Tåke i vannet, har filter så det holder tror jeg (side 2)

Inaktiv bruker
et spørsmål til, i natt så senket jeg utløpene til pumpen ned mot bunnen da ble det lite men litt sirkulasjon i overflaten men da fikk jeg sånn hinne på toppen, hva er det for noe? er det farlig? lurer på om det er fordi jeg forer med laks og de er jo fulle av olje, men er ikke sikker
Det er proteinhinne. Den er ikek farlig i seg selv, men kan hindre opptak av oksygen - og det er jo ikke bra. Fiskene må jo ha luft de også.

Viktig at utblåsen står så langt opp at den skaper bevegelse i overflaten. Da øker du oksygenopptaket i vannet - og slipper proteinhinnen.
Inaktiv bruker
takker for svar
Høres ut som om du roter mye rundt i akvariet ditt. Dette er jo vanlig når man er litt ny. Og ganske naturlig når man er ivrig. Hvis du har vasket/skyllt sanden godt, og skiftet litt vann så tror jeg du gjør best i å la det være litt i ro. Skift 1/4 av vannet hver uke nå 3-4 uker fremover. Gi fiskene minimalt med mat et par uker.. Og smør deg med et tykt lag tålmodighet.. Det tar tid å få et akvarie i drift.
Roy Stian Lund
okei, takker for svar, vet dere om noe for senke hardheten i vannet?

Torvfiltrering vil også senke hardheten i vannet. Vil også senke ph.
Inaktiv bruker
nå er vannet heilt topp.. hadde teppe over karet et par dager, tok et vann bytte nå er verdiene på det normale, skjekket springvannet igjen og det var ikke hardt lengre. syns det var litt rart men men..

jeg er fornøyd
Inaktiv bruker
er forresten helt klart og
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2014
Reklame for plussmedlemskap