Artemia i pose (pulver) (side 2)

Ingebjørg
ser ikkje noe forandring på det i dag, fra i går kveld:S


Er jo litt tidlig enda da-klekker sjelden før det har godt 24 timer
ja, du har rett i det
men leste i Mona`s tråd om klekking, og det stod at det skulle forandre farge etter ei lita stund
men får bare vente å se, er ikkje annet å gjør
Har klekket noen 100 gram med artemia jeg, log har aldri lagt merke til at de har skiftet noe farge før de har klekket.
Jo varmere vann du har i klekkeriet jo kjappere klekker de.
aner ikkje hvilken temperatur det er oppi der
den står oppunder en spott på kjøkkenet
men går ikkje det an å ta en varmkolbe oppi på 28grader?
Ken Myrseth
Har klekket noen 100 gram med artemia jeg, log har aldri lagt merke til at de har skiftet noe farge før de har klekket. Jo varmere vann du har i klekkeriet jo kjappere klekker de.


Da er du nødt til å være fargeblind, Ken Helt klart. De skifter fra grå eller gråbrune til klart oransje

Har klekket et par kilo artemia etterhvert jeg også, så dette vet jeg
etter hvor lang tid skal dette fargeskiftet skje?
mona o
[QUOTE=Ken Myrseth]Har klekket noen 100 gram med artemia jeg, log har aldri lagt merke til at de har skiftet noe farge før de har klekket. Jo varmere vann du har i klekkeriet jo kjappere klekker de.


Da er du nødt til å være fargeblind, Ken Helt klart. De skifter fra grå eller gråbrune til klart oransje

Har klekket et par kilo artemia etterhvert jeg også, så dette vet jeg

Gidder ikke krangle jeg, nei mine skifter ikke farge før klekking og fargeblind er jeg ikke.
Men nok om det.
Natron, salt og en lampe ja da er du nødt til åfå de klekket.
Viss du da ikke har egg fra hobby, de er ubrukelige.
har "egg" fra dyrebutikken (bilde ligg lenger oppe)
og brukte ikkje natron men ph+ i dråpe form

noen som har gode alternativ til pipette og artemiasil?
apoteket hadde ikkje pipette og dyrebutikken hadde ikkj artemia sil
Ingebjørg
noen som har gode alternativ til pipette og artemiasil? apoteket hadde ikkje pipette og dyrebutikken hadde ikkj artemia sil


Kjøp på nettet som vanlige folk

Panduro Hobby (pipetter) og Webzoo (artemiasil).

Ellers kan du bruke luftslange til å suge ut artemia med i mellomtiden, og et kaffefilter å skylle dem i. VÆR OBS på at kaffefilterne revner for et godt ord, så skyll dem svært forsiktig i det, og kast det for hver gang.
går an å svare på en hyggelig måte, Mona
vil påstå eg er eit vanlig menneske, selv om eg ikkje velger å handle på nettet =)

og webzoo har er dårlig erfaring med, så handler ikkje der meir
Det var en spøk. Jeg hørte en lignende setning i en komedie-film engang. En fyr var skikkelig stressa på grunn av noe, og da ropte kona til kameraten hans:
"Så ta en valium som normale folk!"

Så, beklager det. Den ble bare morsom for meg
Mål temperaturen din du Ingebjørg! Den bør ligger på 28 grader ca.

Dersom du ikke får levende artemia etter 24-36 timer så kast det, da er nok eggene av dårlig kvalitet.

Når det gjelder salt. så brukt havsalt.

Som sil er det en del som har brukt kaffifilter.
slik ser det ut etter ca 10timer
[External Image]
Tja, det så vel ikke så verst ut? Kanskje bildefargen lyver litt, lyset i lampen er jo litt oransjegult, men det ser ut som det kan bli klekking her, synes jeg ihvertfall
tempen er på 29 grader , så den er jo fin
spm er vel bare ph nivået og om eggene er gode nok :S
Skal du fortsette å klekke, kjøp en pakke natron til 8 kroner på butikken i morra, samt vanlig husholdsningssalt uten jod.
På 4 dl (2 vanlige drikkeglass) med vann har jeg brukt en spiseskje av saltet og kanskje en kvart teskje natron. Om mengden er korrekt aner jeg ikke, men det funker som gull.

Har klekket artemia hver dag i 19 uker med denne fremgangsmåten, og det har fungert kjempebra

Har forøvrig brukt litt under en halv spiseskje artemiaegg, og da har jeg hatt mer enn nok artemia. Hvor mye du trenger kommer selvfølgelig an på hvor mange fisk som skal ha
kjøpte natron og havsalt i dag, men har kun en pumpe
så kan ikkje lage ny uten å helle ut den som allerede er på
Har eggene klekket?

Tropefisk selger noe av de beste artemiaeggene jeg har prøvd ihvertfall, utrolig høy klekk %.
Bare et venlig tips.
Tilfeldig bekjentskap
© Per Erik Sviland
Reklame for plussmedlemskap