Warning... (side 2)

Får du noen kontakt med vedkommende via mail/telefon? Fått noen unnskyldning for at det tar slik tid?

Det skulle vært noen måte her på forumet hvis man hadde handlet av noen eller solgt at man kunne gitt karakterer på vedkommende. Slik som det gjøres på qxl. Disse karakterene skulle stått i profilen.

Har sagt det mange ganger før og sier det igjen. Drøyer det og dere ikke får penger eller tilbakemelding; gå rett til politiet. Det er kanskje få kroner for dere, men faren er at vedkommende lurer mange andre for småbeløp og sjanser på at ingen gidder ta seg bryet med å anmelde.

Du har jo kontonummeret, da er det en enkel sak for politiet og spore opp vedkommende.
før man begynner å miste tilliten til folk generelt så kan det være greit å ha i bakhodet at folk som svindler deg selvsagt går etter annonser basert på tillit som møll til lys.
Ut uka
da har det godt 4 uker uten at jeg har fått no varer. da blir det tur til onkel politi
oppdater oss med saken da.Om du enten får kontakt eller om hva som skjer hos politiet.
Kontakt
får jeg ikke. er vel drøyt å legge ut navna og nick her
Men hvis politiet ikke gidder å bry seg så synes jeg det burde være greit å legge ut nicket.
Så skulle det vise seg å være en gyldig grunn (f.eks bilulykke, ligger i koma)kan vel det også komme frem i tråden etterhvert.
Sant det.
men merkelig nok sa de begge via mail at det var sendt
Navn og nick bør nok ikke postes her. Men jeg mener å ha lest at moderator synes det er greit å få informasjon om slikt på e-post. Så kan de sitte på bakrommet og se om det er gjengangere som holder på.

Jeg vet i hvert fall om en gjenganger, som jeg også ble lurt av.
men er det ikke lurt at folk får vite om disse gjengangerne slik at ikke flere blir lurt. Eller skifter de kanskje bare nick, slik at det ikke er noe vits???

Heldigvis har alle jeg har forhåndbetalt til vært ærlige. (men som nevnt tidligere har ikke alle de jeg har solgt til vært det...)
Ja
nick kan byttes. men har hele navna på de da. værre å bytte de=)
hehe, ja det er verre å bytte Heldigvis!
Det er vel moderator som har sagt at navn/nick ikke skal offentliggjøres på forumet, og da må det respekteres.

Jeg er helt enig i det, ettersom det er en del ting å ta hensyn til. Jeg har selv lest tråder hvor trådstarter mener seg lurt, også kommer det frem noen dager senere at det har vært en misforståelse. Da ville det gjøre stor skade om fullt navn er hengt ut i offentligheten uten grunn.

Eller at noe har skjedd og motparten er på sykehus eller har opplevd dødsfall i familien osv.

En skal huske på at selv om vi må registrere oss for å poste, kan hele verden lese alt vi skriver uten å måtte registrere seg. Å skrive her kan jo sammenlignes med annonser i alle mulige aviser, og oppslag på nærbutikken. Så en skal alltid vokte seg for hva som blir skrevet

Dessuten tror jeg stemningen på forumet ville dale betraktelig om navn skulle offentliggjøres her. Motparten kan jo finne på å forsvare seg, og plutselig er det 5-10 tråder i full krangel. Et slikt AF vil i hvert fall ikke jeg ha.

Men at moderator får info om dette, slik at de kan gjøre tiltak mot gjengangerne er jeg 100% for.

enig der. dette er en sak for politiet og moderatorer.
brukeren bør sperres ute fra forumet dersom de ikke følger regler (både norges lov og AF sine rettningslinjer)
så får heller politiet at seg av uthengingen.
Det er alt for mange småsvindlere som ikke blir tatt for ingen tar seg et par minutter for å si fra. Gjør noe med det eller slutt å klag er vel grei leveregel.
Sånn
da er moderatorene varslet i værfall
ElinH
Jeg vet i hvert fall om en gjenganger, som jeg også ble lurt av.

Er denne gjengangeren fortsatt aktiv på AF?

Mener ikke at navn skal offentliggjøres,og jeg respekterer at moderatorene ikke vil at ikke nick skal offentliggjøres.
Det kan ha skjedd ting - man kan ha havnet i en bilulykke. Men man havner ikke i en bilulykke hver gang man selger noe.

Jeg burde sikkert ha varslet om ho som aldri betalte for fisken, og de andre som ikke har betalt. Men det er jo snart et år siden. så jeg føler det er litt forelda...

Hmm
Mvjnz
[quote]Betaler bare på postoppkrav vist jeg ikke henter varen selv.

Er jo ikke sikkert det heller. Hvem har ikke hørt om folk som har kjøpt laptop og fått tilsendt en murstein?

De pakkene jeg har hentet så har jeg laget et lite hull i de for å se. Har tatt en sånn liten uhelldig trykk med finger opps der gikk det hull gitt:P

Eneste pakkene som er solide er de du kjøper fra nettbutikker har jeg lært:P

Å så itelleg når du får pakken så kan du jo se om den er på ca samme størrelse som det du har bestilt eks: sykkehjul, forsterker, data, bøker osv-
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap