Jeg vi ha enten snegler, reker eller kreps i mitt akvarium! hva er mulig? (side 2)

Mine har også alltid gjemt seg bak og under ting. Derfor var det litt overraskende å se at rekene satte seg oppe på den store plassttingen som henger på glasset. Det er tross alt ikke noe skjul eller beskyttelse der.

Men kule er de når de folder ut viftene sine. Det skal de ha.

LJ
Hvorfor er kreps ulovlig nå? Er de utryddningstryet eller noe? Har det blitt slått fast at det er dyreplageri å holde kreps i akvarium? Jeg bare lurer.

Husker for ca 20 år siden hadde vi alt mulig kult i akvariene. Kreps, krabber, frosk osv. Men nå er vel verken kreps eller frosker lov å selge.

Har vært lenge ute av akvarie hobbien og bare lurer.
Frode Verningsen
Hvorfor er kreps ulovlig nå? Er de utryddningstryet eller noe? Har det blitt slått fast at det er dyreplageri å holde kreps i akvarium? Jeg bare lurer. Husker for ca 20 år siden hadde vi alt mulig kult i akvariene. Kreps, krabber, frosk osv. Men nå er vel verken kreps eller frosker lov å selge. Har vært lenge ute av akvarie hobbien og bare lurer.

Faren for spredning av krepsepest er hovedårsaken til at det ikke er lov å holde kreps i Norge. Forbudet mot hold av krypdyr og amfibier er det vel flere årsaker til, så det tror jeg ikke jeg begir meg inn på å prøve å gi en oversikt over en gang. Problemet med at fremmede arter kan slippe ut og fortrenge de naturlige er bare en av de.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap