Termometer til å klistre utenpå akvariet (side 2)

Jeg har prøvd ut ulike typer termometer på disse tre og et halvt årene jeg har vært akvarist.

Jeg startet med et flytende Akvarietermometer.
Det "danset rundt" i akvariet. Noe som gjorde med nervøs for at det skulle knuses - og som gjorde det vanskelig å avlese tempen. Pent syntes jeg heller ikke dette var.
Men. Det virket for meg pålitelig hva temraturmåling anngikk.

Deretter skaffet jeg meg et digitalt termometer;
Exo-Terra Termometer Digitalt.
(Webzoo, kr 92.20)
Dette har jeg vært meget fornøyd med.

Har nettopp kjøpt meg til mitt nyeste akvarie et annet digitalt termometer;
Digitalt termometer med føler
(Tropefisk; kr 204 på tilbud nå)
Har kun kort tids erfaring med dette ennå - men er så langt meget fornøyd.

I tillegg til de nevnte målerene har jeg hele tiden hatt selvklebende termometer på alle karene jeg har hatt/har.
Jeg har opplevd at mine har vært ganske pålitlige - om enn ikke så nøyaktige som de jeg nevner over her.
Men likevel, tross mine positive erfaringer, vil jeg anbefale deg digitalt termometer - og "klistremerket" kun som en ekstra kontroll.

mvh
Aggi
Er ikke den kampfisk viser, et helt ordinært inne/ute termometer?

Mulig hans er det, men de variantene jeg har hatt, har vært til akvariebruk. Sett littegrann annerledes ut men prinsippet har vært det samme.
Lillian Ulriksen
Jeg har prøvd ut ulike typer termometer på disse tre og et halvt årene jeg har vært akvarist. Jeg startet med et flytende Akvarietermometer. Det "danset rundt" i akvariet. Noe som gjorde med nervøs for at det skulle knuses - og som gjorde det vanskelig å avlese tempen. Pent syntes jeg heller ikke dette var. Men. Det virket for meg pålitelig hva temraturmåling anngikk. mvh


Hehe nå skal ikke jeg prøve å virke teit. men jeg bruker suge kopper til mine flyte termometer.(dette fåes kjøpt faktisk) det har fulgt med alle jeg har. setter termometert i et hjørne. så det ikke ødeliger utsikten.

nei et termometer som bare flyter rundt er vanskelig å lese av tempraturen. det er sikkert.
Aggi
Er ikke den kampfisk viser, et helt ordinært inne/ute termometer?


God mulig, en slik sensor burde fint fungere i et akvarie også, slike termometere er jo bra nøyaktig, og lette å lese av
Tom Anders
jeg bruker suge kopper til mine flyte termometer.

Ja, sugekopper er obligatorisk... Ellers vil det være litt problematisk...
Tom Anders
og lette å lese av


Ja det var et poeng jeg glemte. På grunn av de store, lettleste tallene, vet jeg til enhver tid temperaturen i vannet, uten å løfte en finger for å sjekke.

Hvis man føler seg uttrygg ang å ha termometeret permanent i karet pga fiskene kan man jo bare kontrollmåle tempen av og til.
Etter vannbytter, hvis det er veldig varmt/ kaldt i rommet karet står osv.

Temperaturmåleren MÅ jo ikke være i karet 24/7
Tom Anders
[QUOTE=Lillian Ulriksen]Jeg har prøvd ut ulike typer termometer på disse tre og et halvt årene jeg har vært akvarist. Jeg startet med et flytende Akvarietermometer. Det "danset rundt" i akvariet. Noe som gjorde med nervøs for at det skulle knuses - og som gjorde det vanskelig å avlese tempen. Pent syntes jeg heller ikke dette var. Men. Det virket for meg pålitelig hva temraturmåling anngikk. mvh


Hehe nå skal ikke jeg prøve å virke teit. men jeg bruker suge kopper til mine flyte termometer.(dette fåes kjøpt faktisk) det har fulgt med alle jeg har. setter termometert i et hjørne. så det ikke ødeliger utsikten.

nei et termometer som bare flyter rundt er vanskelig å lese av tempraturen. det er sikkert.

ler**
Jeg var så fersk som akvarist dengang - og jeg var såååååå irritert på termometeret som danset rundt at selv om jeg viste om termometer med sugekopper var jeg ferdig med den slags termometer.
De digitale er supre!

mvh
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap