Dere som har tetra tec ex 1200, min lekker... noen som kan hjelpe...? (side 2)

B. Amundsen
selv etter bytte av den store o-ring pakniga lekker den fortsatt

Går denne selvprimings knappen lett? Eller må du hjelpe den opp igjen etter at du har trykket den ned?
Plussmedlem
Lro
Auda, jeg liker ikke at så mange tydeligvis har problemer med denne pumpa..!

Mange og mange...
Hvor mange er mange?
Nils Vollstad
Går denne selvprimings knappen lett? Eller må du hjelpe den opp igjen etter at du har trykket den ned?


Den er treg til å starte med, men "går seg til" etter 3-4 trykk...
Har jo nesten aldri brukt den knappen, 2 ganger i halvåret, s¨den bør jo ikke være defekt allerede?

Må også legge til at jeg har også en 2228 tror den heter pro 1.
Har akkurat gjort det samme med den, bytta ny toppakning, enda lekker den og denne har jo ikke den startknappen...

Etter disse pumpene så setter jeg noen spørsmålstegn til Eheim, om de virkelig er så bra som de skal ha det til. Eller er jeg bare uheldig som har fått disse mandagsproduksjonene?

B. Amundsen
[QUOTE=Nils Vollstad] Går denne selvprimings knappen lett? Eller må du hjelpe den opp igjen etter at du har trykket den ned?


Den er treg til å starte med, men "går seg til" etter 3-4 trykk...
Har jo nesten aldri brukt den knappen, 2 ganger i halvåret, s¨den bør jo ikke være defekt allerede?

Det er dette som nok er problemet, at denne ikke brukes for ofte. Når den da blir brukt vrir O ringen seg eller blir sittende fast i div avleiringer på sidene.

Du får heller ikke bestilt denne o ringen da den ikke har et varenr. Det er ikke meningen at du selv skal skifte denne O ringen men at et verksted skal gjøre det. Akvarie West i Danmark har O-Ring v/ansuger til Eheim Prof.II på sine hjemmeside som reservedel. Kanskje du kan skaffe denne etterhvert?
Det må jo gå ann å skifte O-ringene,og ikke hele ventilen?

Er ikke så sikker på at det er O ringen som lekker i denne delen, mulig det er et kuleledd som ikke holder tett.
Virket som om vannet piplet ut høyere oppe.
Uansett ser det ut som om dette er et stort problem på Tetratec sine pumper.
Tetra tec ex 1200
Jeg ringte Webzoo og fortalte om problemet.
De sendte en ny ventil kostnadsfritt med en gang.
Det kaller jeg service
Tetra kommer sikkert opp med noe nytt snart, ellers kommer de til å få store problemer.
Det er sikkert solgt en del pumper i verden, og alle disse kommer en eller gang til å lekke.
Jeg tror at dette problemet gjelder alle pumpene 600, 700 og 1200.
Når jeg skifter filter tar jeg av hele lokket, jeg rører ikke ventilen.
Jeg stenger bare de små ventilene på slangene.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap