Over 60 nyspyttet delfinyngel på ei hunn! (side 2)

Jeg tror ikke at delfin og aulonocara blander seg. Så er det forskjellig yngel så er nok forklaringen at delfinen, som er en mye mer erfaren mor - har plukket opp aulonocara egg i samme slengen. Ja det blir spennende å følge med på hva de blir til. Har hatt Delfinyngel mange ganger, men dette har jeg ikke opplevd før. Hverken i antall eller fargetegninger :P
I innlegg 14 her: Bildetråd yngel
har jeg lagt inn bilder av nyspyttet Delfin og Aulonocara. Ikke de beste bildene, men kan kanskje være til ID-hjelp ?
Hei Shiramor. Takk for tips. Jeg har hatt flere kull av både delfin og aulonocara, så jeg vet forskjellen på de. Det er det som er så rart her - de ER virkelig forskjellige. Delfinyngelen er mer blank/sølvfarget, og aulonocara er litt mørkere og har mer flekker. Her har jeg begge deler fra en og samme delfinhunn, hehe.... OG, det er liksom 50/50. Utrolig rart. Skal selvfølgelig holde dere oppdatert og legge ut bilder etterhvert.
Det er ihvertfall ikke noe ukjent fenomen blant akvarister som holder sør-amerikanske dvergciklider. De ciklidene "kupper" i blant yngelen til en nabo-hunn, og innlemmer dem i sitt eget kull. Skjer riktignok ikke så ofte, men det forekommer

Alle ciklider har jo den unike egenskapen at de vokter og passer egg og yngel, uansett hvilket kontinent de kommer fra. Så for meg er det slett ikke utenkelig at en afrikansk ciklide kan gjøre det samme
Jo, men er det da snakk om munnrugende eller eggleggende?

Kan tenke meg at det er enklere å kuppe yngel fra ett annet kull sålenge de er "ute i det fri", mens det å kuppe yngel fra munnen til en annen kan by på div. problemer? (bare teori...)
Ikke noe problem for en kidnappende, rugegal munnruger å stå og følge med når egg blir lagt av en annen hunn, og snappe dem opp før henne
Mona har nok rett her. Det er nok det som har skjedd. Halvparten av de er blanke med svakt blåskjær i finnene, slik som delfinyngel, og de andre er flekkete slik som aulonocara.

Nå skal det sies at jeg ikke har hatt tid til å super studere de, jeg har vært så opptatt av mine Tropheus yngel, men at det er en klar forskjell på de, det er det liten tvil om. *confused*
Det er jo litt stilig dette da, at delfin-hua har knabbet eggene mens aulonocara'ne lekte.

Hadde vært en flott observasjon.
Alexus
Det er jo litt stilig dette da, at delfin-hua har knabbet eggene mens aulonocara'ne lekte. Hadde vært en flott observasjon. :)

Stilig ja, hehe. Hva tror du som raste igjennom hodet mitt da jeg så mengden av yngel som kom ut av henne? Det var liksom WOW... "er det mulig"?
Jeg skjønte at det var på tide å ta henne, hun var for det meste mørkeblå og sinna på alt og alle som kom i nærheten av henne. Men at hun satt på en slik ladning, nei det hadde jeg ikke trodd gitt
Ja, det hadde vært en fantastisk "natur opplevelse" og fått sett på det. Naturen er underfundig enkelte ganger...
aulunocaraen kan også ha spyttet sine eg så har delfinen hvert ved siden av henne akuratt når hun spyttet dem å sammlet noen av eggene opp
Det som KAN hända är att om 2 arter leker på samma ställe kan det finns mjölke kvar och när par nummer två leker där kan den fösta hanenes mjölke vara kvar och befrukta ägg till hona nr 2 vilket KAN innebära att några yngel är ekta och några blir hybrider..Scenarie nr 2 är att en hona har spottat sin yngel bland några stenar och ynglen blir kvar där och när nästa hona i detta fallet delfinen spottar sina yngel där kanske de passade på att följa med de andra ynglen i i munnen på delfin honan.

Har liten tro på det men det kan faktiskt hända..

Vet inte om det var förståligt

Kan ju vara hydrider oxå?

Vilka arter har du i akvariumet?

mvh Kjell
Hei Kjell. Ja hvilke andre fisker har jeg, hvis du kikker i min profil og 2 meteren så ser du hva jeg har der. Jeg tror ikke at C.Moorii mikser seg med disse?
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap