Hjelp! lekk akvarium :( (side 2)
Postet 18.11.08 kl 23:27
Endret: 18.11.08 kl 23:28
Postet 18.11.08 kl 23:30
Inaktiv bruker
Tineliseda har jeg fjernet alt etter beste evne. jeg lot vær å ta det som er helt i toppen. jeg har uansett ikke vann opp dit så jeg håper dette går bra. nå har jeg vaska bort silikonrester og det ser nå slik ut: ser dette bra nok ut?
Hvis du har fått vekk all gammel silicon fra glasset er det bra nok til resiliconering. Men har du klumper og løse rester fremdeles i fugen er det ikke bra nok.
Prøv å fjerne all den siliconene du ser.
For å svare på det andre du spør om, hvor aceton kan kjøpes? Det har de på byggevareforretninger og malebutikker.
Postet 18.11.08 kl 23:54
Endret: 18.11.08 kl 23:54
men da kjøper jeg meg aceton og akvariesilikon i morgen. så går jeg over med aceton for det bør fjerne de små restene som er igjen (regner jeg med hvertfall).
noe spesiell teknikk jeg bør lære meg når det gjelder å ta på silikonen? bare fordele litt fint utover og gå over med fingeren etterpå? ha mer i hjørnene enn i kantene regner jeg med?
ellers.. tuuusen takk for all hjelp kairo!!!!! og takk til alle andre som har hjulpet til så langt også selvsagt
noe spesiell teknikk jeg bør lære meg når det gjelder å ta på silikonen? bare fordele litt fint utover og gå over med fingeren etterpå? ha mer i hjørnene enn i kantene regner jeg med?
ellers.. tuuusen takk for all hjelp kairo!!!!! og takk til alle andre som har hjulpet til så langt også selvsagt
Postet 19.11.08 kl 00:07
Postet 19.11.08 kl 00:14
Tom KristiansenTil info så er blant annet neglelakkfjerner aceton:P dette har vel de fleste damer i hjemmet ville jeg tro hehe
de gjør en big deal ut av å selge neglelakkfjerner uten aceton skjønner du, så det er ikke aceton i min - jeg har allerede vært på badet og sjekka
kan jeg bruke neglelakkfjerner da? :P
Postet 19.11.08 kl 00:18
Tom KristiansenTil info så er blant annet neglelakkfjerner aceton:P dette har vel de fleste damer i hjemmet ville jeg tro hehe
Det er kanskje tilsatt aceton, men det er ikke ren aceton. Neglelakkfjernere er tilsatt alt mulig rart, bl.a. parfymerte greier og ting som skal hindre neglene i å tørke ut. Anbefales derfor ikke.
Ren aceton får man kjøpt på apoteket på flaske.
Før i tiden var kanskje neglelakkfjerner ganske sterk aceton-blanding, men det er rimelig sterke greier og var nok ikke spesielt sunt å kline utover neglene og fingertuppene :p
Postet 19.11.08 kl 00:19
Endret: 19.11.08 kl 00:22
mona oDet er tilsatt aceton, men det er ikke ren aceton. Neglelakkfjernere er tilsatt alt mulig rart, bl.a. parfymerte greier og ting som skal hindre neglene i å tørke ut. Anbefales derfor ikke. [I]Ren[/I] aceton får man kjøpt på apoteket på flaske.
skal ikke bruke neglelakkfjerner mona jeg er jo overrasket over at det i det hele tatt er lov å bruke aceton på glass jeg har fisker i, så jeg har ikke tenkt å smøre på med alt mulig rart det er aceton i. skal gå rett på apoteket eller fargehandel og kjøpe ren aceton i morgen tidlig!
Postet 19.11.08 kl 00:23
Postet 19.11.08 kl 00:29
jeg har nå skiftet silikon tre-fire ganger(har gjort det SKIKKELIG rent), og det er fortsatt lekk i det samme hjørnet, kan det ha med at karet utvider seg under fylling?(rommer jo 720l, så det er jo sannsynlig) men er det noen som har hatt det problemet og vil fortelle hemligheten med å få det tett? kan limet i selve karet ha sviktet?
Postet 19.11.08 kl 13:47
Postet 19.11.08 kl 17:54
Lagt ny silikon
nå har jeg hatt på silikon, men synes ikke jeg fikk så brede fuger (eller hva det nå heter..?)
kan jeg ta på et nytt lag senere og konsentrere meg om å få dette utover og ikke i hjørnene?
kan jeg ta på et nytt lag senere og konsentrere meg om å få dette utover og ikke i hjørnene?
Postet 21.11.08 kl 00:27
Postet 21.11.08 kl 02:14
her er 3 bilder av det jeg har klart å utrette med silikonen det ble litt rot og søl, men jeg synes det ikke ble så aller verst til å være første forsøk! nå styrer jeg også litt med å bestemme hvor mange mm dette er siden den skal tørke 2mm per døgn. best å la den stå et døgn ekstra uansett sikkert.
legg merke til hvor mye finere hjørnet på bilde 1 er enn hjørnet på bilde 3 :P ikke godt å si om det var arbeid gjort på begynnelsen (altså hadde ikke teknikken inn ennå) eller på slutten (altså var lei, det stinka eddik og jeg ville bli ferdig).
jeg føler hvertfall at jeg vil gå over en gang til om kanskje 2 dager og få det utover denne gangen og tette ekstra der jeg føler jeg har litt lite. sikkert smart, er det ikke?
legg merke til hvor mye finere hjørnet på bilde 1 er enn hjørnet på bilde 3 :P ikke godt å si om det var arbeid gjort på begynnelsen (altså hadde ikke teknikken inn ennå) eller på slutten (altså var lei, det stinka eddik og jeg ville bli ferdig).
jeg føler hvertfall at jeg vil gå over en gang til om kanskje 2 dager og få det utover denne gangen og tette ekstra der jeg føler jeg har litt lite. sikkert smart, er det ikke?
Postet 21.11.08 kl 09:55
Postet 21.11.08 kl 22:46