Filter i rekeakvarium (side 2)

Min ser slik ut.

Merk at det står feil i annonsen. Det er ikke to filterplater i denne, men en hel kloss.
Ok, det er akkurat samme som jeg har. Merkelig!

:S
Nå har jeg tenkt litt, og modifisert litt. Jeg har rett og slett bare tatt av toppen på fluvalpumpen, og plassert den på toppen av en stor bit blåsvamp. Kunne ikke se at det var noe i den nedre delen av pumpa som var nødvendig. Satte på pumpen, og vips! Ingen lyd!
Men. Jeg får ikke satt utblåset til å gå opp i overflaten. Gjør det noe? Er kun reker, og forhåpentligvis noen yngler som skal oppi her. Legger også ved ett bilde, fint om dere kan se på det, og evnt si om det er noe jeg har gjort som kanskje ikke var så lurt.

Takk takk
Står den løst oppå? I såfall så kan den i værste fall dette av på et ubeleilig tidspunkt. Er det mulig å skjære ut et område oppå svampen som toppen kan plasseres nedi? Bør være litt trangt så det er sikkert at den holder seg på plass.

Minner også om at den må kjøres godt inn eller kickstartes før det has reker i karet.

Så lenge det ikke overbelastet eller veldig varmt så er det ikke sikkert at manglende sirkulasjon i overflaten har så veldig stor betydning. Du får følge med og se om du kanskje kan plassere det oppå en stødig stein eller lignende om du skulle få behov for økt sirkulasjon i overflaten.
Ja, tenkte på det jeg og, men den står egentlig veldig godt fast. Jeg er litt redd for å putte den for langt nedi, for det er ikke noe beskyttelse foran propellen, så da kan det hende at den kommer for langt nedi blåfilteret og blir tett.

Jepp, vet om innkjøringen
Hadde tenkt til å kickstarte, men det er vel ikke så lurt når det er hvitprikk i det andre akvariet.
Så da får jeg bare vente 4 uker. Får se om jeg finner noe å legge filteret på

Takk for svar
Så lenge den ser ut til å holde seg på plass så går det forhåpentligvis greit. Jeg har forresten modifisert modifiseringen og blant annet laget en liten fordypning øverst i svampen rett under propellen. Det gjør at den ikke tettes så fort.
Det var jo veldig smart, må nok modifisere min enda litt mer.

Takk for hjelpen
Nå har det jammen meg begynt å dure igjen her, og filteret tar ikke opp noenting av det som flyter i vannet! Var visst ikke så lur likevel. Tror jeg skal gå til innkjøp av nytt filter.

Her: [URL=http://nettbutikk.bbs.no/nettbutikk/productDetails.do?tid=&pid=39416&sid=279313&catid=122888&searchSpec=][/URL] er det filteret jeg snakket om, som rekene kunne spise av filteret på. Er det noen som har erfaringer med dette filteret? Om det er stillegående? Eller bør jeg prøve meg på eheim? Eller tetratech? Begynner å bli ganske desperat nå, vil ha reker så fort som mulig, men når alle filtrene jeg prøver bråker, tar det så lang tid!

Tusen takk for all hjelp
Kjenner ikke til Sera-filtrene så kan ikke svare deg der, men lurer på om du har renset impelleren (rotoren) og impellerbrønnen (det hulrommet som rotoren står i)? Før du eventuelt gir opp hele fluvalen så kan du altså prøve å gjøre rent dette med en q-tips eller lignende, sett på boksen uten lokket helt nederst, dytt en kloss med blåsvamp inni hulrommet og prøv igjen. Fungerer det ikke da heller så er jeg enig, da bør du skaffe en annen
Har ikke renset den, men den er helt ny, og det er ikke noe oppi der man kan rense ut, har sett etter. Og det ned blåsvampen har jeg prøvd :S
Har du noen erfaringer med eheim filtrene?

Takk for hjelp
Nei, dessverre. Jeg har vært så fornøyd med mine innvendige Fluval så jeg har ikke hatt behov for å forsøke noe annet. Du får søke litt rundt på forumet. Det er helt sikkert andre som har skrevet noe om de.
Okey, skal prøve å lese litt om de

Igjen, takk for hjelpen
JohnC
[QUOTE=Nugatti]Vet noen evnt om ett annet filter som er heelt stille og heelt rekesikkert?:)


Lurer på om det er luftfiltere med blåsvamp som er mest rekesikker. Problemet er vel at luftfiltere gjør at det bobler og lager lyd...

Jeg har selv en Elite Stingray som jeg tenkte jeg kanskje skal bruke sammen med noen reker. Litt usikker på om dette er rekesikker. Men i innsuget så er det helt dekket med en grov svamp (Lik blåsvampen) så håper at dette skal gå greit å bruke.

Hei du! Vi har kjøpt en akvariepakke som Elite Stingray fulgte med.. Vi har hørt masse forskjellige historier angående dette filtereret sammen med reker, hvordan gikk det med deg? Trengte du å dekke filteret med ei strømpe? Og er det sånn at hele filteret skal være under vann, eller er det sånn at vannet skal strømme ut over vannet?
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap