Koble slange til vanlig kjøkkenkran for vannbytte? (side 2)

Siden jeg ikke liker plastdingser, måtte jeg få tak i en i rustfritt stål
Passer til vanlige koplinger som er på hageslanger..
Fiske_Arne
Siden jeg ikke liker plastdingser, måtte jeg få tak i en i rustfritt stål :-) Passer til vanlige koplinger som er på hageslanger..

Hvor fikk du tak i denne i stål???
Det er ikke så mange som har helt lik hvertfall Jeg tok mål av gjengene som var på kranen, så tegnet jeg delen med disse gjengene på ene siden og en kopi av en slik plastkobling i andre. Og fikk dreiet en slik i rustfritt stål. Har en jobb hvor teknisk tegning er en av tingene jeg gjør. Høres jo kanskje veldig dyrt ut, men kostet ikke så veldig mye.
AkvarieGF
[QUOTE=Fiske_Arne]Siden jeg ikke liker plastdingser, måtte jeg få tak i en i rustfritt stål :-) Passer til vanlige koplinger som er på hageslanger..

Ser du er fra Ålesund. Så du kan få tak i koblinger og overganger på Jula. De har overganger fra 1/2" fingjenger til 1/2" grovgjenger slik du kan få skrukobling i metall med sånn tut som en trer slange innpå og låser den med slangeklemme. På clas olsen har de slanger beregnet til næringrmiddel rimelig. Jeg kjøpte også kullfilter til å skru på kranen på jula, men det trenger du nok ikke hvis det er i byen du bor. Jeg kjøpte det pga det er høyt innhold av humus i vannkilden her inne. Det fungerer helt utmerket.

Gardena har flere forskjellige løsninger til dette
Hakke
[QUOTE=AkvarieGF][QUOTE=Fiske_Arne]Siden jeg ikke liker plastdingser, måtte jeg få tak i en i rustfritt stål :-) Passer til vanlige koplinger som er på hageslanger..

Ser du er fra Ålesund. Så du kan få tak i koblinger og overganger på Jula. De har overganger fra 1/2" fingjenger til 1/2" grovgjenger slik du kan få skrukobling i metall med sånn tut som en trer slange innpå og låser den med slangeklemme. På clas olsen har de slanger beregnet til næringrmiddel rimelig. Jeg kjøpte også kullfilter til å skru på kranen på jula, men det trenger du nok ikke hvis det er i byen du bor. Jeg kjøpte det pga det er høyt innhold av humus i vannkilden her inne. Det fungerer helt utmerket.

Hehe... var akkurat på Jula i dag og kikka selvsagt etter slikt der.. men blir så forvirra av alle desse koblingene og har såååå lite peiling. Jeg fant sånn kobling som er snakka om på Biltema, men fikk den ikke helt til å passe på krana mi.. det lekte litt.. den blir tykkere og tykkere innover på krana.. vet ikke om det er muligens det som gjør det... Så jobber fortsatt med saken om å finne en god patent til påfylling av vann ;o)
På Clas Ohlson har vi nettop fått inn koblinger for innekran med fingjenger:
[URL=http://www.clasohlson.no/Product/Category.aspx?id=251486&_path=251882;251170;251707;251486]Se her[/URL]

Det er artnr. 40-6908 og 40-6909 sistnevnte er den vanligste.
Inaktiv bruker
Håvard Støre Andresen
På Clas Ohlson har vi nettop fått inn koblinger for innekran med fingjenger: [URL=http://www.clasohlson.no/Product/Category.aspx?id=251486&_path=251882;251170;251707;251486]Se her[/URL] Det er artnr. 40-6908 og 40-6909 sistnevnte er den vanligste.

Endelig en butikk som finnes her..Takk for at du sier ifra =DD
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap