Anbefaling av utvendig pumpe (side 2)

Plussmedlem
20 cm over 35 cm
70 cm er mere enn nok.

(Jeg har 68 cm. Hvis jeg hadde ønsket så kunne jeg demontert pumpehode og kurver i skapet.)
Ok ,da misforstod jeg troode det var over de 55 cm
Valget falt på en Fluval 305 og nå begynner monteringen .
Fordrar ikke å lese bruksanvisninger men går det vel til med litt teknisk hjelp

Men disse filtermediene som fulgte med ,er jeg litt usikker på om jeg skal bruke. Mange poser med kull ,disse kan kanskje byttes ut med blåfiltermatte i mangel på noe annet ?
Skjønner ikke helt problemet med dette med høyden. Hvor ofte rengjør man filteret?, en til to ganger i året. Har selv Tetratec EX1200 og syns den fungerer utmerket. Vil virkelig anbefalle et stort filter, om det er Tetratec eller Eheim spiller ingen rolle. Leste at du hadde muskelplager og at dette med og ta ut og inn filteret av skapet kunne bli et problem og at du kansje heller ville ha to innvendige filtre, men ville alikevel valgt et stort utvendig filter. Kan jo kansje sette det ved siden av akvariet hvis det er mulig. Syns selv det er penere og se på et stort filter på gulvet ved siden av akvariet en to innvedige filteret i karet.
Skjønner ikke helt problemet med dette med høyden. Hvor ofte rengjør man filteret?, en til to ganger i året. Har selv Tetratec EX1200 og syns den fungerer utmerket. Vil virkelig anbefalle et stort filter, om det er Tetratec eller Eheim spiller ingen rolle. Leste at du hadde muskelplager og at dette med og ta ut og inn filteret av skapet kunne bli et problem og at du kansje heller ville ha to innvendige filtre, men ville alikevel valgt et stort utvendig filter. Kan jo kansje sette det ved siden av akvariet hvis det er mulig. Syns selv det er penere og se på et stort filter på gulvet ved siden av akvariet en to innvedige filteret i karet.

Theres always a bigger fish

Det er ikke plass ved siden av karet ,men nå er valget tatt og pumpen kommet i hus .Den er veldig liten og grei i forhold til mange andre. Håper nå selvfølgelig at jeg blir fornøyd med den.

Tilfeldig bekjentskap
© Arild Lien
Reklame for plussmedlemskap