Jeg trenger hjelp fort! (side 2)

Denne 420 literen... hvor lenge siden er det at du satte i drift dette? Med filter og alt? Du hadde et mindre akvarium også, slik jeg forstår annonsen du har ute på profilen din...? Har fiskene i det andre karet blitt overflyttet til 420 literen i løpet av den seneste tiden (siste måned)?
Hei.. Nei, det er vel 2 år siden gjengen flyttet over i det store karet.
Han overlevde natten og jeg fant han liggende på bunnen i en U form. Akkurat som om han hadde fryst i en U uten og klare å rette seg ut igjen. Jeg ga han et bad på 30 min i 2 liter vann med 500mg aquafuran og nå har han strekt seg ut igjen og ligger på siden i karet. Kan dette være tegn på at han har blitt LITT bedre? Han ligger fortsatt og "puster" svakt og "hoster". Er det noe mer jeg kan gjøre enn å bytte 30% vann hver dag? Har også hatt i 8 gram gH + i karet etter jeg skiftet vann.
Synes det er veldig vanskelig å foreslå noe når det er så lite å gå på. Kan ikke tenke meg at soppen er det største problemet når den er såpass svekket. Den hosten kan som tidligere nevnt, tyde på bukvannsott, men da burde du sett andre symptomer også. Vannbytter skader ikke som nevnt, men om det hadde vært min fisk så hadde det nok stått mellom to valg. En dobbeltkur med esha 2000 og esha exit eller avliving. Synes den høres såpass svekket ut at å prøve ut noe stort mere på en allerede svekket fisk vil bare gjøre vondt verre.

Det er altså hva jeg ville gjort. Du må ta dine egne valg.
Var på butikken nå og da hørte jeg noe jævlig merkelig.. De får ikke lov å selge medisiner til fisk lengre og apotekene skal overta innkjøp av det, men det ville de ikke være med på (?) Så derfor må man kjøpe på nett.. Stemmer dette!? Fikk hvertfall kjøpt en til aguafuran og har nå satt han på en kur til (4 liter - 1 g aquafuran).. Kan det være at Preple dør av alderdom? Har hatt han 4- 5 år snart og når jeg fikk han var det allerede litt størrelse på han. Jeg vet ikke hvordan en fisk oppfører seg når den dør av alderdom, så jeg har ikke peiling.
Siden gullfisk kan leve til de ihvertfall er 20 år med godt stell så tviler jeg på at det er alderen.

Har forresten ikke hørt noe om at fiskemedisin må forhandles gjennom apotek. Aquafuran er jo også medisin og fås kjøpt på vanlige dyreforretninger sammen med en hel del andre medisiner. Problemet ser heller ut til å være at forretningene er nødt til å føre den medisinen som kjeden de er tilknyttet forlanger. De norske nettstedene forhandler også esha så om det var forbud mot å selge slikt annet enn på apotek, så ville disse også vært rammet. Det høres altså litt merkelig ut

Når det er sagt så er det mye merkelige lover og regler som blir tredd ned rundt ørene på oss innimellom, men jeg har altså ikke hørt/lest noe om det.
Var ikke det at de tok inn bare aquafuran, men de hadde to pakker stående fra sist leveranse. Synes selv det var veldig merkelig. Nå sover Preple hvertfall godt.. Sikkert i en stor akvarie sammen med mange andre gode venner Han ble ikke noe bedre, så jeg ble nødt til å ta knekken på han. Det er absolutt synd, spesielt med en fisk som jeg har hatt så lenge og var så tam at det gikk ann klappe han. Takker uansett for råd og tips jeg har fått gjennom kampen.
Synd, men det er sånt som skjer. Får håpe at butikken tar feil angående medisinen ihvertfall. Praktisk å få tak i det der. Apotekene har det med å stenge så tidlig
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap