- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Brannfarlig med akvarium? (side 2)
Brannfarlig med akvarium? (side 2)
Dersom du snakker med huseier, og tilbyr deg å flytte alt av kontakter over vannlinjen, burde det være gode muligheter til å komme til enighet.
Du bør for all del ikke spørre om å "få noe skriftlig" nå. Da sier du bare at du har tenkt å være vanskelig. Samme gjelder absolutt det med å lyve.
Et smil, positiv innstilling og en grei forklaring som tar hensyn til huseiers bekymring er nok smartest. (IMHO)
Du bør for all del ikke spørre om å "få noe skriftlig" nå. Da sier du bare at du har tenkt å være vanskelig. Samme gjelder absolutt det med å lyve.
Et smil, positiv innstilling og en grei forklaring som tar hensyn til huseiers bekymring er nok smartest. (IMHO)
Postet 12.11.08 kl 03:20
Endret: 12.11.08 kl 03:20
Postet 12.11.08 kl 09:58
Endret: 12.11.08 kl 10:10
Postet 12.11.08 kl 10:20
Ja det hær va ei ny problemstilling. Ka folk ikke skal klage på no om dagan? Han har kansje sett kor fint du har det med alle akvarian og e blitt misunnelig. Trudde no huseieran, om det va nåkka dem reagerte på ang akvarie så måtte det være vanndamp. Har man åpne akvaria som fordampe mye kan sikkert mye rart begynne å leve i veggan i leiligheta. Unnskyld at æ sir det men det hær hørtes helt førr domt ut. Og når du har fått ut akvarian, ka blir det neste? Fyrn hørtes ut som en eneste stor egotripp spør du mæ, men enig med nån som sa prøv å diskuter me et smil, saklig og me referansa han gjerne kan sjekke opp sjøl Man kommer alltid lengre me det enn surmuling, klaging o.l. Tippe TV og dataskjerma e 10000 gang mer brannfarlig enn akvarie. Førr ikke å snakke om kaffetraktern... Kan grunn tel den billige leia du nevne være at han har problema å holde på leieboeran sine, kansje pga sin egen oppførsel? Men ikke spør han om det. Alternativt tilby å få elektriker å komme å "godkjenne" oppsett. Om han ikke da får sove godt må det ligge nåkka anna bak. Og hvis det e så brannfarlig e det jo rart så mange barnefamilia tør ha akvarie i hus i det hele tatt.
Postet 12.11.08 kl 11:11
Trygghet
Få tak i skjøteledninger med overbelastning og kortsluttningssikring\jordfeilvern på.
Få en elektriker til å gå over anlegget og måle om alt er i orden å få det godkjent skriftlig ifra han.
Ta gjerne med huseier på befaringen slik at han kan bli med å få høre fra en fagmann at dette er 100% trygt
alt elektrisk utstyr er farlig uansett, men tingen er å fjerne risiko for at ting skal gå galt med korrekt utstyr.
Det skal MYE til for at det skal bli brann i et anlegg så lenge ingenting er overbelastet og du har korrekt type skjøteledninger etc...
Ring en elektriker idag for det er jo de som kan dette, ikke huseieren din
Få en elektriker til å gå over anlegget og måle om alt er i orden å få det godkjent skriftlig ifra han.
Ta gjerne med huseier på befaringen slik at han kan bli med å få høre fra en fagmann at dette er 100% trygt
alt elektrisk utstyr er farlig uansett, men tingen er å fjerne risiko for at ting skal gå galt med korrekt utstyr.
Det skal MYE til for at det skal bli brann i et anlegg så lenge ingenting er overbelastet og du har korrekt type skjøteledninger etc...
Ring en elektriker idag for det er jo de som kan dette, ikke huseieren din
Postet 12.11.08 kl 11:14
Postet 12.11.08 kl 12:19
Postet 12.11.08 kl 13:02
Kampfisk[QUOTE=mona o]Det MÅ han da gud bedre meg godta...
Hvis trådstarter bare sier "Nei, jeg vil ikke, slutt å mas!" må huseier faktisk bare godta det også.
Som leietager står man heldigvis ikke rettsløs.
Nei man er ikke rettsløs.. Men det er kun stein man løser med brekkjern, ikke konflikter... Man skal jo faktisk fortsette å bo sammen,
Jeg er enig med Trygve tidligere i tråden, at man skal gå forsiktig frem, og snakke med fyren. Foreslår man å legge til rette for at ting er forskriftsmessig og trygt, og kanskje er villig til å betale det det koster å forsikre huset mot akvarielekkasje i tillegg, så kan det hende husverten ser på saken med nye øyne.
Jeg forstår på en måte at man er skeptisk til folk som har drøssevis med akvarium, og det kan hende han har flere bekymringen enn akkurat dette med brannsikkerhet. Kanskje han tror leieboeren er sprø som har så masse akvarier?
Når noen hører snakk om enslige damer med 40 katter, så tenker de jo automatisk "skrulle" om dama. Men når man blir presentert for henne, og får se hvordan tilstanden er, så kan man jo oppdage at dama faktisk har et seriøst oppdrett med masse flotte dyr.
Postet 12.11.08 kl 18:23
Postet 12.11.08 kl 18:49
AggiNei man er ikke rettsløs.. Men det er kun stein man løser med brekkjern, ikke konflikter... Man skal jo faktisk fortsette å bo sammen, ;)
Ser for meg ut som det var huseier som dro frem brekkjernet:
Wilairothuseiern sier at jeg må bli kvitt alle akvariene mine pga brann fare..... eller må jeg ut av huset...
Når noen starter en sak med et ultimatium som enkelt kan oppsummeres "Du følger mine regler ellers kaster jeg deg ut", så er det ikke tiden for silkehansker, spør du meg.
Postet 13.11.08 kl 12:32