Storauksjon i lillestrøm (side 2)

Tusen takk for gode tips. Da er det vel bare å ta turen til Lillestrøm. Forza fugla!!!
Ebbeto
[QUOTE=Joakim]... ikke helt ser det store poenget.....

Mitt poeng er at med en slik liste vil det være vanskeligere å gjemme seg bak et selger-nummer for en som ønsker å få noen kroner for tvilsomt utstyr eller fisker fra kar som nylig har hatt sykdom.

Men det viktigste er selvfølgelig en grundig sjekk av objektene !

Forøvrig har jeg full forståelse for at arrangørene prioriterer arbeidsoppgavene.

Jeg skjønner hva du sikter til, vi får som sagt se. Jeg er ikke alene i styret
Men hvis de andre er enige om at vi kan lage en slik liste burde ikke det være et problem.
Jeg kommer. Får håpe det dukker opp de fiskene jeg er på jakt etter

trenger du fisk
Tar du med deg noen fisker til auksjonen ?
Jeg håper også å finne noen interesante godbiter. Akvarier er klargjort og står klar
Regner med å ta med noen selv. Ganske enkelt det jeg tar med da, noen black molly jeg har av den gode gamle sorten Og kanskje noen hurtigvoksende planter.
Jeg fikk se de som har meldt seg på for å få selgernummer og det er påmeldt over 15 stk alt, og det pleier å være veldig få som velger å melde seg på på forhånd, så dette tyder bra. 6 stk fra Sverige har allerede fått selgernummer. Gøy at det kommer folk såpass langveis fra for å selge fisk og planter.
Fiske_Arne
[QUOTE=gurimalle]Har veldig lyst til å ta en tur. Har aldri vært på noe sånt før. Hvor stor er sjansen for å få solgt unge guppyer? Har ikke hjerte til å ta dem med "bare for turen sin skyld". De er født 3. januar. Det er kanskje litt ungt for å selge på auksjon eller?

Hvor store er dem? Kan du se forskjell på hanner og hunner vil jeg tro det er lett å selge dem. Er de for yngel å regne bør du la dem vokse litt til.

Ja, ser forskjell på kjønnene. Har overskudd av hanner. Men tror de blir hjemme en stund til.

Men kommer for å se etter fine planter.
Vi har auksjon på alle medlemsmøtene våre også, og levendefødere pleier det å være lett å få solgt
Vi selger billig og bra fôr også på både møtene og auksjonen
Så bra. Har villguppy-yngel også. De er bittesmå ennå, men ser ut som de yngler noe voldsomt, så må nok kvitte meg med noen av dem etterhvert.

Har tenkt på kanskje å melde meg inn i klubben. Hvordan gjør man det?
Enten bare komme på et møte, eller sende mail til klubben. Adr står på hjemmesiden
Jeg kommer garantert, har vel sagt meg villig til å hjelpe til også så er vel på plass tidlig Eneste som er bestemt til salg så langt er to flotte Sciaenochromis fryeri hanner men må gå igjennom litt til og se om det er flere karr som trenger reduksjon i bestanden. Har noen planer også, så blir vel som vanlig en del handling, dog tror jeg ikke att "rekorden" på over 100 fisk med hjem etter en auksjon blir slått.

Noen som tar med noe killi?
hehe 100 fisker ja da håper jeg du har mange kar som er tomme
Du har ikke noen huer til fryeri hannene dine også for da er bare å ta med for da sitter jeg klar med bud
Da har jeg et spørsmål...

Har vel med meg noe corydoras nedover, og lurer på hvordan jeg skal pakke de. De kan jo ikke pakkes mange i posen, så det blir flere poser som sammen utgjør et objekt.

Skal det da være en merkelapp per pose som angir selgernr, art og antall i akkurat DEN posen, eller en felles lapp for alle posene som utgjør objektet?

Tenker litt på auksjonarius, og hvordan h*n enkelt skal kunne opplyse om antallet. Art og selgernummer vil jo være lett å se uansett hvordan dette gjøres.

Og hvordan bør flere poser festes sammen slik at de "holder følge" hele dagen og ikke blir skilt fra hverandre?

Veldig tydelig at det er første gang jeg skal selge noe, eller... :p
Ritus
hehe 100 fisker ja da håper jeg du har mange kar som er tomme :-) Du har ikke noen huer til fryeri hannene dine også for da er bare å ta med for da sitter jeg klar med bud :-)

Ble en tur til Kløfta for å kjøpe karr og en tur til nabon for å selge fisk etter den auksjonen der ja... Har en 92 liter tom som det skal handles fisk til søndag.

Har bare 4 Ahlier, 3 hanner og ei hue. Har altid vert meningen å ha bare to, så nå skal de to hannene ut. De går veldig fint sammen så er nok ingen problem å ha de i ett større karr.
jeg hadde satt en merke lapp på hver pose så kan de på auksjonen avgjøre om de selger en og en pose eller om de vil slå de sammen.

Digi
[QUOTE=Ritus]hehe 100 fisker ja da håper jeg du har mange kar som er tomme :-) Du har ikke noen huer til fryeri hannene dine også for da er bare å ta med for da sitter jeg klar med bud :-)

Ble en tur til Kløfta for å kjøpe karr og en tur til nabon for å selge fisk etter den auksjonen der ja... Har en 92 liter tom som det skal handles fisk til søndag.

Har bare 4 Ahlier, 3 hanner og ei hue. Har altid vert meningen å ha bare to, så nå skal de to hannene ut. De går veldig fint sammen så er nok ingen problem å ha de i ett større karr.

Ok jeg har en hann og ei hue men det ser ut som de ikke ser hverandre i det hele tatt å jeg vil så gjerne ha yngel på disse, det er min favoritt i malawi verden. Så jeg kunne tenkt meg et par til.
Spent på om det er noen flotte malawier på auksjonen!

Var foresten på årsmøtet og så på amazonas filmen, Arne. Hadde desverre ikke tid til å være der mer enn en time. Litt utilpass på første møtet, når mann ikke kjenner noen.
akvafil
Spent på om det er noen flotte malawier på auksjonen! :) Var foresten på årsmøtet og så på amazonas filmen, Arne. Hadde desverre ikke tid til å være der mer enn en time. Litt utilpass på første møtet, når mann ikke kjenner noen. :)

Flottere Malawi enn Sciaenochromis fryeri finner du ikke så det kommer iallefal 2 :P . Hehe, pleier ikke å være mangel på malawi på noen auksjoner (har iallefal altid fått tak i det jeg ville ha.)
akvafil
Spent på om det er noen flotte malawier på auksjonen! :) Var foresten på årsmøtet og så på amazonas filmen, Arne. Hadde desverre ikke tid til å være der mer enn en time. Litt utilpass på første møtet, når mann ikke kjenner noen. :)

Håper du kommer på søndag, og at du kommer på flere møter. Skjønner man føler seg litt utilpass på det første møtet. Hvordan skal man gjøre det for at folk ikke skal føle seg utilpass første gangen?
Tror alle akvarieklubber har en jobb å gjøre med å få slike medlemsmøter spennende og innholdsrike nok for medlemmene.

nå sitter jeg å tenker på hvilken fisker jeg skal ta med, syns det er litt vanskelig

Nå er det ikke lenge igjen hehe dette blir den første auksjonen jeg skal ta med fisker er litt skummelt
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap