Dammen i stua... (side 2)

Guttungen ble hoppende glad da vi oppdaget at ei kirsebærreke i karet hans bar egg Han er SÅ bitt av basillen, he he...

Så, nå venter vi og ser om vi får familieforøkelse. Dette blir spennende for ham..og meg.

Kuhliiålene i stuedammen er langt mer tøffe enn jeg trodde de ville være. Vi ser de så å si hele tiden. Aktive og sosiale, og det er morsomt, for de er artige å se på. Lillejenta roper: Ål, ål. Se ålen! hele ettermiddagen. Det veksler mellom Ål og Wålle (Wall-E), ikke alltid like lett å skjønne hvem hun mener.

Har tatt mange bilder, skal se om jeg ikke får lagt ut noen i kveld.

Fått meg ny sulawesisnegle også. Den er gul, men akkurat nå har den gravd seg ned??? Hmm... Hvorfor det, da?

Håper den ikke fikk sjokk av å komme i karet vårt :p
De sneglene er kjempeflotte, gleder meg til bilde Har du bestilt eller kjøpt i lokal butikk?
Jeg kjøpte sulawesien på krokstadsenteret Jeg er stamgjest der.. he he

Skal prøve å få bilder av den. Nå har den endelig kommet seg ut av sanda.
hallo, hyggelig å følge med. ser du bor i drammen. jeg bor jo selv i nedre eiker og er ofte på krokstadsenteret, eneste dumme er plantene, så mye alger. håper det blir mange fine kirsebær beibiser da.
hehe fort gjort å bli på fornavn med de som jobber på akvariebutikkene ja
He he! Verre er det når de hilser på deg når du treffer dem utenom butikken! Det var ei som gjorde det, det tok litt tid før jeg klarte å plassere henne...
Bilder
Her er noen bilder. Den gule sulawesien er litt sjenert, så jeg får ikke tatt noen fine bilder.. her er noen andre i stedet
kirsebærene og endlersene til guttungen.
Nydelig snegle Er den stor eller?
men du dilla, du som ofte er på korkstadsenteret :P vet du om de har noen kirsebær reker der nå?
Hei.
Morsomt å lese tråden din
He he.. ofte på dyrebutikk?? JEG???!! kremt

jeg har ikke sett etter kirsebærreker i butikk etter at jeg oppdaget Frosken. Hun har flotte reker til en fin pris. Anbefales å kjøpe fra henne.

Hvis du går på Zoomarkedets hjemmeside ser du hva de har inne til en hver tid. Mye spennende der! Ferskvannsflyndrer, monsterfisker..hehe.. Er jo en grunn til at jeg liker å stikke innom der

Skal legge ut et bilde av den gule sulawesien. Den er kun aktiv når det er mørkt, så bildet ble så som så. Ikke lett med autofokus når du ikke ser motivet :p

Ellers så er den sorte sulawesien ca 5-6 cm, tror jeg. Er ikke helt stø på øyemål så jeg kan fiske den opp etter at lilletøtta har lagt seg, ellers blir det bare "fiske, fiske" og det ender alltid opp med søl
Her er den gule sulawesien, kjempesøt!

Den sorte er forøvrig 4 cm lang, så jeg bomma litt :P

frosken
Hei. Morsomt å lese tråden din :-)

Hei!

Takk. og takk for de flotte rekene! De trives, ser det ut til. Håper vi får de til å formere seg Guttungen er så spent på om det blir noe av de eggene den ene går og bærer på.....
For en koselig tråd du har her
Den der "fiske, fiske" har jeg hørt noen ganger selv... å full forboks i akvariet var det noe kjent med også. Er så mye se små blivende akvaristene vil glede sine foreldre med...
Her i huset er det maller gutten(forøvrig 6 år han også) har interesse av. Så han har 2 ancistruser. Vi satser på små der etterhvert
Tror jeg må følge med her videre....
Linka
For en koselig tråd du har her :) Den der "fiske, fiske" har jeg hørt noen ganger selv... ;) å full forboks i akvariet var det noe kjent med også. Er så mye se små blivende akvaristene vil glede sine foreldre med... Her i huset er det maller gutten(forøvrig 6 år han også) har interesse av. Så han har 2 ancistruser. Vi satser på små der etterhvert ;) Tror jeg må følge med her videre....

Hyggelig at du stikker innom

Ja det er morsomt når ungene også deler interessen. Vi har stadig veddeløp i karene. Hvem kommer først til pelletsen? osv.

Hvilke maller er det guttungen din har? Min har et så lite kar at det ikke var aktuelt. Fikk ikke "lov" av mannen min å ha noe større, han mente det var nok med det vi hadde.. Han har ikke fått litersyken, og bra er det, for han kan holde oss andre i øra

han har 2 voksene ancistruser i en 64L sammen med noen coryer, og en liten fis av en ancistrus(den er rundt 2-3 cm) som går i 200L.

Regner med at han skal ha flere fisk etterhvert, så skal sette opp et kar som skal være bare hans. Moro å ha noen å dele hobby med. Kjæresten min reagerte med et "oj, du er jo virkelig fiskefrelst" da han kom på besøk første gang. Stua mi er 29 kvadrat stor å rommer til nå 4 akvarier fra 200L til 35L..
jeg visste ikke at sida var blitt bedre. var på sida for 1/2- 1 år siden da var det ikke noe på siden, den siden var jo bra nå. da blir det nok mange reker på dere frammover da.
Fra barnemunn..
Jeg: Skal vi bestille pizza fra Dolly, eller skal jeg lage pizza? (håpte selvsagt på Dolly da dette er letteste løsning for meg )

Guttungen: Mamma, du lager verdens beste pizza, så jeg vil ha din.

Jeg: tusen takk!

Guttungen stolt: Jeg vet hva jeg skal si til mamman min sånn at hun blir glad

og jeg som trodde han sa det fordi han mente det he he..

Jeg er i sjokk!
I dag var hele familien innom dyrebutikken. Til min store overraskelse stilte mannen(uten tegn til litersyke eller interesse for fisk) seg foran noen store akvarier på 180L og 350(?)L og sa:

Jeg vil ha et sånt kar og pekte på karene.

Jeg var i sjokk og fikk stotra frem at jeg syntes at 95 L var mer enn nok, har ikke armer til å bære flere bøtter enn det jeg gjør nå...

Han var ikke helt enig, så hvis vi en gang i fremtiden får eget hus, blir det nok større kar, ja..
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap