Storsymposiet i oslo 1-3 mai (side 2)

Ønsker du å bo i dubbeltrom men har ingen å dele med, så er det mulig å annonsere etter en romkamerat her i denne tråden.
Da har jeg nettopp vært på posten og hentet en pakke med 15kg bøker fra Heiko Bleher som vil bli lagt ut for salg på treffet. Det er bare å melde seg på folkens.

Plussmedlem
Du fant ikke Bleher's Discus Vol. 2 i bokpakken vel?
Hehe. Vel, uansett hva som er i pakken - tror du mitt svar ville vært noe annet enn "du får komme, og se selv!"?

Plussmedlem
Jada jada...Jeg kommer nok
Hehe, det er bra.

Bare oppsummere litt prisene, om det er noen som lurer på det. Om man vil ha full pakke så må man ha overnatting lør-søn + dagpakke søndag. Overnattingsprisen inkluderer jo foredragene på lørdag slik at det er foredragene søndag man trenger i tillegg for å få hele sulamitten.

Full pakke blir da:
pr. pers i enkeltrom: 1340,- + 450,- = 1790,-
pr. pers i dobbeltrom: 1040,- + 450,- = 1490,-

Noen kroner selvsagt, men man får veldig mye igjen for penga. I tillegg til overnatting på hotell av god kvalitet får man super lunsj både lørdag og søndag, middag lørdag og knall frokost søndagen. Noen brukbare foredrag er det også; Ian Fuller og Ingo Seidel holder ett foredrag hver seg, i tillegg blir det to foredrag av Kvitt eller dobbelt-vinner Alf Stalsberg og tre! foredrag av Heiko Bleher. En skulle tro det blir mulig å plukke med seg et tips eller to ila helgen.

Fest lørdag kveld blir det også, og enorme loddtrekninger både lørdag og søndag, med en kvalitetsauksjon som avslutning søndag.

Det burde borge for en innholdsrik helg, dette!

Husk påmelding til kasserer@akvarieklubb.no innen 30 mars for alle som vil overnatte!
Jeg gleder meg, dette blir garantert bra.

PS. Jeg er rimelig sikker på at Ingo skal holde to foredrag.

E
Erlend D Bertelsen
PS. Jeg er rimelig sikker på at Ingo skal holde to foredrag.

Hehe, ja - selvsagt. Det er bra andre er våkne.

Jeg kan jo repetere programmet for meg selv og evt. andre:

Program:

Lørdag 02.05.09:

1000-1130: Heiko Bleher - Sierra Leone and Guinea in search for new cichlids & killis
1130-1230: Lunsj
1230-1400: Ian Fuller - Breeding Corydoradinae Catfish
1400-1500: Ingo Seidel - Reproduction strategies of catfishes
1500-1630: Heiko Bleher - "Something special on the Discus"
1630-1700: Loddtrekning
1700-1800: Årsmøte Guardians of Catfish
2000-> Middag

Alle som har betalt medlemskontingent i Guardians of Catfish for 2008 har stemmerett under årsmøtet.

Søndag 03.05.09

1000-1130: Heiko Bleher - The Rift lakes of Ethiopia
1130-1230: Alf Stalsberg - Vest-Afrikanske ciklider
1230-1315: Lunsj
1315-1415: Ingo Seidel - Searching for catfishes in Northern Brazil
1415-1445: Loddtrekning
1445-1600: "Eksklusiv" Auksjon

---

I tillegg blir det også et "kveldsforedrag" med Alf Stalsberg hvor det blir litt løsere i snippen og litt større anledning til å prate, diskutere og stille spørsmål.
Bøker
Ang. bøker. Vi har fått tilsendt 6 eks. av Blehers Discus vol. 1 som skal legges ut for salg. Vet ikke helt hvilken pris Bleher ønsker seg, men veil. er €89 såvidt jeg kan se, så da kan man jo regne seg frem til hvor ca. det vil ligge prismessig. Det er en knallbok på ca. 670 sider, og et landemerke innen Discus-litteratur. Boka er utsolgt fra Amazon og er ikke å få kjøpt hos noen norske nettbutikker såvidt jeg kan se. Kan være greit å benytte anledningen nå, altså.

Det jeg da lurer på er om det kan bli litt snaut med 6 eks.? Om det er interesse for denne boka kan jeg evt. høre om det er mulig å sende oppover noen flere? Vi kommer til å kjøpe inn ett eller to eks. til klubben og det kanskje andre akvarieklubber som vurderer det samme nå som man har anledningen? Dette er etter min mening en bok som bør være i et godt akvariebibliotek.

Kan personer/klubber som er interessert i denne boka legge inn en melding her, eller sende meg en mail via profilen, eller til styret@akvarieklubb.no så kan vi sjekke interessen og ta en vurdering på om vi skal forhøre oss om muligheten for å få tilsendt flere eks.?

Bleher har jo også mye annet som kan gjøre seg godt i et akvarieklubb-bibliotek. Kan dere ikke kikke på hans nettsider: http://www.aquapress-bleher.com og se om dere ønsker å benytte anledningen til å hamstre inn noe mer litteratur, t-skjorter el.l? Gi meg i så fall beskjed så skal jeg sjekke om vi kan få det oppover til symposiet.

Det er selvsagt ikke noe i veien for å bestille direkte fra Blehers nettsider, men kjøper man det av mannen selv er det kanskje mulig å få på en signatur el.l. noe som kan være kult?
Fått bekreftet av Bleher at bøkene selges for €89, eller tilsvarende i NOK. Dette betyr at man slipper fraktkostnader, som fra Italia (hvor Bleher holder til) til Europa kommer på €14,50 pr.eks.; er jo ingen liten lommeparlør akkurat. Sparer da en 120,- på å kjøpe boka i forb. med symposiet. Pluss at man nok helt sikkert kan få med en signatur på kjøpet om man spør pent.

Men som sagt, det er trasig å la anledningen gå fra seg - om man vurderer denne boka. Gi meg beskjed om dere har bestemt dere for å kjøpe et eks eller to så kan jeg evt. be om å få tilsendt flere eks. Jeg trenger dog beskjed innen 6.april for å rekke det.

Forøvrig så skal Alf Stalsberg holde foredrag hos British Cichlid Association den 19. april, så om dere er i området.

Uansett, det bare understreker kvaliteten på foredragsholderene som kommer.

Husk å meld dere på nå da. Vi må si ifra til hotellet imorgen om antallet rom vi trenger, så om dere ønsker å overnatte trenger vi beskjed raskt. Det er mulig å bestille rom i etterkant også, men da kan vi ikke garantere at det er plass - da er rommene sånn sett tilgjengelige for alle - så jeg anbefaler å bestille nå.

Send epost til kasserer@akvarieklubb.no for påmelding.
Mange herfra som tar seg en tur? Tror dette blir en virkelig høydare. Jeg gleder meg mer og mer, samtidig som pulsen stiger for hver dag som går.

Det er også to(!) store utlodninger. Imazo og Akvarieteknik tar seg av lørdagen, mens Dahls Dyrerike dekker loddbordet til søndagen. Erfaringsmessig blir det ganske mange godbiter på disse utlodningene, så det er ingen grunn til å la lommeboka ligge hjemme.

Blehers bok, Blehers Discus, vol. 1 legges ut for 800,- forresten. (OAK tar ingen fortjeneste på denne, til info). Dette er en bok som virkelig anbefales. Spesielt akvarieklubber bør ha denne i biblioteket sitt - tilgjengelig for medlemmene, og nå er muligheten her til å få tak i en utgave (uten å betale frakt). Boka er forøvrig utsolgt på Amazon.
Fikk mail fra ingo Seidel i dag. Han tar også med noen bøke. I tilegg til noen fisk til auksjonen.

E
En aldri så liten god nyhet
Da er den egentlige påmeldingsfristen utløpt. Men hotellet har gått med på å opprettholde samme pris på overnattings pakka.Det er da fortsatt mulig å melde seg på i noen uker til. Endelig dato vil komme senere.

Det som er satt av dato, er siste frist for dagpakke med lunsj.Tirsdag 28. April må denne være inne.De som ønsker dagpakke uten lunsj trenger ikke å melde seg på.dette betales ved annkomst lokalet.

Det vil være betalingsterminal på stedet.OAK Har også åpnet en Paypal konto som kan brukes.
Er det mulig å komme innom kun for auksjonen?
Murias
Er det mulig å komme innom kun for auksjonen?

Ser ingen grunn til at det ikke skulle la seg gjøre.
Det er bare å melde seg på folkens. Send mail til kasserer@akvarieklubb.no

Dette blir et kjempetreff. Foredragsholdere av meget høy kvalitet og en god mulighet å bli kjent med andre akvarister. Ikke la muligheten gå fra deg!

Nettsider til noen av foredragsholderene: (bør være én og annen ting å plukke opp her

Alf Stalsberg:
Ian Fuller:
Heiko Bleher:
Argh
synd det kræsjer med sykehus opphold ja. men får møte opp neste gang. og håper på yngel på mine l092
l020
l 204 og l 144
Ja, det var synd det kræsjet. Men lykke til med sykehusoppholdet og med å få yngel på l-mallene dine, da!

Jeg gleder med i alle fall som en unge. Men spennende med så mange store navn på én gang må jeg innrømme. Håper alt går bra.

Det er erfarne folk dette; Ingo Seidel er vel den "ferskeste" av disse; han har bare en 20-25 års erfaring bak seg. Reine førstereisgutten dette.
For de som kommer med kollektivt.
Stedet for treffet, Thon Hotell Linne, ligger noe utenfor sentrum. For de som reiser kollektivt kan dere velge t-bane eller buss.

T-bane:
Kommer dere med tog til Oslo S, så er jernbanetorget t-banestasjon den nærmeste stasjonen. Den ligger i praksis i samme bygg så det skal være greit å finne frem dit. Dere skal ta finne t-bane 5 mot Vestli (fra sentrum).

T-banen tas til Vollebekk stasjon, noe som tar 12 minutter. Fra Vollebekk er det ca. 10 min gange til hotellet. Se trafikanten.no for rutetider, men på lørdag vil jeg nok anbefale å ikke ta noe seinere enn 0923 fra jernbanetorget; da er man på Vollebekk 0935 og på hotellet 0945. Det er halvtimesruter på banen på lørdag morgen så ikke kom for sent! Det går også an å ta banen før, med avgang 0853; da har man en bra sikkerhetsmargin.

[URL=http://maps.google.no/maps?f=d&source=s_d&saddr=Vollebekk&daddr=Statsr%C3%A5d+Mathiesens+vei+12,+0598+Oslo+(Thon+Hotel+Linne)&hl=no&geocode=FaqMkgMdCUSlAA%3BFd2akgMdjkGlACFRx_QShirT-g&mra=cc&dirflg=w&sll=59.93744,10.82782&sspn=0.009825,0.033045&ie=UTF8&z=16&lci=transit]Se kart her for beskrivelse av hvor du går.[/URL]

Buss:
Buss 60 mot Tonsenhagen o/Hosle går direkte til Linne Hotell fra Jernbanetorget. Jernbanetorget har flere bussholdeplasser og trikkeholdeplasser, så jeg anbefaler å gå innom Trafikanten som ligger midt på torget (20 meter høyt "klokketårn") og spørre fra hvilken holdeplass bussen går fra om dere er usikre. Siste anbefalte buss går fra jernbanetorget 0912 og er fremme 0940 (på lørdag)

Skulle det være noe er det bare å spørre. Vi sees?
Premier! loddtrekning søndag.
Det vil være loddtrekning med flotte premier både lørdag og søndag. På søndag er det Dahls Dyrerike som står for premiebordet og hovedpremien er et Juwel Trigon 190-liters hjørnekar!.

Det blir også et flott 58-liters Molly-hotell, et utvendig filter og et Boyu sandfilter på premiebordet; totalt har vel disse premiene en samlet utsalgspris på ca. 10' så det bør være noe av interesse for de fleste.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap