Kjetil´s akvarier (side 2)

Tenkte faktisk på tapet den gangen jeg også, men ble litt dyrere så jeg droppet den.

Ser utrolig bra ut ihvertfall. Bare vent til du får montert den, da vil du nok bli positivt overrasket. Tar seg alltid bedre ut når den sees gjennom vannet
Ja det ble nok dyrere enn et stykke lerret, jeg ga 299 for en rull med tapet og 49,90 for et sett med maling.Så hvist dette kommer til å se bra ut, er det jo en rimelig måte å lage bakgrunn på.Jeg sender nye bilder ut når det er montert, skal se om det blir i kveld.I dag går dagen vekk til flytting, min datter flytter ut så nå er vi alene og har plass til flere akvarium. ha ha
I dag ble det litt tynnere i Discus gjengen , en av de jeg har hatt i 6 mnd døde.
Jeg la merke til at han begyndte å flasse på kroppen, er usikker på hva dette er og om det er smittsomt.Kan ikke se dette på noen andre av fiskene, så vi får håpe at det ikke blir fler.Den som døde var den blå på bilde
L 144 kar
Ser ut som jeg kan få tak i noen L144 i Oslo området, så jeg har satt opp et av 70 L for det.Satser på at det er et par av de 6 stk som jeg har bestilt, så kansje jeg kan få meg noen yngel på de.Legger ved et bilde, litt gromsete men nå er det netopp satt opp.
Hei

Fikk en ny leieboer i dag, kan noen fortelle meg hva den heter ?
De hadde ikke noe navn på den der jeg kjøpte den.
Den er brun med mørke gule prikker
Kjempe flotte kar du har

Flott Malle må jeg si!
Kunne tenkt meg et par selv
Spenende tråd og fine kar gleder meg til og se mer
Da var den hjemmelagte bakgrunnen på plass, skal jeg si det selv så ble den ganske bra.Kansje litt vanskelig å se på bilde , skal få tatt noen bedre bilder bare jeg får akvariumet inn i stativet.
To av bildene er tatt uten blitz og det siste med.
Fikk et tilslag på kjøp av sebraciklide lekpar i dag, så nå er det bare å sette igang å bygge hule.
Legger inn et bilde av mitt 340L og reolen med 3x70 L, fikk også satt inn det ene 325 L i reolen i dag.Bakgrunnen jeg laget til dette ble ok, så jeg må nok prøve meg igjenn.
Dette var interessant lesning Synest det er spennende og lese om hvordan folk finner ulike måter og sette opp sine akvarier,og likeså moro og se på bilda som blir lagt ut.
Har vært inne på tråden din om den malla,den var ikke lett gitt,men jeg er da ingen ekspert.Fin er den i allfall!Håper du finner ut hva slag det er.Kommer til og følge med på denne tråden.
Lykke til videre!

mvh
Ewi
Dette var interessant lesning :)Synest det er spennende og lese om hvordan folk finner ulike måter og sette opp sine akvarier,og likeså moro og se på bilda som blir lagt ut. Har vært inne på tråden din om den malla,den var ikke lett gitt,men jeg er da ingen ekspert.Fin er den i allfall!Håper du finner ut hva slag det er.Kommer til og følge med på denne tråden. Lykke til videre! mvh


Det var en L001 som kan bli opp til 40 cm, i dag er den ca 18 cm.Kan se ut som jeg må kjøpe meg et større akvarium.Men må nok drøye den litt, har netopp kjøpt 3x325 L som jeg holder på å sette opp.
I dag kom Sebraciklidene hjem, de leker rundt hverandre hele tiden.15 min etter at de var kommet i karet, prøvde jeg å gi de litt mat og de sa ikke nei takk.Så det ser ut som de har funnet seg tilrette med en gang
Der var 325 L nr 2 inne i reolen, så nå er å begynne på innredning.I disse to skal jeg gå Scalarer i det øverste og Discus i det nederste, Skulle noen ha noen tips om hvilke andre fisk jeg bør blande med disse så kom med det.Skal prøve på søndag å begynne med skapet som skal stå på siden, skal prøve å bygge inn dette med panel.Skal også bygge et bord på høyresiden ,som har samme høyde som det nederste akvariumet.Her skal jeg sette det tredje 325 L , og det skal bygges opp med mye stein.Nå har jeg tatt en ide fra Tante Astrid og lagt bakgrunn på de to i reolen av tapet.Det siste skal jeg lime tynn tynn skifer direkte på bakglasset, ser fram til det.Har en del babus og røtter liggende i vann som skal opp i disse, så vi får håpe at de har sluppet fargen slik at det ikke havner i karet.
Da var no 1 av 325 L innredet, så i morgen er det av sted å kjøpe ny sand så jeg får ferdig nr 2.Det blir elvesand som jeg kjøper på felleskjøpet. her koster 25 kg 139 kr i forhold til i dyrebutikkken der koster det 270 kr for 25 kg.No 1 har jeg satt inn bambus rot og en del stein, i nr 2 blir det stein og et par røtter.Slik jeg har det nå på akvarirommet er det veldig trangt, så nå må jeg begynne å flytte ut møblene.Har ikke kameraet hjemme idag, skal sende ut noen bilder når jeg får det i hus.

Som sagt skal jeg ha Scalarer i no 1 og Discus i no 2, skulle noen ha noen gode forslag hvilken fisk jeg bør blande med de.Ja så fyr løs, takknemlig for all hjelp
Det er nå ca 4 uker siden scalarene mine la egg, nå har de gjort det igjen.Det er 7 yngel igjen fra det første kullet, så vi får håpe at de lever opp.
Siden forige kull har jeg lært en del, så denne gangen håper jeg at jeg kan beholde noen fler.En lærer så lenge en lever.
Kjetil Hagen
I dag kom Sebraciklidene hjem, de leker rundt hverandre hele tiden.15 min etter at de var kommet i karet, prøvde jeg å gi de litt mat og de sa ikke nei takk.Så det ser ut som de har funnet seg tilrette med en gang


Våknet i dag til masse egg hos Sebraciklidene, morro.
Nei nå må jeg på jobb, rapoterer mer senere
Da var innredningen i 325 no 1, i morgen er det bare å starte på no 2.
Planter er bestilt fra notodden, så det går framover.
Da fikk jeg satt vann i 325 L no1, rakk ikke å vaske sanden til nr 2.
Dette får jeg begynne på i morgen, det er litt av en jobb å sette opp nye kar men utrolig morro.Når en holder på så finner en altid noe annet å gjøre med et av de andre karene.
Tiden flyr når en har det morro.

Scalarene mine har gått med yngel i et 70 L uten sand og planter , i kveld flyttet jeg disse over i et av de andre 70 L med planter og sand.De la nettopp egg på nytt som jeg nevnte ,men i dag når jeg kom hjem fra jobb var alle eggene borte.Så nå går mor og far med 5 yngler fra det første kullet.

Legger også med et bilde av Sebraciklidene, der mor ligger i potten å passer på eggene og far ligger i hulen å speider etter inntrengere
Tilfeldig bekjentskap
© Liz Helen
Reklame for plussmedlemskap