Aquasafe, hvor fort kan man bruke vann som er blannet med dette produktet? (side 2)

Biotopol er drøyere enn aquasafe i bruk, og en flaske varer derfor lengre.

Mens aquasafe sin dosering er 5 ml per 10 liter vann, holder 5 ml biotopol til 20 liter vann. En flaske varer dermed dobbelt så lenge

Dessuten liker jeg JBLs produkter bedre enn tetra sine. Ikke be meg om å begrunne det - jeg bare gjør det hehe.
Plussmedlem
Lillemeg26
Hva brukes for å teste vannet for klor og tungmetaller?

Tørrfisk
Jeg har testet det med alle vanlige tetratestene som nitrat, nitritt, amoniakk, GH, KH, PH. Er det andre tester som kan brukes?

Du kan også kjøpe egen test for klor.
Merkelig nok så finner jeg ikke noen klortest hos JBL eller Tetra, men jeg har selv en fra Sera.
Takk for tipset, Loomis
Jeg er ny i gamet, og har aldri sett klor-tester før, eller hørt noen nevne dette. Skal få skaffet meg en slik test
Jeg bruker fra tid til annen [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=NR&c=367901+*+367902+*+367903+*+367904&userid=gW1xlhF4SxIj1WMhShLIHtp6fPsVW618St1&t=temartic_e]Aqua Medic Aqualife[/URL], som er et vannforbedringsmiddel som f.eks. Tetra's Aquasafe. Jeg liker ikke Tetra's produkter ganske enkelt, og jeg unngår så langt som mulig å kjøpe noe fra Tetra. Prinsipp (ikke spør meg hvorfor, det er ikke et tema i denne tråden, men jeg hater Tetra)

Jeg har samme erfaring som Elin; selv om jeg alltid mellomlagrer og lufter det kalde kranvannet (bruker ALDRI vann fra varmtvannsberederen!) før jeg bruker det, så skjer det i blant at Coryene begynner å klø og sprette mot sanden eller annet inventar i karet.
Dette forekommer her hos meg hovedsaklig vår og høst, når snøsmeltning eller økt regn/nedbør fører til økt avrenning av forurenset vann til vannkildene vannverket bruker. De svarer sannsynligvis på dette med økte tilsetninger for å rense vannet før det sendes ut i vannrørene. Jeg må bruke Aqualife på de to årstidene, men ellers er det lite. Av og til bare. Jeg ser på fiskene når det er på tide og begynne å bruke det Nå så jeg at de begynte å klø etter noen vannbytter i går, så i dag (når jeg skal bytte vann på resten av karene) vil jeg tilsette Aqualife.
Dette er produkter som ikke er laget for Norge og den vanlige nordmann sitt springvann da vi har bra vann. Så hvis man ikke har erfaringer som Elin eller mona så ville jeg ikke brukt penger på det. Men sikkert ikke skadelig å ha en flaske stående til emergencies
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap