Skal handle meg 4-5 discuser :) (side 2)

Hei,

jeg har drøye 20 stk coryer sammen med diskus. Ser ikke ut som det er stressende her ihverfall. Coryene lever sitt liv, og har en behagelig væremåte. Når det er foring, surrer de rundt på bunn. Prøver å "strø" maten på rota. Da går discusen å beiter der, mens coryenen surrer mellom plantene. Har ikke hatt disse så lenge, men nå har de såvidt begynt å spise frq hånda - morro ! Gled deg, dette er en fascinerende fisk med stor personlighet.
.
Dette høres jo kos ut
Men hvem av disse tåler 30-31 grader da? :P
Og hvem har du?
Cory og diskus
Jeg har 29 grader i vannet, dette funker helt greit. Coryene er av typen "aeneus". De leker og legger egg titt og ofte. Ved vannskifter synker temp. ca 3 grader, da blir de ekstra lekne.
Supert dette her gleder meg som en liten unge :=)
Bare vente til tetra stimen er på plass karet kommer i hus i løpet av 2 uker.
Blir da 4 armaturer med 2x24w
Karet er på 343 Liter og blir veldig spennde å beplante.
Men som sakt Corydras og Discus skal først i hus om ca 2-3 måneder med tanke på innkjøring og at plantene jeg skal ha får godt feste.
Har titta mye. Men hvem stim fisk på rundt 3-7 cm fra tetra er fin å se på samtidig som den tåler 28 Grader ++
Med tanke på innkjøring av akvariumet og jeg får prøvd meg på den varmen aldri hatt over 28 grader i vannet før jeg :O
Samlern 2008
Men hvem stim fisk på rundt 3-7 cm fra tetra er fin å se på samtidig som den tåler 28 Grader ++

Jeg har Kardinaler, de ser ihvertfall ut til å tåle dette greit. Har selv 29 grader i karet mitt.
De går sammen med ancistrus, C.sterbai, C.Schwartzi + noen Ottoer (Som snart skal ut i ett annet kar)

Ett lite tips, ikke dytt oppi fisk du vet ikke skal være der permanent, spesielt om du skal ha mye planter
Hehehe Kjenner til den Kan bli litt hektisk å få de ut igjen
Men akuratt på Tetra delen så har jeg fått en genial måte å ta de på
Så det skal nok gå greit
Stimfisk
Forrige gang jeg hadde diskus hadde jeg kardinaler. Skal også ha det denne gangen. Foreløpig går de i ett eget karr for å vokse seg "for store" for diskusmunn. Stimen denne gangen blir på mellom 30 og 40 stk. - ett flott skue.
Blir en første gangs discus eier om ca 2-3 måneder
Og tror jeg holder meg til noen corydoars som rydder opp og 6 stk discus
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap