- Hjem
- Forum
- Foto & Film
- Redigere på photoshop. hvordan få jpeg fil? (side 2)
Redigere på photoshop. hvordan få jpeg fil? (side 2)
Postet 30.01.09 kl 20:43
Det som jeg synes er viktig når man redigerer er at bildet du tar utgangspunkt i er stort, spesielt dersom du skal beskjære det og zoome inn i bildet. F.eks det blir sjelden et godt resultat dersom bildet er tatt med et dårlig kamera med få pixler. Ikke zoom mer enn bildet tåler ellers blir det kornete og utydelig.
Det andre er at jeg aldri tar mer kontrast/lys o.l. enn bildet tåler, dvs at det som er lyst ikke skal bli "brent" eller mister detaljer (litt vanskelig å forklare).
Det er ofte kjekt å bruke "levels" for å få frem detaljer.
Hvis du ikke kan zoome så nært at du kan få bort detaljer på sidene som forstyrrer, er kloneverktøyet smart å bruke.
Jeg må avslutte med at jeg ikke er så flink selv, men jeg liker å redigere litt
Det andre er at jeg aldri tar mer kontrast/lys o.l. enn bildet tåler, dvs at det som er lyst ikke skal bli "brent" eller mister detaljer (litt vanskelig å forklare).
Det er ofte kjekt å bruke "levels" for å få frem detaljer.
Hvis du ikke kan zoome så nært at du kan få bort detaljer på sidene som forstyrrer, er kloneverktøyet smart å bruke.
Jeg må avslutte med at jeg ikke er så flink selv, men jeg liker å redigere litt
Postet 30.01.09 kl 21:00
Postet 31.01.09 kl 00:40
Postet 31.01.09 kl 15:14
Postet 31.01.09 kl 20:32
Postet 01.02.09 kl 19:23
Postet 05.02.09 kl 22:44
Postet 05.02.09 kl 23:10
Postet 06.02.09 kl 00:39
Postet 08.02.09 kl 15:11
Først velger du kloneverktøyet og flytter så markøren til det området som du vil kopiere. Hold inn Ctrl-knappen og klikk med venstre museknapp. Slipp opp Ctrl. Flytt så markøren til området som du vil ha fjernet og hold inn venstre museknapp for å "male" over med det kopierte området.
Åpne penselmenyen (nederst til høyre) for å velge størrelsen på penselen du skal male med.
Åpne penselmenyen (nederst til høyre) for å velge størrelsen på penselen du skal male med.
Postet 08.02.09 kl 15:26