker heter "våtrum saniteetti silikon" dette er en baderoms silikon som ikke gir fra seg farlige stoffer... i motsetning til hva de andre silikontypene gjør.
Inaktiv bruker
ja men den er sikert svindyr =
Inaktiv bruker
skal du få prosjektet ditt til, må du insvestere litt!...
Inaktiv bruker
jep det vet jeg =
david g
ja men den er sikert svindyr =:-D


Koster under 100 lappen, og det klarer du vell innvistere i ?
dersom du bor i nærheten av clas ohlson har hvertfall de akvariesilikon til 69 kroner eller noe slikt. jeg har ikke testet den selv, men regna med at akvariesilikon hørtes bra ut ikke var den dyr heller
det var det min kostet.... 79,-
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap