Tom for idèer - hva kan jeg sende reker i? (side 2)

Eg ser en tendens her for å bruke for beholderer med altfor lite volum. Veldig sjelden at eg senderi 0,5l flasker. Anbefalingen å bruke filmrullboksene for reker vurdere eg som ekstrem dårlig for å ikke bruke hardere ord nå...
Syns ikke heller at man skal ha så mykkje fokus på portokostnaden når man bestille (eller sende) rekene. Eg tror at eg har sendt engang for 23 Kr og da var det 3 stk dvergreker, ellers klarer eg det ikke med en god samvittighet å pakke for eksempel 10 stk for 23 Kr. Bruker gjerne en 1l eller 1,5l flaske for 10 - 15 stk med masse bobleplast rundt flasken i tillegg til flasken kommer i en boblekonvolutt. Da blir det 55 Kr porto og 10 Kr emballasje. Kva er vitsen med å spare penger her, hvis faren for nedkjøling, oksygenmangel og rekedød stiger?

Er enig i at skal man sende reker så er ofte 0,5 for lite og da må man ikke spare på innpakningen. Jeg sender ofte smådyr som daphnier etc og da er en 0,5 liter med et par dl vann nok. Det samme gjelder for mindre snegler.

Uansett må man vurdere innpakningen og volum opp mot art og antall slik at forsendelsen blir forsvarlig. Hvor får man forresten kjøpt "heatpacks" med passe temperatur nå for tiden? Nettbutikk?
Vet ikke om det er skrevet før... Men har fått tilsendt både reker og snegler i slike urinprøve glass tidligere. Virker genialt. Og disse får man jo gratis på helsestasjon/legekontor...
de er jo innmari små da... snegler kan jeg til nød skjønne hvis de er små, men ikke reker... o_O
Vet ikke jeg. Bare et forslag. Siden jeg har fått dem tilsendt slik så var jo det en måte å gjøre det på tenkte jeg. Man får jo litt større glass også...
Tilfeldig bekjentskap
© Ane Engelsen
Reklame for plussmedlemskap