Hvor bor folk hen? (side 2)
Postet 18.02.09 kl 18:22
Postet 18.02.09 kl 19:43
Endret: 20.02.09 kl 17:31
Postet 18.02.09 kl 20:09
Postet 18.02.09 kl 23:01
Postet 19.02.09 kl 06:55
Endret: 20.02.09 kl 17:32
Antall fisker?
Hvor mange fisker kan man eller bør man ha maks i et 100l ????
N.B ! Setter virkelig pris på all responsen fra dere...Trodde aldri jeg sku få noe svar jeg :o) *glad som en "laks" nææ :oP
N.B ! Setter virkelig pris på all responsen fra dere...Trodde aldri jeg sku få noe svar jeg :o) *glad som en "laks" nææ :oP
Postet 19.02.09 kl 07:04
Har du lyst på og begynne med levefødende fisk så kan du jo ha f.Eks 6 hunn Sverddrager og 2 hann Sverddrager eller det samme bare med Platy eller Molly eller Enders Leveføder eller så kan du ha Molly og Platy eller Sverddrager og Molly eller Platy og Enders Leveføder, men du kan ikke ha Platy og Sverddrager sammen for da kan det bli krysninger.
Og du kan ha noen renholdarbeidere! E fin nybegynner-klasikker er Ancistrus.
Og du kan ha noen renholdarbeidere! E fin nybegynner-klasikker er Ancistrus.
Postet 19.02.09 kl 10:09
Fiskene er på plass !
Da var fiskene på plass og det ble tre Neontetra...prøver å se forskjell på de..og jeg tror at det kanskje er 1 hann og 2 hunner...
Men det som er merkelig er at på den ene og den minste så har denne da en merkelig kul i buken..kan det være at fisken er gravid??????
Er det kun på den blåstripen at man ka se forskjell på kjønnene og at hunnen skal være litt mere fyldigere i buken????
Fiskene er fremdeles i live etter å ha bodd oss nå i 6 snart 7 timer :oP
Men det som er merkelig er at på den ene og den minste så har denne da en merkelig kul i buken..kan det være at fisken er gravid??????
Er det kun på den blåstripen at man ka se forskjell på kjønnene og at hunnen skal være litt mere fyldigere i buken????
Fiskene er fremdeles i live etter å ha bodd oss nå i 6 snart 7 timer :oP
Postet 19.02.09 kl 22:56
Postet 19.02.09 kl 22:58
Postet 19.02.09 kl 23:11
Endret: 20.02.09 kl 17:34
Postet 19.02.09 kl 23:25
Er selv fra øksnes, har hatt akvarie en stund og kan jo prøve å svare på ting og tang.
Butikken harjos på sortland er utvilsomt den beste akvarierelaterte butikken på disse kanter. Med best utvalg i fisk.
Når det gjelder planter så er der merker på dem i butikken om hvorvidt de vokser sakte eller fort og om de er lette å ha med å gjøre.
Fiskesammensetningen er jo veldig opp til deg selv, ville begynt med å se på butikken og sett om der var en spesiell du falt for og bygd resten av befolkningen rundt denne.
Slik blir det mer planlagt og du kan sjekke her inne hvilken fisker som går sammen med den du absolutt vil ha.
Butikken harjos på sortland er utvilsomt den beste akvarierelaterte butikken på disse kanter. Med best utvalg i fisk.
Når det gjelder planter så er der merker på dem i butikken om hvorvidt de vokser sakte eller fort og om de er lette å ha med å gjøre.
Fiskesammensetningen er jo veldig opp til deg selv, ville begynt med å se på butikken og sett om der var en spesiell du falt for og bygd resten av befolkningen rundt denne.
Slik blir det mer planlagt og du kan sjekke her inne hvilken fisker som går sammen med den du absolutt vil ha.
Postet 19.02.09 kl 23:30
må forresten kommentere den anubias saken også. har selv hatt anubias i 140 l min og den vokste ikke noe særlig, sto fast på en rot.
Så tilsatte jeg jern i vannet og da vokste den som besatt, mange mange nye blad, vokste i lengden på stilkene og fikk en fin lysere grønn farge...dette på kort tid, under 14 dager..
Så tilsatte jeg jern i vannet og da vokste den som besatt, mange mange nye blad, vokste i lengden på stilkene og fikk en fin lysere grønn farge...dette på kort tid, under 14 dager..
Postet 19.02.09 kl 23:35
Ser på bildene dine at du ikke har noen bakgrunn bak akvariene. Personlig synes jeg alle akvarier blir finere med en bakgrunn i en eller annen form. Ikke bilde av masse planter da, men enten en naturlig steinvegg, eller en dus litt mørk bakgrunn.
Synes det ødelegger litt når jeg skal se inn i en elv i amazonas, og så ser jeg rett inn på en panelvegg eller en mønstrete tapet.
Synes det ødelegger litt når jeg skal se inn i en elv i amazonas, og så ser jeg rett inn på en panelvegg eller en mønstrete tapet.
Postet 20.02.09 kl 09:45
Postet 20.02.09 kl 10:39
Altså.. En bakgrunn som faktisk kan bli veldig fin og veeeeeeldig enkel er følgende. Ta et gråpapir som er litt større enn akvariet, finn frem barnas (eller egne) vannfarger og mal med mørke farger, som mørk grønn, brun, grå, svart.. Litt store partier, gjerne med glidende overganger. La det tørke. Krøll papiret skikkelig. Rett det nogenlunde ut, og klipp det til slik at det passer bak akvariet. Fest med tape.. VOLA... Blir mye finere enn det høres ut..
Og om du ikke synes det er 100% så har det ikke kostet deg mange ørene.. Og er mye finere enn mønstret tapet og panel. Så da bruker du det til du har råd til å kjøpe et
Og om du ikke synes det er 100% så har det ikke kostet deg mange ørene.. Og er mye finere enn mønstret tapet og panel. Så da bruker du det til du har råd til å kjøpe et
Postet 20.02.09 kl 12:57
Endret: 20.02.09 kl 12:59
Postet 20.02.09 kl 13:47
Fiske_ArneAltså.. En bakgrunn som faktisk kan bli veldig fin og veeeeeeldig enkel er følgende. Ta et gråpapir som er litt større enn akvariet, finn frem barnas (eller egne) vannfarger og mal med mørke farger, som mørk grønn, brun, grå, svart.. Litt store partier, gjerne med glidende overganger. La det tørke. Krøll papiret skikkelig. Rett det nogenlunde ut, og klipp det til slik at det passer bak akvariet. Fest med tape.. VOLA... Blir mye finere enn det høres ut.. Og om du ikke synes det er 100% så har det ikke kostet deg mange ørene.. Og er mye finere enn mønstret tapet og panel. Så da bruker du det til du har råd til å kjøpe et
Tenkte du ville se Fiske-Arnes utgave i praksis. Her på øverste bildet har jeg brukt gråpapir og fargestifter. Fungerer kjempebra!
Her er link til ett innlegg i tråden til Johanne B hvor hun har brukt samme metode (innlegg 70).
Nederste bildet viser et av mine andre kar hvor det er brukt akvarellark og hobbylakk. Enkelt og billig det også. Her er link til Ewi's akvarier hvor hun har brukt samme metode på begge akvariene.
Liker selv utvendige bakgrunner best siden de ikke stjeler plass og som Fiske-Arne sier, det blir mye finere enn det høres ut som
Postet 20.02.09 kl 20:32
Postet 20.02.09 kl 21:38
Endret: 21.02.09 kl 16:12
Inaktiv bruker
Etterhvert som akvarie modner hadde det vært praktfullt å ha en stor stim med neon tetra. Er tilhenger av en stor ren stim med tetra. En av de flotteste stimfiskene er serpa tetra. Har selv 30 stk
- -
:O O:
/..\
|-_ _-|
¨¨¨¨
- -
:O O:
/..\
|-_ _-|
¨¨¨¨
Postet 20.02.09 kl 21:49