Hva gjør jeg galt? (side 2)

Kai kai Kjøre sammen? Send meg melding du
Da ringer jeg´n nå.
Men filtermatte... Er det svamp eller vatt?
Trollongen
Kai kai:) Kjøre sammen? :D Send meg melding du;) Da ringer jeg´n nå. Men filtermatte... Er det svamp eller vatt? :)


Filtermatte er svamp, i plate som du skjerer til selv, billigere og mye mer anvendelig enn ferdig tilpassede.
Nice Da har jeg snakka me´n og han har sand og alt Da skal jeg vel bort i mårra og hente tror jeg
BRA ,der ser du da ordner alt seg for snille piker
Hehe Ohyeah!
Men venter på melding ang. carpull Rita!
Ja du får sakt det du hehe
Trollongen
Jeg starta et 110L akvarium for 6 uker siden ca. Hadde mye nitrit, men det er nå ok. Jeg har et lekspar i blå acara, kuhlii-ål, neon tetra, corydoras albino og L144. Det som skjer er at akvariet blir møkkete og pumpa tett etter bare 3 dager ca:/ Plantene dør så jeg må kjøpe nye hele tia og neon tetraene mine blir borte sakte men sikkert:/ Hva er det som gjør at akvariet mitt er så ustabilt? Fórer me hvite mygglarver annenhver dag og tabletter til bunnfiskene og flak hver dag. Jeg har også kjøpt plantenæring i kapsler som jeg trykker ned i sanda. Kan noen forklare meg hva jeg burde gjøre? :)


Hvis pumpen går tett hver tredje dag og plantene og fiskene dør for deg så tipper jeg på at du kan ha ett større problem enn nitrit. Du bør ta en grundig vanntest, det er slett ikke umulig at du har amoniakk i akvariet f.eks. Det er også mulig at filteret er montert helt feil (ikke at jeg vet hvordan) og eller at det har bygd seg opp med alt for mye råtnende planter og forrester. Jeg har hatt lignende selv og da er det eneste som virker på sparket å bytte vann, masse vann.

Grundig vanntest mener jeg, og få noen til å se over pumpen/filteret.



Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap