Jeg bruker fra tid til annen [URL=
http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=367901+*+367902+*+367903+*+367904&userid=gW1xlhF4SxIj1WMhShLIHtp6fPsVW618St1&t=temartic_e]Aqua Medic Aqualife[/URL], som er et vannforbedringsmiddel som f.eks. Tetra's Aquasafe. Jeg liker ikke Tetra's produkter ganske enkelt, og jeg unngår så langt som mulig å kjøpe noe fra Tetra. Prinsipp
(ikke spør meg hvorfor, det er ikke et tema i denne tråden, men jeg hater Tetra)
Jeg har samme erfaring som Elin; selv om jeg alltid mellomlagrer og lufter det kalde kranvannet (bruker ALDRI vann fra varmtvannsberederen!) før jeg bruker det, så skjer det i blant at Coryene begynner å klø og sprette mot sanden eller annet inventar i karet.
Dette forekommer her hos meg hovedsaklig vår og høst, når snøsmeltning eller økt regn/nedbør fører til økt avrenning av forurenset vann til vannkildene vannverket bruker. De svarer sannsynligvis på dette med økte tilsetninger for å rense vannet før det sendes ut i vannrørene. Jeg må bruke Aqualife på de to årstidene, men ellers er det lite. Av og til bare. Jeg ser på fiskene når det er på tide og begynne å bruke det
Nå så jeg at de begynte å klø etter noen vannbytter i går, så i dag (når jeg skal bytte vann på resten av karene) vil jeg tilsette Aqualife.