- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hvilken fisk er dette? (side 2)
Hvilken fisk er dette? (side 2)
Ingebjørgja, har lest det skal stå mellom 6-8 uker =) fyller det opp i morgen, når butikkene åpner, så da blir det shopping av alt utstyr, unntatt fisk så klart =) imponert over at folk er vokne og svarer på denne tiden av døgnet :p
hehe... prøver å svare så lenge jeg er på dataen... :p
rekner med det er butikken på førde storsenter du handler hos?
Pass bare på at de ikke lurer på deg alt mulig som du ikke trenger av middel, utstyr og alt annet som en ikke trenger.
Når jeg begynte i denne hobbyen, så brukte jeg flere hundre timer med lesing for å sette meg inn i ulike ting. Det kan nok være bra å bruke forumet her som informasjonskilde... blant annet er det mange bra artikler her!
Postet 27.12.08 kl 00:52
Postet 27.12.08 kl 00:55
Endret: 27.12.08 kl 00:56
Postet 27.12.08 kl 01:01
Ingebjørgsiden du er "proff" på dette, så kan vel du komme med ting vi bør ha? =) slik at vi ikkje går i fella til kjøperene men kommer nok til å handle på handelshuset, dyrebutikken der. syns ikkje storsenter dyrebutikken har så store utvalget :S
Ser ikke på meg selv som proff, men har en del erfaring som jeg kan dele med andre...
Du bør ha planter som feks anubias barteri og andre hurtig voksende planter. Måleutstyr som måler PH, GH, KH, NO2 og NO3 er gode tester og ha (JBL eller Tetra sine dråpetester er de beste).
Tilsetningsstoff til økning/reduksjon av PH, GH og KH kan jeg hjelpe deg med. ( oppskrifter). Send meg en epost på vidar.alfei@gmail.com så får du det der!
Postet 27.12.08 kl 01:02
Postet 27.12.08 kl 01:02
Inaktiv bruker

Ingebjørgåååh =) da veit eg det :p passer neon tetra sammen med denne?
Neontetra som er en søramerikansk art liker bløtt lett surt til nøytralt vann
5.-7 i ph, mens cikliden skal ha ph på 8-9,5.
De har to vidt forskjellige krav til vannkjemien og dette vil ikke gå bra i lengden for en av artene uti fra hva du har av ph i vannet.
Totalhardheten på vannet er også forskjellig uti fra hvor fiskene kommer fra.
Du må nok kanskje satse på et rent malawi/tanganyik oppsett eller søramerikansk for å tilfredstille fiskenes ve og vel.
Mvh
Kai R.
Postet 27.12.08 kl 01:28
Postet 27.12.08 kl 02:49