- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hvor lenge går en fisk gravid?? (side 2)
Hvor lenge går en fisk gravid?? (side 2)
Postet 16.11.08 kl 14:48
Postet 16.11.08 kl 14:50
1 plante igjen. Jeg har en fluval 3 til mitt 92 liter avkarium.
Hva mener dere ang pumpen til min akvarium?
men jeg har et tårn/ slott de kan gjemme seg i.
En ting jeg ikke husker navnet på de kan gjemme seg under og inni. Brunt med to hjul og en runding på hver ende. Hvis jeg senere finner ut hvordan jeg legger ut bilder på min profil, kan jeg legge ut bilder der. Fikk ikke til å legg ut bilder sist jeg prøvde.
http://img219.imageshack.us/img219/9872/dscf4137uh9.jpg
Her er et bilde av mitt akvarium.
Hva mener dere ang pumpen til min akvarium?
men jeg har et tårn/ slott de kan gjemme seg i.
En ting jeg ikke husker navnet på de kan gjemme seg under og inni. Brunt med to hjul og en runding på hver ende. Hvis jeg senere finner ut hvordan jeg legger ut bilder på min profil, kan jeg legge ut bilder der. Fikk ikke til å legg ut bilder sist jeg prøvde.
http://img219.imageshack.us/img219/9872/dscf4137uh9.jpg
Her er et bilde av mitt akvarium.
MC DarupKanskje du bør gjøre noe for å tilrettelegge karet bedre for oppdrettet du ønsker? Fjerne endel fiender? Flere gjemmesteder? Er pumpen yngeltrygg?
Postet 16.11.08 kl 14:52
Hvordan gjør jeg dette? Er pumpen yngeltrygg? Jeg kun satt pumpen ned i akvariet slik den var når jeg kjøpte den. Så enkelte fiseker sett jeg fast i hullene på siden.
MC DarupKanskje du bør gjøre noe for å tilrettelegge karet bedre for oppdrettet du ønsker? Fjerne endel fiender? Flere gjemmesteder? Er pumpen yngeltrygg?
Postet 16.11.08 kl 14:54
Postet 16.11.08 kl 14:54
Postet 16.11.08 kl 14:57
Postet 16.11.08 kl 14:58
Postet 16.11.08 kl 14:59
Endret: 16.11.08 kl 17:54
Hehe...--chihuahua
ja jeg så det nå... hehe sorry....
husker du navnet på den planta du har med sånne store blader?... for sånn har jeg å, men jeg husker ikke navnet
husker du navnet på den planta du har med sånne store blader?... for sånn har jeg å, men jeg husker ikke navnet
Postet 16.11.08 kl 15:06
Endret: 16.11.08 kl 17:55
Postet 16.11.08 kl 15:30
Endret: 16.11.08 kl 17:55
Postet 16.11.08 kl 17:58
Postet 16.11.08 kl 18:33
Her er noen av treffene jeg fikk da jeg søkte på "yngelsikkert", kan sikkert finne flere med andre søkeord
Mange bruker f. eks strømpe rundt filteret, men dette vil bli tett fortere enn f. eks svamp. Men ett fluvalfilter er nok lettest å trygge med strømpe, hvis man ikke modifiserer det. Ligger en artikkel om å modifisere Fluval her.
Postet 16.11.08 kl 18:38
Blir fluval 3 + og kanskje fluval 2 + yngelsikker hvis jeg tar ut det orginale filtret og sett inn et nytt. og tar bort det som filtret sitter i. Eller trer en strømpe utpå hele? Skjønte ikke så mye av de innleggende du la ved her.
Bør jeg gå ned til fluval 2 + i stede for fluval 3 + som jeg har nå? Plantene dør nesten med engang jeg får de i mitt akvarium. Jeg har plante næring i akvairtet.
Bør jeg gå ned til fluval 2 + i stede for fluval 3 + som jeg har nå? Plantene dør nesten med engang jeg får de i mitt akvarium. Jeg har plante næring i akvairtet.
Postet 16.11.08 kl 19:02
Postet 16.11.08 kl 19:05
Hehe dette var vist litt for vanskelig for meg som nybegynner og skjønne. Har du bilder og vise og flare med?
Skal jeg ta ut den svarte dekslet som holder filtret på plass i pumpen og sett inn en stor svamp kloss uten dekslet inni og ha åpen under bunen?
Så Så myggnetting/ strømpe skal utpå det svarte dekslet så hullene på siden blir tett?
Er min fluval 3 + for stor til mitt 92 liter akvarium? Bør jeg gå ned til fluval 2 + ?
Skal jeg ta ut den svarte dekslet som holder filtret på plass i pumpen og sett inn en stor svamp kloss uten dekslet inni og ha åpen under bunen?
Så Så myggnetting/ strømpe skal utpå det svarte dekslet så hullene på siden blir tett?
Er min fluval 3 + for stor til mitt 92 liter akvarium? Bør jeg gå ned til fluval 2 + ?
Postet 16.11.08 kl 19:16
Jeg har aldri modifisert et Fluval- filter, så vet ikke mer enn hva artikkelen forklarer.
Ja, poenget er å tette igjen hullene/ ristene slik at ikke yngel blir sugd inn.
Nei, det skal mye til for at ett filter blir for stort, bortsett fra hvis det er fysisk for stort. Bedre med kraftig filter enn for svakt.
Postet 16.11.08 kl 20:05