Hvor i alle dager kjøper man plastnetting til mosevegg? (side 2)

ostefolk, fiskefolk... det finnes mange slags folk...
drar denne opp igjen. noen som laget mosevegg og kan dele erfaringene med bruk av diverse matriell?
har veldig lyst å lage meg en liten mosevegg til våren....og vurderer å legge denne typen dobbelt med mose imellom....
kommentarer/tips?
Du bør nok ha større masker enn det!
Laget nettopp mosevegg i 2 kar. Brukte 2 forskjellige nettinger. En stiv med 5mm masker fra plantasjen og den myggnettingen fra biltema bak for å holde det sammen. sydde kantene med fiskesnøre og festet sugekopper til å henge det fast på glasset.

Hvis du ser på bildet på linken så ser du hvordan det ser ut. For oss er det bare å vente til det vokser ut som tar litt tid :p
Den blir for stor igjen, jeg vil anbefalle 5-10 mm.
Om jeg skulle hatt dobbelt nett hadde nok kommet ann på mosetypen, men isåfall kan det jo være en fordel om den bakerste har mindre masker.

Ville også holdt meg unna metall.
Ostenetting er tingen
Dette begynner å bli lenge siden... Har faktisk ikke hatt akvarie på ca to år og det er kjempe trist... men det er en annen sak.
I hvertfall fikk jeg til slutt tak i ostefolka, og nettingen derfra var kjempe fin.
Her er noe jeg fant i en STOR hobby sjappe i USA . som jeg brukte til å sy/tråklet mosen fast på. plastic-canvas-sheets. Forskjellige størrelser/farger/rutestørrelse.
takk for tips finner nok ut av det. blir et lite vår-prosjekt tenker jeg
Du får ferdige kit fra aqmagic.com rett i postkassen, god og sikker sjappe. Mosen er ikke å anbefale herfra, søk da opp AquaStyle1 på eBay.

Aqmagic sin nettbutikk
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap