- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Velkommen til min akvarieverden :-) (side 2)
Velkommen til min akvarieverden :-) (side 2)
Postet 23.03.09 kl 09:35
Nei,vet ikke årsaken dessverre.
Ingen har hatt verken utslett eller andre symptomer i det hele tatt.Spist godt har de gjort også,helt frem til de bare lå døde.Dette er VF,så vet ikke forhistorien med transport,medisinering osv.
Så jeg går ut i fra at disse var noen år gamle,disse var ca 5-6 cm ved kjøp.
Men jeg hadde ikke råd til å kjøpe flere den gangen disse var for salg.Ikke lett å få tak i nye individer heller.
Ingen har hatt verken utslett eller andre symptomer i det hele tatt.Spist godt har de gjort også,helt frem til de bare lå døde.Dette er VF,så vet ikke forhistorien med transport,medisinering osv.
Så jeg går ut i fra at disse var noen år gamle,disse var ca 5-6 cm ved kjøp.
Men jeg hadde ikke råd til å kjøpe flere den gangen disse var for salg.Ikke lett å få tak i nye individer heller.
Postet 23.03.09 kl 11:08
Postet 23.03.09 kl 20:45
Endret: 23.03.09 kl 20:46
Postet 23.03.09 kl 21:14
Hadde de kanskje litt over 1 måned før de begynte å dø.Så det var for lenge til at jeg kunne ta de med tilbake til butikken igjen.Der ble det sagt at de var behandlet,men kunne ikke si for hva.
Vil ikke innvollsorm smitte andre fisker,hvis det får være ubehandlet?Det er vel også symptomer på dette? Disse hadde høy finne føring selv etter at de var døde....
Død fisk ble fisket opp ganske raskt,så de ble ikke liggende til de var halvspiste.
Men hva skal brukes som medisinering hvis det er innvollsorm?
Blir skeptisk til VF fangede fisker jeg når jeg opplever slikt som dette,for det samme skjedde med blochii gruppa.Det var gruppa før denne,og også VF.
(fra samme sted)Der er det også en igjen,den stimer med de andre men allikevel....
Vil ikke innvollsorm smitte andre fisker,hvis det får være ubehandlet?Det er vel også symptomer på dette? Disse hadde høy finne føring selv etter at de var døde....
Død fisk ble fisket opp ganske raskt,så de ble ikke liggende til de var halvspiste.
Men hva skal brukes som medisinering hvis det er innvollsorm?
Blir skeptisk til VF fangede fisker jeg når jeg opplever slikt som dette,for det samme skjedde med blochii gruppa.Det var gruppa før denne,og også VF.
(fra samme sted)Der er det også en igjen,den stimer med de andre men allikevel....
Postet 23.03.09 kl 21:50
Endret: 23.03.09 kl 21:53
Går/gikk de i samme kar?
Skulle tro man skulle se det på fisken ja. Men det kommer vel an på hvor fort det inntrer kanskje,over natten f.eks?
Ærlig talt,kan ikke noe om det. Men her er en link
Skulle tro man skulle se det på fisken ja. Men det kommer vel an på hvor fort det inntrer kanskje,over natten f.eks?
Ærlig talt,kan ikke noe om det. Men her er en link
Postet 24.03.09 kl 07:43
Endret: 24.03.09 kl 07:44
Postet 24.03.09 kl 09:43
Ja,det forblir vel et mysterium. Du har ikke obdusert/dissekert dem? Det virker kanskje groteskt,men jeg har av og til gjort det når jeg ikke helt har visst hva som har skjedd... Får ikke alltid svar likevel.
Men har opplevd at unge guppyer har dødd rett og slett fordi (tror jeg) de har hatt for store barn som satte seg fast.
Det kan jo være alderdom,men rart at alle dør "samtidig". Hvor lang tid har det gått fra første til siste døde?
Men har opplevd at unge guppyer har dødd rett og slett fordi (tror jeg) de har hatt for store barn som satte seg fast.
Det kan jo være alderdom,men rart at alle dør "samtidig". Hvor lang tid har det gått fra første til siste døde?
Postet 24.03.09 kl 10:04
Postet 24.03.09 kl 16:41
Postet 24.03.09 kl 20:37
Postet 24.03.09 kl 20:40
Endret: 24.03.09 kl 20:45
Blå acara paret vokter sine egg,de har ikke klekket enda.Regner med at dette skjer i morgen
Ingen endring i mine corydoras leksgrupper,de pusser ruter og blader og vimser frem og tilbake men noen T-formasjon har ikke skjedd enda.
Dette er gruppene med black og vanlig aeneus
Dette er en high-fin corydoras aeneus,den til høyre er vanlig:
Ingen endring i mine corydoras leksgrupper,de pusser ruter og blader og vimser frem og tilbake men noen T-formasjon har ikke skjedd enda.
Dette er gruppene med black og vanlig aeneus
Dette er en high-fin corydoras aeneus,den til høyre er vanlig:
Postet 24.03.09 kl 23:17
Endret: 24.03.09 kl 23:19
froskenHvis noen gjenkjenner gressplanten øverst til høyre ,ville jeg ønsker jeg å vite navnet på den.Det ser ut som vallisneria tger,men denne blir max 10 cm høy uansett hvor mye lys den får..
Jeg synes det ser ut som denne. Jeg vet den ikke ligner bildene i basen... må være tatt av folk med veldig gode planteforhold, fordi dine ligner på slik mine ser ut
Får håpe det skjer noe hos coryene dine snart, da
Postet 24.03.09 kl 23:22
Mottok noen slike tenellus fra siljan i en sending nå,og de så ikke slik ut.
Mine er mye kraftigere i bladene.
Legger ut et bilde fra de jeg mottok som skal være tenellus fra siljan.og det ligner ikke(måtte ta bilde da jeg måtte ha hjelp til navn på de ulike avleggerne jeg bestilte:
Den til høyre med strikk skal være som sagt tellneus(litt dårlig bilde,det var egentlig ike ment for å bli lagt ut på nett):
Mine er mye kraftigere i bladene.
Legger ut et bilde fra de jeg mottok som skal være tenellus fra siljan.og det ligner ikke(måtte ta bilde da jeg måtte ha hjelp til navn på de ulike avleggerne jeg bestilte:
Den til høyre med strikk skal være som sagt tellneus(litt dårlig bilde,det var egentlig ike ment for å bli lagt ut på nett):
Postet 24.03.09 kl 23:40
Endret: 24.03.09 kl 23:41
Postet 24.03.09 kl 23:44
Postet 24.03.09 kl 23:47
Endret: 24.03.09 kl 23:47
Er det Sagittaria subulata kanskje?
Postet 25.03.09 kl 00:36
Postet 25.03.09 kl 00:44
Trodde ikke sagittariea subulata fantes i spettet variant...? Derimot har jeg et kar hvor mine vallisneria 'tiger' ikke blir høyere enn 10cm. Om det er pga vannverdiene i karet eller lyset, eller om det har skjedd en mutasjon veit jeg
ikke...
For å gjøre tekst til link gjør du følgende:
Skriv ordet du vil linke til, f.eks denne siden
Så merker du ordet "denne siden"
Så kopierer du nettadr til siden du vil linke til. Og trykker i boks nr 3 (jordklode og en lenke) og limer den inn. Så trykker du ok.
ikke...
For å gjøre tekst til link gjør du følgende:
Skriv ordet du vil linke til, f.eks denne siden
Så merker du ordet "denne siden"
Så kopierer du nettadr til siden du vil linke til. Og trykker i boks nr 3 (jordklode og en lenke) og limer den inn. Så trykker du ok.
Postet 25.03.09 kl 07:53
Så da er navnet vallisneria mini tiger dette her da
Skal prøve å¨lage en link her,apropo linken har du fått tak i denne mallen?
Jeg har flere fsk på min ønskeliste,men de befinner seg i Moss og hvordan skal jeg komme meg dit?
Jaja,får kanskje ta en tur mellom tunnelen og ned til dahls.
denne siden
Skal prøve å¨lage en link her,apropo linken har du fått tak i denne mallen?
Jeg har flere fsk på min ønskeliste,men de befinner seg i Moss og hvordan skal jeg komme meg dit?
Jaja,får kanskje ta en tur mellom tunnelen og ned til dahls.
denne siden
Postet 25.03.09 kl 08:40