Redigere på photoshop. hvordan få jpeg fil? (side 2)

det redigerte bildet ble kansje litt nære???? hva kunne jeg gjort anderledes? jeg suger i redigering, blir aldri fornøyd, og vet ikke hva jeg må forandre på.
Det som jeg synes er viktig når man redigerer er at bildet du tar utgangspunkt i er stort, spesielt dersom du skal beskjære det og zoome inn i bildet. F.eks det blir sjelden et godt resultat dersom bildet er tatt med et dårlig kamera med få pixler. Ikke zoom mer enn bildet tåler ellers blir det kornete og utydelig.

Det andre er at jeg aldri tar mer kontrast/lys o.l. enn bildet tåler, dvs at det som er lyst ikke skal bli "brent" eller mister detaljer (litt vanskelig å forklare).

Det er ofte kjekt å bruke "levels" for å få frem detaljer.

Hvis du ikke kan zoome så nært at du kan få bort detaljer på sidene som forstyrrer, er kloneverktøyet smart å bruke.

Jeg må avslutte med at jeg ikke er så flink selv, men jeg liker å redigere litt

ok takk, får se hva jeg får gjort imorra, har endel bilder, se at de var bra, men blir alltid dårligere når jeg ser de på pc'en i større format, men får se hva jeg får redigert med den nye kunnskapen.
dilla
Hvis du ikke kan zoome så nært at du kan få bort detaljer på sidene som forstyrrer, er kloneverktøyet smart å bruke.

noen som vet hva kloneverktøyet er på gimp? er det den fuzzy knappen??
Nei, det er den som er som en kloss med en kule oppå. Minner egentlig om en veldig gammel utgave av en joystick
haha, ja astrid, så litt ut som en gammel joystick. men lignet litt på et stempel, er sikkert det, det skal være.
hvordan funker den joysticken?? jeg dro og trykte, så ikke noe som skjedde jeg :S
går det an å fikse pixlene på bilde, uten at den velger hva vi skal se? at den bare forminkser bilde og ikke tar et nytt utdrag i 1000 px
fiskeren
hvordan funker den joysticken?? jeg dro og trykte, så ikke noe som skjedde jeg :S

Trykk F1 så får du opp hjelp-funksjonen og nærmere forklaringer der. Synes å huske du må bruke Ctrl for å velge område, men er en stund siden jeg holdt på med dette så mulig jeg husker feil.
ok, takk astrid. men skjønte ikke helt hvordan jeg skal gjøre at det på sidene som forstyrrer forsvinner med kloneverktøyet.
Først velger du kloneverktøyet og flytter så markøren til det området som du vil kopiere. Hold inn Ctrl-knappen og klikk med venstre museknapp. Slipp opp Ctrl. Flytt så markøren til området som du vil ha fjernet og hold inn venstre museknapp for å "male" over med det kopierte området.

Åpne penselmenyen (nederst til høyre) for å velge størrelsen på penselen du skal male med.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap