Vannbytting (side 2)

Gratulerer med nytt akvarium! Her er mine tips: Ikke slå av pumpen om natten, og rens den heller ikke for ofte (spesielt ikke nå i starten). Mine scalarer går i ganske høy strøm, men de vokser og trives. Jeg har snudd pumpen inn mot bakveggen slik at de ikke blir direkte plaget, og det fungerer fint. Men når det er sagt så mener jeg karet ditt er altfor lite for scalare.

Stripstestene de bruker i butikken er unøyaktig, kjøp heller din egen PH og nitrittest og let etter fisker som passer den vannkvaliteten du har. Da vil fisken trives og du har glede av hobbyen lenge.
Tusen takk for alle svar
Dellfiner
Gratulerer med nytt akvarium! Her er mine tips: Ikke slå av pumpen om natten, og rens den heller ikke for ofte (spesielt ikke nå i starten). Mine scalarer går i ganske høy strøm, men de vokser og trives. Jeg har snudd pumpen inn mot bakveggen slik at de ikke blir direkte plaget, og det fungerer fint. Men når det er sagt så mener jeg karet ditt er altfor lite for scalare. Stripstestene de bruker i butikken er unøyaktig, kjøp heller din egen PH og nitrittest og let etter fisker som passer den vannkvaliteten du har. Da vil fisken trives og du har glede av hobbyen lenge.


egen ph og nitrittest? kan den kjøpes i dyrebutikken?

egen ph og nitrittest? kan den kjøpes i dyrebutikken?

Ja, det skal alle dyrebutikker ha, men billigst er de nok på nettbutikkene (husk i så fall å legge til fraktkostnader).
Dellfiner
egen ph og nitrittest? kan den kjøpes i dyrebutikken?


Ja, det skal alle dyrebutikker ha, men billigst er de nok på nettbutikkene (husk i så fall å legge til fraktkostnader).


oki, takk takk får kjøpe en på mandag da
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap