Vannhøyde i akvarium (side 2)

Jeg har lavere vannstand så ikke eplesneglene skal klatre ut av karet og dø på seg.
Hos meg har jeg litt lavere vannstand fordi filteret mitt ikke klarer å trekke nok luft når vannet er helt opp til kanten, og fordi det fordamper ca 2-5 cm i uka, avhengig av temperaturen ellers i rommet.
Kjetilv
Hos meg har jeg litt lavere vannstand fordi filteret mitt ikke klarer å trekke nok luft når vannet er helt opp til kanten

Jeg må også ha litt lavere vannstand enn jeg burde pga filteret som er innebygd i akvariet.
på to av mine akvarium er et merke på glasset med høyeste vannstand, og det er langt nedenfor rammen. om jeg liker det eller ikke. i det tredje har jeg faktisk nesten 10 cm ned til vannet fordi jeg ikke har dekkglass eller noe oppå og er redd fisken skal hoppe ut. har guppy-yngel og otto i det.
Joakim
Jeg har lavere vannstand så ikke eplesneglene skal klatre ut av karet og dø på seg.

Hvis de vil klatre ut hjelper det ikke med lav vannstand. Da må du ha dekkglass.
Dette kan det være flere grunner til, en av de mest "vanelige" er nok folk som ikke gidder og fylle på vann etter at det har fordampet endel.

Andre grunner kan også være eplesnegler som skal legge egg, krabber som trenger landområder osv.

Epplesngle-egg på glasset over vannet, når disse klekkes "ramler" de ned i vannet.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap