Pris på diskus? (side 2)

Geir Rolfsnes
Poenget er at det er mye dyrere å kjøpe små discus til 200 kr stk og tro at man skal klare å fore dem opp til prakteksemplarer. Det går med mye mat og mye tid før en diskus når skikkelig størrelse. Hvis man kjøper en flokk med ungdiskus er min erfaring at bare noen få av dem blir skikkelige prakteksemplarer. Som regel vil det være billigere å kjøpe diskus til 1500 kr pr stk enn å kjøpe ungfisk til 200 kr pr stk. Og man får som allerede nevnt her både billigere og bedre fisk ved å kjøpe privat enn ved å kjøpe i butikk. Men oppforing av ungfisk er både kjekt og spennende. Alltid interessant å følge med på discus som vokser og farger ut.



Dette er vel et bra eksemplar?

Den koster 1450kr på http://www.akvariekjellern.no/
Den er 10-11cm står det.
Det er en Red Spotted Green står det!
Det er en strøken diskus ja.
Kan noen her hjelpe meg og kanskje si noe om kvaliteten på disse discusene?
Det står at dem er:
- Lekspar
- Red Brown
- pris 2000,-

Står ikke noe om størrelsen.
Jeg er egentlig nybegynner, har holdt på med akvarium i ca 1,5år men er veldig lysten og prøve meg på discus.
Siden dette er ett lekspar, er det da noe mer spesielt jeg må tenke på?
Det er ikke lett å si noe om kvaliteten på discus fra et slikt bilde.
Prisen høres OK ut hvis det er friske kvalitetsdiscus.

Hvis du ikke har erfaring med discus så er ikke et lekspar og oppdrett det første man bør prøve seg på.

Hvis man skal kjøpe discus må bør man sette seg inn i ganske mye på forhånd og bestemme seg for at dette er den fisken man vil satse på, slik at man legger alt til rette for at fisken skal trives.

Et lekspar kan gå alene i et mindre kar som er tilrettelagt for dette, men discus trives generelt best i stim og bør holdes i kar med god plass.

Jepp det er jeg enigt i
det ar en pasene diskus spør du meg vi skupte to diskusr ibutiken til 650 kr for 2 stk dom tilfeldigtvis lekte som det suste å de er vel runt 12-13 cm så er fornøyd med det så jeg vil si ja det er en grei pris
Litt off topic!

På noen varianter discus så er det vanskelig å se stripen som på Spotted typene, men den linjen som en skal ha plass til 7 øyne i, er den horisonal utfra øyet eller har den en annen vinkling?
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap