Hvor lenge kan fisk være i poser? (side 2)
Malvinkaproblemet er at det er flere forskjellige fisk og da må det bli flere siler og det går ikke :( men kan jo selvfølgelig gjøre det med noen. Med de oppbevares jo i poser en stund når de er ute og flyr? Alternativet er å ha noen i en sil og noen i en større bolle over natter så får de ihvertfall bedre svømmeplass. hvordan er det med fisk i bøtte da?
Vis jeg var deg hadde jeg kjøpt yngel bokser (sånne med netting som flyter)
Disse er geniale og litt større enn de vanelige små yngel boksene
Koster vel 70-80 kr får 1
(Ikke helt den samme som jeg mente men samme opplegget
Den andre som jeg mente er faktisk bedre men husker ikke hvor jeg så den :-/
Postet 10.03.09 kl 10:06
Endret: 10.03.09 kl 15:52
Skal vurdere å kjøpe det inn til fremtiden, men ble litt knapt medd tid nå
Men fisken ble fordelt på noen bøtter og boller og hadde det fint idag tidlig. byttet litt vann før jeg dro på jobb så går nok bra
jeg hadde en fødekasse, men jeg syns den ble alt for liten til å ha fisk i. har vanligvis brukt den når jeg har kjøpt reker som har vært veldig små når jeg fikk dem.
Men fisken ble fordelt på noen bøtter og boller og hadde det fint idag tidlig. byttet litt vann før jeg dro på jobb så går nok bra
jeg hadde en fødekasse, men jeg syns den ble alt for liten til å ha fisk i. har vanligvis brukt den når jeg har kjøpt reker som har vært veldig små når jeg fikk dem.
Postet 10.03.09 kl 10:58
Endret: 10.03.09 kl 14:57
Postet 10.03.09 kl 14:53
Tenyrafarjeg tror det letteste hadde vært å heller prøvd å finne tid til å fange fiskene rett før de skal ut å fly. :)
de skal ikke ut å fly, problemet er vel tiden det tar å fange kardinaltetra og rødmunnstetra
jeg brukte 3 timer igår for når de først blir litt stresset så blir de umulige å fange så da må jeg vente en stund før jeg kan fange litt fler. derfor ville jeg fange dem dagen før slik at det ikke ble så sent på kvelden når jeg endelig var ferdig. og så fisken fikk roet seg ned før de ble stersset videre.
Postet 10.03.09 kl 15:04
Postet 10.03.09 kl 15:28
mona oDet forslaget er vel lite realistisk, Nils? Hvor mange vanlige akvarister er det som tilfeldigvis har oksygentanker i huset?
Oksygenflasker finnes f.eks.
Hos alle rørleggere
På alle mekaniske verksteden
Sykehus
Skoler som underviser i metallsløyd
etc.
Nærmeste leverandør finner du på gulesider........
Postet 10.03.09 kl 15:35
Postet 10.03.09 kl 15:50
Vel...
For meg som kun frakter fisk i poser til/fra en og annen auksjon har jeg aldri giddet å undersøke oksygenanlegg nærmere.
For den som bedriver jevnlig sending av fisk slik at den er nedpakket over tid derimot, er oksygenflasker kommersielt tilgjengelig.
(hvis man ikke kjenner noen som kan gi en skvett......
For meg som kun frakter fisk i poser til/fra en og annen auksjon har jeg aldri giddet å undersøke oksygenanlegg nærmere.
For den som bedriver jevnlig sending av fisk slik at den er nedpakket over tid derimot, er oksygenflasker kommersielt tilgjengelig.
(hvis man ikke kjenner noen som kan gi en skvett......
Postet 10.03.09 kl 22:04