Tråd om frontosa med bilder. (side 2)

Her er noen bilder av våre nye frontiser, disse kommer fra roger på jessheim.
men de er blitt veldig fine i fargen etter de kom i karet,
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
dette er hann fisken men han er meget sky enda så bedre bilder av han kommer....
Vakre fisker Vibeke.
Tanganyikas gromfisker
Er det lissom detta som er kremen av fisk nå om dagen eller???

skjønner ikke åffer ;D
måtte prøve noe nytt, å ja de er sinnsyke, trodde de bare sto helt i ro hele tiden men de svømmer og de sloss litt så du kan fint sitte og følge med på de. troffer er jo enkle og få til så måtte ha en ny utfordring,
her kommer noen nye bilder, de går med 10 stk leleupi, 5 calvuser, 5 stk tretocephalus den ene er 10-12cm ar aldri sett de så store før.
Tygging!!
Æ d nogen som kan fortelle meg litt om syklesen ved tygging sjå Frontosa. Kor lenge går d fra ho tar opp egga til dei klekker? Kor lenge går d før ho spytter? Osv. Har nettopp oppdaget at eg har ei ho som tygger!!
er helt fersk i frontosa gamet men gå inn på frontosa.com der finner du de svar du måtte ønske
kva er det som er galt?
Fekk seks nye frontoser for 2 veker siden. 2 stk har tygget alerrede, men dei svelger eller spytter etter 3 dagen. Er d noen som veit kvifor dette skjer? Er det noe spesielt man må gjøre for å få dette til, eller er dette vanleg i begynnelsen? Håper noen kan hjelpe meg!
Tyggingsperioden hos Frontosa tar ca. 5-6 uker. Ellers så er de kjent for å være mindre fruktbare, særlig Moba typen. Årsaken ofte kan være underernært hva som fører til mangel på protein. Det beste er å gi dem skikkelig gode proteinsrik mat som fisk, kreps og bløtdyr...jordmark er inkludert. Flakfor er ikke bra nok. Pellet holder heller ikke mål.
har lest at det kan gå ett år fra de begyner og tygger til de klare og gå hele løpet ut. men du kan lage en tumbler , stripp u fisken for egg den 3 dagen oppskrift finner du i denne linken tumbler
men vist du tar deg tid til og lese på frontosa.com så finner du mye
Hallo igjen
Takk for tipset. Dette må bare prøvas!!
Sliter litt med engelsken, så eg liker ikke så godt å lese på frontosa.com
Frontosa på grefsen
Jeg får vel vise mine Frontosa og. Hadde 12 stk. men en ble lei akvarieliv og tok en luftetur ut av karet. Ble tørkefisk. Fiskene er fra ca. 10-15 cm.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Gibberosa
hei driver med gibberosa f1 yngel nå...utrolig fine i fargen...jeg elsker denne fisken
Solfrid Angelica Amundsen
hei driver med gibberosa f1 yngel nå...utrolig fine i fargen...jeg elsker denne fisken

Gratulere med yngel. Tømte du eller gikk dem hele veien? Hvor mange ble det på hver hun?
Sjøn er enkelt
du ser bare på panepokelen og halefinen
Ooo
Sveinung Risa
Æ d nogen som kan fortelle meg litt om syklesen ved tygging sjå Frontosa. Kor lenge går d fra ho tar opp egga til dei klekker? Kor lenge går d før ho spytter? Osv. Har nettopp oppdaget at eg har ei ho som tygger!!
du er heldig bilder?
Frontosa er en nydelig fisk, som jeg sikkert ville prøvd meg på hvis det ikke var for akvariestørrelsen de trenger :p En 720 liter har ikke jeg plass til.

Utrolig flott med en hel stim av denne flotte fisken med sine fangedrakt-striper
Hallo
Strippet nettopp ei frontosa hun. Ut kom d 26 frittsvømmene yngel. KONGE!!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap