Skumrede i 60 litern (side 2)

Nå kom jeg på det.

Jeg har vært borte i det før men jeg har helt fulstendig glemt det.

Lærer mye og glemmer litt.

LIVET!
Ja man kan jo ikke vite alt når man er 10 år
Jeg er 13 år, så jeg vt kansje litt mere enn deg.

Har hatt et 40 liters før, men da var jeg 9 år.
Drepte alle fiskene
Derfor fikk jeg bare starte med et 18 liters nå.
Det går ikke på hvor gammel man er men hvor mye man vet.

Hvor lenge har du lest om fisker og akvariumer osv?

Jeg har gjort der i 7 månder.

Blir 11år i Desember. jippi.
Det handler ikke bare om hvor mye man har lest.
Praksis med akvarium hjelper mye.

Mamma har et 190 liters som jeg steller med.
Jeg hadde 40 litern i 1 og et halvt år.
Så jeg har masse praksis altså.

Har også en del akvariebøker.
Har lest på AF lenge, men jeg har ikke giddet
å lage en profil før jeg hadde litt kunnskap.

Blir 14 år i mai. Jippi!
Nei det jør ikke no vor gamel vi er
jeg er bare 12 blir 13 i juni jippi

det handler om intetrese og å gide det er det det handler om
Ëg og
eg leste drid mye på akva forum å høsta lit info ås son før eg blie medlem
var ikke meninga at dette skulle utarte seg til en diskusjon for små fjortiser, det handler om å gi tips og råd, enten man er 12 eller 60 så har man sikkert noe å komme med.
takker for tipsene deres så kan dere fortsette på nettby eller hva dere driver med

men skumrede mitt ble ødelagt uten at der var kommet egg (så vidt jeg vet) så må vel bare være tolmodig så lager han vel igjen?
det er vel vanlig at dvergguramier lager skumrede uten at egg blir lagt?
akvafanist
var ikke meninga at dette skulle utarte seg til en diskusjon for små fjortiser, det handler om å gi tips og råd, enten man er 12 eller 60 så har man sikkert noe å komme med. takker for tipsene deres så kan dere fortsette på nettby eller hva dere driver med ;) men skumrede mitt ble ødelagt uten at der var kommet egg (så vidt jeg vet) så må vel bare være tolmodig så lager han vel igjen? det er vel vanlig at dvergguramier lager skumrede uten at egg blir lagt?


Er det første gang han lager skumrede?
Isåfall så er han uerfaren sikkert med å holde skumreder i stand.
Det kan ta et par forsøk før han får det til.
Kan også være at det ble ødelagt av sirkulasjon i vannet.

Sorry at vi drev med off-topic prating.
ja!!

SORRY EVERYBODY!!!

Det ble for mye!
Inaktiv bruker
Platy-fan
Det går ikke på hvor gammel man er men hvor mye man vet. Hvor lenge har du lest om fisker og akvariumer osv? Jeg har gjort der i 7 månder. Blir 11år i Desember. jippi.



du sier at du har lest om fisker og akvarium osv.

har du i det hele tatt lest noe om svaring på tråd i forumsveiviseren?

vist ikke så les dette her der står det mellom anna at du ikke skal svare på når du "trur du har lest noe".

Det er ikke så mye om teorien det er snakk om i akvariehobbyen, det er berre en "veiviser" om når du skal prøvd det i praksis.
det er først når du har opplevd det selv og kan bekrefte fakten du leste om du kan komme med råd med eigene erfaringar.

men du kan jo veivise en person til en nettside eller en annen tråd der folk som virkelig vett hva di snakker om kan svare skikkeligt på det evntuelle spørsmålet...

jeg har lest om fisk nå i nesten to år og lest ganske mye om guramier, men jeg følte meg alikevell ikke som den rette personen til å besvare desse spøsmåla fordi jeg ikke kunne bekrefte det jeg hadde lest på internettet.
så det har ikke så mye om mengden du leser, men erfaringa di innen den eventulle kategorien

så jeg berre ber dei om og lese forumsveiviseren før du svarer på spørsmål=)


og berre eit tips:P ikke bruk så mange utropstegn, det virker forstyrrende å lese

mongo-fisk
[QUOTE=akvafanist]var ikke meninga at dette skulle utarte seg til en diskusjon for små fjortiser, det handler om å gi tips og råd, enten man er 12 eller 60 så har man sikkert noe å komme med. takker for tipsene deres så kan dere fortsette på nettby eller hva dere driver med ;) men skumrede mitt ble ødelagt uten at der var kommet egg (så vidt jeg vet) så må vel bare være tolmodig så lager han vel igjen? det er vel vanlig at dvergguramier lager skumrede uten at egg blir lagt?


Er det første gang han lager skumrede?
Isåfall så er han uerfaren sikkert med å holde skumreder i stand.
Det kan ta et par forsøk før han får det til.
Kan også være at det ble ødelagt av sirkulasjon i vannet.

Sorry at vi drev med off-topic prating.

NP
takk for alle tipsene uansett smån
nå har han ene lagt skumrede igjen, men de andre fiskene driver å "smaker/spiser" på rede så det blir ødelagt...

for nokke drit!
fant faktisk ut at det var to fisk som lager skumrede. min ene gullgurami og en dverggurami. men har ingen hungullgurami til å befrukte eggene til den stakkars enslige hannen.

kanskje jeg skal kjøpe 2 hunngullguramier, men er redd det blir litt for mye med 11 fisk i 60 literskaret. kanskje jeg skal flytte 3-4 dvergguramier til selskapskaret i stua..
Det er normalt at de ødelegger skumredet til hverandre.
Hvis du kjøper hunner oh den får befruktet egg,
og så putter de dem i skumredet kommer hannen
den får egg med, til å bli veldig agressiv.

Det blir kansje litt mye med 11 fisk i en 60 liter ja.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap