L-134 og pris !? (side 2)

Inaktiv bruker
Håvard Støre Andresen
Kjøper man 6 fisk på 4-5 cm for 500,- st må man kanskje vente 2 år på at dem skal kjønne ut. I verste fall mister du noen og sitter bare igjen med 2-3 hanner. Da har du ventet i 2 år og betalt 3000 kroner for bare hanner. Da kan du investere nye 3000 kroner i 6 nye ungfisk og vente i to nye år og se. 800 er en grei pris for så stor fisk. I den størrelsen kan man plukke seg et garantert par og drette dem få uker etterpå.

Så lenge kunden betaler det selger har satt som utsalgspris er det en ok pris uavhengig hva den er i kroner og øre.

Selv måtte jeg ut med 695,- pr stk. Det skal være VF og de er ca 6 cm. Jeg skulle ha disse så prisen betød ingenting for meg.
Nå venter jeg på 3-4 stk som er bestilt gjennom en annen butikk. Hvor store de er vet jeg ikke, bare at det er VF.
Enig i at om noen er villig til å betale en slik pris så er det en grei pris. Personlig synes jeg 800 kr for en L-134 er altfor høyt. Ihvertfall når Aquamanias selger fullvoksne VF fisk for 400 kr. Har heller aldri sett en slik pris i butikken på den. Det er jo ikke eksportforbud på denne og heller ikke umulig å få tak i, men vanskelig ja.
Priser og tilgang...
Hei...
Ser at mange nevner at denne mallen er vanskelig å få tak i,dette kan jeg ikke skjønne at det skal være nå,for det har sikkert vært tatt inn mellom 500-700stk av denne mallen de siste 6mnd og som mange sier så har de den på bla Kløfta og i Moss..er kanskje noen steder det er vanskelig,men her er det i alle fall nok av de....prøv heller å få tak i L-250 og L-236,da er det brått litt vanskeligere og prisene deretter...tror det er borti 4500kr for voksne 236er.......det er da så klart i sammenheng med tilgang på de,derfor syns jeg 800 er i meste laget for L-134 pga tilgangen på de nå....
Er også enig med dere som sier:når man godtar en pris så er det litt seint å klage etterpå,men skal også sies at jeg syns 800 er altfor dyrt..syns 400 maks 500kr for voksne eksemplarer....men det er nå min mening..hadde den enda vært vanskelig å få tak i så......

Mvh Frank
Frank Strandli
prøv heller å få tak i L-250 og L-236,da er det brått litt vanskeligere og prisene deretter...tror det er borti 4500kr for voksne 236er.

Seriøst? Koster L236 virkelig så mye?
Uhu... der forsvant den drømmen.... Det er vel den eneste L-mallen jeg kunne tenkt meg i tillegg til L134.
Frank Strandli
Hei... Ser at mange nevner at denne mallen er vanskelig å få tak i,dette kan jeg ikke skjønne at det skal være nå,for det har sikkert vært tatt inn mellom 500-700stk av denne mallen de siste 6mnd og som mange sier så har de den på bla Kløfta og i Moss..er kanskje noen steder det er vanskelig,men her er det i alle fall nok av de....prøv heller å få tak i L-250 og L-236,da er det brått litt vanskeligere og prisene deretter...tror det er borti 4500kr for voksne 236er.......det er da så klart i sammenheng med tilgang på de,derfor syns jeg 800 er i meste laget for L-134 pga tilgangen på de nå.... Er også enig med dere som sier:når man godtar en pris så er det litt seint å klage etterpå,men skal også sies at jeg syns 800 er altfor dyrt..syns 400 maks 500kr for voksne eksemplarer....men det er nå min mening..hadde den enda vært vanskelig å få tak i så...... Mvh Frank

Enig med deg Frank. Mente at den har vært vanskelig å få tak i, men ikke det siste halvåret. Aquamanias alene har vel hentet inn rundt 200-250 stk alene.
Inaktiv bruker
mona o
[QUOTE=Frank Strandli]prøv heller å få tak i L-250 og L-236,da er det brått litt vanskeligere og prisene deretter...tror det er borti 4500kr for voksne 236er.

Seriøst? Koster L236 virkelig så mye?
Uhu... der forsvant den drømmen.... Det er vel den eneste L-mallen jeg kunne tenkt meg i tillegg til L134.

Jeg ville ha vært meget skeptisk til å bla opp så mange "lapper" for L236.

Man må være ekspert for å skille denne fra andre maller og dermed stå i fare for å ha skjegget fast i postkassa.
Frode Bakken
Enig i at om noen er villig til å betale en slik pris så er det en grei pris. Personlig synes jeg 800 kr for en L-134 er altfor høyt. Ihvertfall når Aquamanias selger fullvoksne VF fisk for 400 kr. Har heller aldri sett en slik pris i butikken på den. Det er jo ikke eksportforbud på denne og heller ikke umulig å få tak i, men vanskelig ja.

Blir solgt for 750,- i en av Oslos mest kjente akvariebutikker på bislett.
De er mellom 5-7 cm(tipper jeg).
Ken Myrseth
[QUOTE=Frode Bakken]Enig i at om noen er villig til å betale en slik pris så er det en grei pris. Personlig synes jeg 800 kr for en L-134 er altfor høyt. Ihvertfall når Aquamanias selger fullvoksne VF fisk for 400 kr. Har heller aldri sett en slik pris i butikken på den. Det er jo ikke eksportforbud på denne og heller ikke umulig å få tak i, men vanskelig ja.

Blir solgt for 750,- i en av Oslos mest kjente akvariebutikker på bislett.
De er mellom 5-7 cm(tipper jeg).

Såpass ja. Regner da med at det er Jan Holt du tenker på. De er ikke akkurat kjent for å være billigst i klassen, men mye flott fisk har de som regel og ikke minst kompetanse.

Sist jeg så den i en butikk var hos Lillestrøm Akvarium for ca 1 år siden tenker jeg. Da ble 7-8 cm fisk solgt for 300 kr.
Jan Holt ja, synes ikke prisene Deres er noe høyere enn andre butikker , ihvertfall ikke på de fiskene jheg henter derfra.
250-500,- var noprmal pris når jeg begynte å samle på denne fisken for ca.3 år siden.
Og tviler på om man får L134 til noe særlig under 500,- i "vanlig"butikk.

Men smaken er som baken delt, synes det er bra endel fisker er dyre jeg, da slipper man å se slike fismker overalt, lite moro det.
Inaktiv bruker
Ken Myrseth
Jan Holt ja, synes ikke prisene Deres er noe høyere enn andre butikker , ihvertfall ikke på de fiskene jheg henter derfra. 250-500,- var noprmal pris når jeg begynte å samle på denne fisken for ca.3 år siden. Og tviler på om man får L134 til noe særlig under 500,- i "vanlig"butikk. Men smaken er som baken delt, synes det er bra endel fisker er dyre jeg, da slipper man å se slike fismker overalt, lite moro det.

Er egentlig litt enig med deg Ken om at en del fisk spesielt mange maller krever mer av akvaristen enn mange andre arter som spys ut på markedet i tusentalls eksemplarer daglig.
Mange av disse mallene er ikke lett å drette og skal etterspørsel øke med lav pris forsvinner de til slutt fra naturen.

Mange maller skulle kun vært solgt på bestilling fra kunder og ikke tatt inn vilkårlig i butikker.
Svært mange ender opp i den evige fiskesjøen pga mye inkompetanse på artenes behov av plass, vannkvalitet, for og generelt stell desverre.
L-236 priser
Hei...
Er så klart dyrt når en malle koster 4500,men det er pga tilgangen og som det blir nevnt her så er de vanskelige å skille fra andre som er tilnærmet like..så er vel derfor de tar så mye for de også når det er ekte vare....er som regel de fra østen som sprenger prisene i været..de kjøper jo alt bare det er dyrt..hehehe....men alle bestemmer jo selv hva de vil betale for det de vil ha..noen syns alt er dyrt mens andre bare skal ha det uansett....
L-134 priser
Det var i dyreste laget ja. kommer mye ann på størrelse, men en butikkpris i underkant av 500 kr synes jeg er ok (5-8 cm).
Her er en noen priser jeg har sett den siste tiden;
(ca str og pris)
Jan Holt, str 7 cm, 800
Tam Alna, 5 cm, 470
Aquamanias, 5-8 cm, 300-400
Dals dyrerike, 5 cm, 500

Selv har jeg kjøpt noen i butikk til rundt 400 kr (5-8 cm),
og noen privat som kostet meg 230 pr stk (3-4 cm)

Håper dette var til hjelp
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap