Nå trenger jeg ekspert råd.... (side 2)

det holder med en 2028 eheim. ikke ta fluval eller am topp. pga
am toppen har svakheter der som slangeventilen går inn i filteret. og fluval dårlig plast på den som utløser toppen når du skal åpne det knekker etter noen år.men det gjeller ikke fluval fx5 da jeg ikke har vert borti disse enno.
eheim holder og er det beste syntes jeg.
Tror 2028 er utgått, eller den er i hvertfall på vei ut.....

Mener du at jeg burde kjøpe prof.3 2080 for akvarier opptil 1200 L da eller ?
Inaktiv bruker
Ville gått for en velprøvd eheim classic 2217 eller 2250. Dette er en modell som har vært på markedet i mange år.
Er det ingen som vet om en bra svensk nettbutikk hvor man kan bestille pumpe? Kursen er jo veldig bra nå !!
Inaktiv bruker
du kan jo sjekke ut akvarielagunen.se eller akvarieshopen.com
Et tips - søk på blocket.se etter brukt kanskje? Jeg gjorde det med hell
Hei på deg, Jeg vil anbefalle deg og kjøpe filterpumpe i Norge og i en butikk ikke langt unna deg, etter vert får du masse fisk i ditt kar, hva koster ikke det. og filtere er hjerte i et akvarie, så hvem butikk vil hjelpe deg i norge, nor du ikke har kjøpt det der. bare et tips, spare noen kroner nå, kan bli vedig dyrt. nor pumpa stopper.

Eheim 2078 er helt ok til ditt akvarium, det har jeg selv. men kjøp med elektronik
Dette stemmer heldigvis ikke. Garantier gjelder uansett kjøpsted, og forhandler av aktuelt merke plikter og ta imot reklamasjoner o.l.
Hvordan skulle man ellers kunne importere nye biler f.eks.?
Jeg sitter faktisk å vurderer om jeg skulle kjøpt den største pumpa som går til kar opptil 1200 L, men jeg er faktisk ikke sikker om jeg får den inn i skapet på juwelkaret ! Dette tar helt av dette.....
Selmer
Dette stemmer heldigvis ikke. Garantier gjelder uansett kjøpsted, og forhandler av aktuelt merke plikter og ta imot reklamasjoner o.l. Hvordan skulle man ellers kunne importere nye biler f.eks.?


Dette stemmer vel bare i teorien. Jeg vet mange forhandlere som sjekker produktnr og ser om det er importert gjennom deres nett eller direkte. Er det ikke gjennom deres ledd får man ikke hjelp.
Og etter min mening er det forstålig. Få hjelp der du har kjøpt, må være et riktig prinsipp.
Prøv å driv en seriøs butikk med vekt på service og kvalitet så blir du fort lei folk som prøver å utnytte din snillhet/dumhet.
Har selv drevet litt i bransjen og vet dette ikke er lett.

Til Anita: Kjøp kvalitet, husk en utvendig pumpe av dårlig kvalitet som plutselig lekker kan ødelegge for titusener av kroner.. Tror du vil angre på pengene du evnt sparer når du må bryte opp gulvet.
Selmer
Dette stemmer heldigvis ikke. Garantier gjelder uansett kjøpsted, og forhandler av aktuelt merke plikter og ta imot reklamasjoner o.l. Hvordan skulle man ellers kunne importere nye biler f.eks.?



Men sånn virker det ikke har prøvd det selv.
Vi kjøpte en x-box 360 på narvesen og etter et halvt år ville den ikke lese spillene lengre så vi dro til narvesen med kvittering i den samme butikken vi kjøpte den i men de kunne ikke hjelpe oss. Pga at de ikke solgte x-box lengre. Så dro vi til elkjøp for der selger de den samme maskinen men dem sa klart ifra at så lenge vi ikke har kjøpt den gjennom elkjøp kunne ikke de hjelpe oss. Så jeg måtte kontakte x-box leverandøren selv og der fikk vi hjelp.
Så desverre er det ikke så lett å få hjelp hvis man ikke har kjøpt den i den butikken.

Samme gjelder med biler som du har importert selv at det kan være vanskeligere å få på garanti enn om du hadde kjøpt bilen i Norge.
Inaktiv bruker
Det er uansett fabrikanten som står evnt ansvarlig, ikke butikken i den grad, hvis det skulle skje noe galt. hutikken bare vidreformidler det til importør som da sender det igjen videre til produsent. hvis butikken setter seg på "bakbeina" så er det egentlig bare å gå direktD til produsenten. det er den erfaringen jeg har. Det er ikke alltid butikk og importør er like villige til å hjelpe om uhellet skulle være ute.
Plussmedlem
Anita H
Jeg sitter faktisk å vurderer om jeg skulle kjøpt den største pumpa som går til kar opptil 1200 L, men jeg er faktisk ikke sikker om jeg får den inn i skapet på juwelkaret !

Eheim 2080 dimensjoner er 567 x 330 x 330 mm.
Plussmedlem
Ritus
Men sånn virker det ikke har prøvd det selv. Vi kjøpte en x-box 360 på narvesen og etter et halvt år ville den ikke lese spillene lengre så vi dro til narvesen med kvittering i den samme butikken vi kjøpte den i men de kunne ikke hjelpe oss. Pga at de ikke solgte x-box lengre.

Utsalgsstedene/kjedene har reklamasjonsansvar for produktene de selger, skriver Forbrukerrådet.
Problemet angående elektroniske fra butikker, kiosker osv er belyst her.
De skriver at disse utsalgsstedene har dårlig kjennskap til hvilke rettigheter kunden har.

Det du har erfart kan jo sammenlignes med at du kjøper den siste TV'en av et merke fra Elkjøp slik at lagerstatus blir 0 (null).
Elkjøp skal deretter ikke ta inn flere TV'er fra denne produsenten.
Og så kommer du tilbake neste dag fordi den ikke virker.
"Nei, dette merket fører vi ikke lenger", sier Elkjøp "så vi kan dessverre ikke hjelpe deg."
Å gå opp i en slik dimensjon på pumpa, synes jeg er en rett besluttning.
Når det gjelder størrelsen på en eheim 2080 så må man i tillegg til målene Loomis oppgir regne med endel mer cm i høyden - på grunn av slangene.

Her er bildet av min 2080. "Hylla" den står plassert i er 62 cm høy. Men jeg har som du også kan se hull i hyllas topp hvor slangene går ut/opp. Hadde jeg ikke hatt dette ville hyllas høyde vært ennå større slik at knekk på slangene unngåes.

Jeg har selv en Juwel Rio på 240 liter hvor jeg da har en utvendig Fluval 405. På grunn av slangene fikk jeg ikke plass i skapet til pumpa. Kjedelig estetisk men funksjonen var viktigst - så pumpa står plassert ved siden av skapet på gulvet.

mvh
Bare legge inn at jeg tenke med lommeboka og kjøpte et annet utvendig filter, selv om jeg egentlig ville ha eheim, aldri igjen. Joa filteret er greit det, men eheim er lissom best.
Lillian Ulriksen
Å gå opp i en slik dimensjon på pumpa, synes jeg er en rett besluttning. Når det gjelder størrelsen på en eheim 2080 så må man i tillegg til målene Loomis oppgir regne med endel mer cm i høyden - på grunn av slangene. Her er bildet av min 2080. "Hylla" den står plassert i er 62 cm høy. Men jeg har som du også kan se hull i hyllas topp hvor slangene går ut/opp. Hadde jeg ikke hatt dette ville hyllas høyde vært ennå større slik at knekk på slangene unngåes. Jeg har selv en Juwel Rio på 240 liter hvor jeg da har en utvendig Fluval 405. På grunn av slangene fikk jeg ikke plass i skapet til pumpa. :-) Kjedelig estetisk men funksjonen var viktigst - så pumpa står plassert ved siden av skapet på gulvet. :-) mvh


Jeg driver å monterer skapet nå så jeg får måle det innvendig når jeg har satt det opp. Regnet nesten med at slangefestene ikke var tatt med i målene...
Det går med Eheim 2080 i skapet så da er det bare å begynne å undersøke priser. Dette blir nok "litt" dyrere enn det jeg hadde regnet med ja....!
Plussmedlem
Ja, med filtermateriale så koster dette kr 4100,- på Webzoo + porto
Inaktiv bruker
aquaristikshop.com selger de den for ca 2000kr. Med det forbehold at kursen på euro ligger på rundt 8.
Tilfeldig bekjentskap
© Sara Pham
Reklame for plussmedlemskap