Sommerfuglciklider og egg. gjør jeg noe galt? (side 2)

Det svarte du ser inne i egga , er embryoer og slik skal det være. Dette er jo bare yngelen som utvikler seg.
ok da vet jeg for sikkert at de egga mine la ikke var befruktet dessverre... men får håpe de prøver igjen og at resultatet blir mer vellykket^^
De første gangene går det som oftest dårlig med egglegginga, men dette vil bedre seg ettervært som paret får mere erfaring med dette.
håper på det. sommerfuglene er så utrolig flotte i fargene at det hadde vært en skam å ikke klare å avle opp noen unger der :P ^^
Skal du avle dem opp så vil jeg anbefale å klekke artemia egg til foring, ellers vil du få stort frafall har jeg erfart.
det er allerede innkjøpt^^
Artemia,frosset eller???
Hei,det er fint å se at dere har så mye kunnskap.
Jeg har ynglet ciklider flere ganger,da henholdsvis Sebra og Palettciklider.
Har ca 40 Sebrayngel på ca 1cm gående med sin flinke mor nå.
Men her om dagen kjøpte jeg en Sommerfuglciklide etter å ha sett på de på bilder og på nett,dem er jo så flotte.
Har planer å prøve å få ett godt par til å leke,
Men det er noe annet jeg lurer mye på???
Mine Sebrayngel har fått fryst Aretemia og litt tørrfor,men er 98% foret med Artemia,det har fungert veldig bra,jeg har ikke mistet en eneste og de er som sagt over krisealder.Men spørsmålet mitt er.Hvordan får man frem levende Artemia,jeg har skjønt at det skal være bra.
Som jeg sa har jeg bare hatt positive erfaringer med fryst,så hva og hvor er det som er best??Hilsen Raskin


Raskin
Hei,det er fint å se at dere har så mye kunnskap. Jeg har ynglet ciklider flere ganger,da henholdsvis Sebra og Palettciklider. Har ca 40 Sebrayngel på ca 1cm gående med sin flinke mor nå. Men her om dagen kjøpte jeg en Sommerfuglciklide etter å ha sett på de på bilder og på nett,dem er jo så flotte. Har planer å prøve å få ett godt par til å leke, Men det er noe annet jeg lurer mye på??? Mine Sebrayngel har fått fryst Aretemia og litt tørrfor,men er 98% foret med Artemia,det har fungert veldig bra,jeg har ikke mistet en eneste og de er som sagt over krisealder.Men spørsmålet mitt er.Hvordan får man frem levende Artemia,jeg har skjønt at det skal være bra. Som jeg sa har jeg bare hatt positive erfaringer med fryst,så hva og hvor er det som er best??Hilsen Raskin
Raskin
[QUOTE=Raskin]Hei,det er fint å se at dere har så mye kunnskap. Jeg har ynglet ciklider flere ganger,da henholdsvis Sebra og Palettciklider. Har ca 40 Sebrayngel på ca 1cm gående med sin flinke mor nå. Men her om dagen kjøpte jeg en Sommerfuglciklide etter å ha sett på de på bilder og på nett,dem er jo så flotte. Har planer å prøve å få ett godt par til å leke, Men det er noe annet jeg lurer mye på??? Mine Sebrayngel har fått fryst Aretemia og litt tørrfor,men er 98% foret med Artemia,det har fungert veldig bra,jeg har ikke mistet en eneste og de er som sagt over krisealder.Men spørsmålet mitt er.Hvordan får man frem levende Artemia,jeg har skjønt at det skal være bra. Som jeg sa har jeg bare hatt positive erfaringer med fryst,så hva og hvor er det som er best??Hilsen Raskin
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap