Kampfisk i bolle! (side 2)

Er mer enn nok av brukte akvarier i den størrelsen til salgs her inne da :P

Jeg har ett flott ett til salgs, 60 liter med alt inkludert
Virker som det er en trend blant fisker som er avlet frem i mange farger at de har mistet evnen til å bli bleke når de er stresset, syke eller mistrives. Kan ikke huske å ha sett sverddragerne eller mollyene mine noensinne bli bleke heller.
hmm virker naturlig, fra naturens side så er det sjeldent behov for fine farger foruten kommunikasjon.. men neon/kardinal tetra /malawi cicklider /saltvannfisk beholder vel fargen stort sett?
Kan ikke snakke for de andre, men kardinalene mine blir en anelse blekere om natten.
Mvjnz
Kan ikke snakke for de andre, men kardinalene mine blir en anelse blekere om natten.


ah ja, jeg tror du kan snakke for meg også, det vekte et gammelt minne av at neontetraene mine var noe blek når jeg slo på lyset om morgenen, og så lå de rundt på bunnen og blant planter
Ja da blei det kampfisk på meg. synes de har utroilg dårligplass i butikken. Halvt melkeglass med vann på rekke å rad.

Nå er kampfisken min i ett eget kar på rundt 15liter, med luftpumpe & varmekolbe + sand. Tenkte jeg skulle prøve han i 63litern men er usikker på om den kommer til å angripe noen, må nesten prøve, eller så går den tilbake i karet sitt
Grattis

Er bare å prøve, er ikke verre enn at du kan flytte han tilbake igjen hvis det ikke går
da satt jeg den over i 63litern med alle de andre.
den virker litt stresset, å det er jo ikke så rart egentlig.

guppy'ne er veldig til å bort å 'erte', den svarer med å blåse opp finnene sine å gjør seg breiere i ansiktet lissom. Den prøver jage, men guppy'ne å platy'ne klarer lissom svømme fra den.

er dette sånn i starten eller kommer den til å klare ta en fisk etterhvert?

har vært i karet rundt 2timer snart, ingen skadet. bare jager litt rundt å blåser seg opp.

Inaktiv bruker
Tenyrafar
[QUOTE=Mvjnz]Kan ikke snakke for de andre, men kardinalene mine blir en anelse blekere om natten.


ah ja, jeg tror du kan snakke for meg også, det vekte et gammelt minne av at neontetraene mine var noe blek når jeg slo på lyset om morgenen, og så lå de rundt på bunnen og blant planter

Våres fisk (neon, kardinal, rødmunnstetra) blir alle bleke om natta, når det er mørkt i rommet også.. Er vel fordi de mister fargene når det ikke er lyst som reflekteres og de sover?
holder seg mye helt oppe i det ene hjørnet, jager alle som nærmer seg.
Ska jeg sette han i karet sitt i natt kanskje? så slipper jeg noen overaskelser i morgen tidlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap