Gard erik's fiske-eventyr (side 2)

http://akvaforum.no/images/forum/19588_081224143313_1.jpg

Det der er den URLen du skal bruke

Jippi, der kom det stort fint bilde
ok, takk! Men hvor var det du fant den url'en? =P
Hvordan du finner den varierer nok med hvilken nettleser du har... men du skal alltid høyreklikke på det store bildet. Enten ligger "kopier bildeadresse" i menyen som åpner seg, ellers må du velge "egenskaper", så vil den stå oppført der
ok, prøver en gang til:

Corydoras under rota si =)


[External Image]
Ja, i går var julafta. Kan jo ramse opp litt akvarie ting eg fikk=)

Eg fikk et akvarie leksikon, det var på svensk, men skjønner mesteparten. Den er skikkelig tjukk! Den var skrevet av Dr. Rüdiger Riehl og Hans A. Baensch. Har ikke hørt om de før men det ser jo veldig bra ut.

Eg fikk 2 gavekort, 1 på tropehagen zoo på hele 750 KRONER!!=D
og et gavekort på Midtun zoo på 250 kroner=) Med de penga skal eg prøve og få tak i en lang slange som eg kan skifte vann med, sånn at eg slipper og bære så mye bøtter med vann=D Fikk også 100 kroner av en venn, som eg måtte bruke på fisk=P Av en annen venn, fikk eg en fin Sverdplante. Den står nå i 64 literen. Fikk også en liten boks med noe baby flakfôr.
Av "nissen" Fikk eg skifer stein. Med da trenger eg jo akvariesilikon for og lage huler. Men det kan eg jo kjøpe nå, har jo så masse penger=D

Det er flott med jul! Fikk jo mye annet og, med eg gidder rett og slett ikke å ramse opp alt sammen her og nå..

Da har eg byttet vann i begge karene.

Når eg bytta vann i 64 liter'n fikk eg en fin overraskelse, kirsebærrekene hadde begynt å yngle!=) Har vel ca. 6-8 stk. som eg har sett til nå.

Prøver og ta litt kaldtvannsbytter i 160 literen, sånn at eg kanskje får corydorasene i lek=D Det hadde vert gøy. Men det er ikke så gøy og skifte vann nå, må bære så mangen bøtter. Gleder meg til eg kan komme meg på en dyrebutikk, ta med gavekortene og lommeboka og kjøpe en lang slange sånn at eg slipper å bære bøtter. Men dette fins ikke sant?=P Må bare forsikre meg.. Er slitsomt og bære, bære og bære.
Nemo 321
Ja, i går var julafta. Kan jo ramse opp litt akvarie ting eg fikk=) Eg fikk et akvarie leksikon, det var på svensk, men skjønner mesteparten. Den er skikkelig tjukk! Den var skrevet av Dr. Rüdiger Riehl og Hans A. Baensch. Har ikke hørt om de før men det ser jo veldig bra ut. Eg fikk 2 gavekort, 1 på tropehagen zoo på hele 750 KRONER!!=D og et gavekort på Midtun zoo på 250 kroner=) Med de penga skal eg prøve og få tak i en lang slange som eg kan skifte vann med, sånn at eg slipper og bære så mye bøtter med vann=D Fikk også 100 kroner av en venn, som eg måtte bruke på fisk=P Av en annen venn, fikk eg en fin Sverdplante. Den står nå i 64 literen. Fikk også en liten boks med noe baby flakfôr. Av "nissen" Fikk eg skifer stein. Med da trenger eg jo akvariesilikon for og lage huler. Men det kan eg jo kjøpe nå, har jo så masse penger=D Det er flott med jul! Fikk jo mye annet og, med eg gidder rett og slett ikke å ramse opp alt sammen her og nå..


God jul og godt nytt år !

Slenger meg med på denne tråden din. Veldig flott tråd du har lakt.

Det var ett veldig fint bilde av Coryen din som var under rota.
Ja, det var litt ting til akvariuma. Jeg fikk også mange gavekort til jul. Fekk til samen rett over 3000 så det blir litt fisker og utstyr for det.

Men hvordan går det med Endlersene dine, blir det friske ?

Jeg kommer til å følge med vidre i denne tråden din.
Hei Fisken Magnus! God jul og Godt nyttår til deg og!=) Har følgt med på din tråd også, den er da bedre enn denne=) Denne er jo ikke skikkelig i gang ennå=P Men eg prøver så godt eg kan.

Wow, 3000 kroner var masse, det blir vel ikke et nytt akvarium? Hehe.. Det hadde jo vert nok til et bra akvarium. Men det er jo viktigere med utstyr.

Med endlersene går det ganske bra. De er blitt friske nå tror eg. Men de er litt sløve, de liksom ligger nede på grusen.. Vet ikke hva det er.. Håper det blir bra igjen.
Nemo 321
Hei Fisken Magnus! God jul og Godt nyttår til deg og!=) Har følgt med på din tråd også, den er da bedre enn denne=) Denne er jo ikke skikkelig i gang ennå=P Men eg prøver så godt eg kan.

Takk for det, tråden var full av skriveleifer og unødvendige innlegg før jeg ble plussmedlem ( ikke det at den er perfekt nå da ) men jeg fikk rensket litt opp i den.

Nemo 321
Wow, 3000 kroner var masse, det blir vel ikke et nytt akvarium? Hehe.. Det hadde jo vert nok til et bra akvarium. Men det er jo viktigere med utstyr.

Jaja, 3000 kr går fort når jeg skal kjøpe L-134... Jeg holder på å by på 3 stk nå og håper bare at jeg vinner budrunden. Du vet sikker at jeg har solgt ut nesten alle fiskene, så jeg behøver ikke ett til akvarium enda, men du skal ikke se bort fra at jeg kjøper ett til i nær fremmtid. Men så er det jo mor som er problemet. Tenk viss ett sprekker, blir for mye bråk på soveromet, mye fuktighet, du har ikke plass, kan ikke bruke alle pengene dine på fisker. Hun maser om det hele tiden når det er snakk om nytt akvarium

Nemo 321
Med endlersene går det ganske bra. De er blitt friske nå tror eg. Men de er litt sløve, de liksom ligger nede på grusen.. Vet ikke hva det er.. Håper det blir bra igjen.

Ja jeg håper også at det går bra med de. Du får hilse fra meg å si god bedring til de. Noe dritt med sykdomm i kara.

Ha en forsatt god kveld.

Fra Magnus
Hei
Hei kjekt med kirse bær yngel såg også noen nye kirsebær reker i dag, kjempegøy =D Tusen takk for presangen (tetra tabs) =D

Jaja, 3000 kr går fort når jeg skal kjøpe L-134... Jeg holder på å by på 3 stk nå og håper bare at jeg vinner budrunden. Du vet sikker at jeg har solgt ut nesten alle fiskene, så jeg behøver ikke ett til akvarium enda, men du skal ikke se bort fra at jeg kjøper ett til i nær fremmtid. Men så er det jo mor som er problemet. Tenk viss ett sprekker, blir for mye bråk på soveromet, mye fuktighet, du har ikke plass, kan ikke bruke alle pengene dine på fisker. Hun maser om det hele tiden når det er snakk om nytt akvarium

Ja eg visste det fra tråden din=) Ja, pengene ryker med L-maller.. Min mamma sier det ikke, men vet ikke om hun vet om at det kan skje.. Men det vet hun sikkert=P
Discus 123
Hei kjekt med kirse bær yngel såg også noen nye kirsebær reker i dag, kjempegøy =D Tusen takk for presangen (tetra tabs) =D


Det er alltid gøy med yngel. Tusen takk for presangen selv=) En sverdplante=D
Ja, da var eg kommet hjem igjen fra jobb=) Eg har jobb som salgsbud for BA hver Lørdag og Søndag. Men etter nyttår blir det kun Søndagen. Eg tjener bra på det, eg tjener 7 kroner per avis, pg hvis eg selger en god del aviser, blir det masse peng. Blir masse pen nå etter en stund. Har tjent hele 2000 kroner!=D Det blir nok rett i akvariekassa=P

Ser at eg bør luke litt i det største karet i dag.. Jaja, vi får se om eg får tid.
Rekeyngelen er begynt og bevege seg litt fra mosen. Får bare håpe at de overlever, er alltid gøy med oppdrett når du får det til=D

I dag skal eg i bursdagsbesøk til kusina mi. Det var de eg fikk det gavekortet på 750 kroner av. Det er helt sykt syns eg. Men eg ble jo veeldig glad og da=)
Da var eg komt hjem fra bursdagsbesøket. Det var veldig gøy, vi begynte med og spise taco, pg så gikk vi ut og kjørte firhjuling=) De var gøy. Når eg skulle heim måtte eg sitte på med tante, siden mamma og pappa og de gikk før meg. Det er ganske lang bil vei mellom. Nå har eg nettopp luka litt i 160 literen, mens tante så på. Det ble mye bedre. Tante har lyst på akvarie hun også, men hun sier at hun ikke har plass, og ikke klarer og passe på det riktig.. Pluss at hun har jo 3 hunder i tillegg.. Men eg kunne jo komt opp en gang i mellom!=)
Sånn, nå kan eg skrive litt om hva som har skjedd i dag. Dagen begynte med at eg sov leenge, helt til halv ti..=P Men det var jo litt deilig da.. SÅ kjeda eg meg helt til halv fire tida.. Så klokka fire kom søskenbarnet mitt ut, og tante. Og hos søskenbarnet mitt sin far har de pleid å ha et akvarium, men har aldri sett det. Eg spurte hvordan det gikk med det, men de hadde lagt det vekk.. Og etter en stund så hadde eg fikset meg ett nytt akvarium!! YES!=) Det var et på 70 liter, men de visste ikke hvilket merke.. Men det følgte med pumpe og alt sånt. Og alt for en hundrings=D Får vel være med søskenbarnet mitt til Bergen en helg=)

Så kom det ut noen venner. Etter en stund gikk vi ned til Tobias. ( Discus 123) Og var litt der. Der så vi litt på akvariene, og gjorde litt forskjellig. Men han har fått discusene sine til og bli gangske tam nå, så vi fikk prøve å mate dem for hånd! Og så sa han at vi skulle ta fingen nedi uten mat, så kom den største discusen og sugde/beit med i fingen!=) Tror den het Malboro Red eller noe sånt.. Har ikke peiling på discus navn.. Men det var en litt spesiell opplevelse.

Discus
Helt rett discusen er en malboro red, legger ved ett bilde av hann =D
Haha, tenk at eg husket det! Du sa det til meg for et halvt år siden tror eg=P
Sånn, nå tror eg eg har en plan for fremtiden=)

160 literen: Denne skal være sånn som den er, med det kommer jo litt nytt innimellom.

64 literen: Ta ut grusen og ta oppi sand. Selge endlersene, og kjøpe inn klovnkilli. Og ha corydoras på bunn. Skal også har kirsebærreker og eplesnegler=) Det blir litt selskapskar.

Skal jo kjøpe den 70 literen av onkelen min, og det skal bli corydoras artskar.
Innredning med sand, sverdplanter og eikeblad.

Men, eg klarer ikke bestemme meg for kor eg skal ha kallar corydoras. Tenkte eg skulle ha en art i 64 literen og en annen art i 70 literen. Det står mellom Adolfoi og Sp. black. Skal jo ha begge, og håper jo på oppdrett. Men hvilke art skal eg ha i artskaret? Eg trenger hjelp av en som kan corydoras til å velge=) Vil ha sånn at eg kan få til oppdrett.
Ja, i dag er det nyttårsafta, - igjen. Årene går fort syns eg=)

I dag har eg avtalt med onkelen at eg skal hente akvariet på Fredag=D Gleder meg veldig! Men er det ingen som vil hjelpe meg med valg?

Til neste år blir det vel masse nye gøye akvarieting som kommer til å skje=D

Men eg gleder meg og veldig til nye konserter! Eg har egentlig vert på veldig mye konserter for å være så ung.. Men det er jo gøy=) Skal blant annet på AC/DC konsert og på Coldplay.

Eg klarer jo ikke vente til Fredag! Det klør i fingrene=P Gleder meg sinnsykt!!
MEN, problemet er jo det at eg klarer ikke bestemme meg for hvilken coryer som skal hvor..

Jaja, får tenke på det til neste år=P

Ønsker alle sammen et riktig godt nyttår!! =D
Nå har eg vert ute og fyrt opp litt sånn småting, de er jo artige de å=P
Nå skal vi spise middag. Vi sposer pinnekjøtt på julafta og nyttårsafta, så dette blir godt!

Ønsker alle fortsatt et godt nyttår!!=)
Tilfeldig bekjentskap
© Torstein Flønes
Reklame for plussmedlemskap