Kampfisken min spiser ikke. (side 2)

Inaktiv bruker
Kan ha snegler da, om det er spennende?
du kan jo ha reker i også da.
Da må deet være reker med noe størrelse. Kirsebærreker o.l. blir av og til snacks for kampfisken
jaja, men som du selv sa tidligere, man vet ikke med kampfisken, fordi alle kampfiskene er forskjellig.
Selvfølgelig, det er litt sånn "prøv og feiling"... Slik det er med det meste.
prøv med 2-3 reker og se hvordan det går. i verstefalls å får de være i fred og du endrer opp med masse yngelreker
er det god nok plass til å ha tre reker pluss en kampfisk i et 18 l akvarium da?
reker tar ikke så mye plass og er flinke til å rydde slik at maten som faller på bunn ikke blir liggende så disse vil nok ikke være i veien for hverandre
kan jeg ha åler sammen med kampfisken?
Kine Haagensen Skiaker
kan jeg ha åler sammen med kampfisken?

Spørs hvilke åler du mener. Kuhliiål går bra (men de er ikke ekte åler, og mye mindre enn de fleste fisk som kalles åler).
Kampfisk
[QUOTE=Kine Haagensen Skiaker]kan jeg ha åler sammen med kampfisken?

Spørs hvilke åler du mener. Kuhliiål går bra (men de er ikke ekte åler, og mye mindre enn de fleste fisk som kalles åler).

...men ikke i 18 liter
Malvinka
...men ikke i 18 liter

Det er jeg enig i. En kampfisk fyller opp 18 liter ganske bra alene.
Kampfisk
[QUOTE=Malvinka]...men ikke i 18 liter

så ikke gi feil informasjon da.
Jeg personlig kan ikke forstå at de selger så små fiskebeholdere., 18 liter er jo ikke så mye vann. Mitt første akvarie var på 25 liter, og jeg stappet oppi alt mulig der, og hadde ut all sand og kokte den en gang i måneden, det er et under at fiskene i det hele tatt klarte å leve slik som jeg stresset dem og ødela balansen i vannet. Pumpen ble renset i kokende vann ...... filteret også ....

jaja.

heldigvis så lærer man.

Kampfisk har det vel i navnet sitt, de heter ikke "vennskaps fisk", Jeg har forstått det slik at de helst bør være alene av sitt slag i et akvarium, men at de kan fungere sammen med andre sorter fisker.

Men man må tenke på plassen, og gjemmesteder, for ingen fisker fortjener å bli jaget og jaget rundt. Enten det er en guppy eller en kampfisk.

Synes du skal si klart fra i butikken at det IKKE anbefales å sette flere kampfisker sammen, og at de ikke bør drive med feilinformasjon,

OG - sjekk her FØR du kjøper noe mer ok?

Eplesnegler er foresten sjarmerende og søte, de et et godt tips
så i 18 literen min kan jeg ha både snegler og reker?
om det går an har jeg lyst på enten to snegler eller to reker. de var utrolig søte
Kine Haagensen Skiaker
så i 18 literen min kan jeg ha både snegler og reker? om det går an har jeg lyst på enten to snegler eller to reker. de var utrolig søte:)

du kan godt ha fler enn to reker også etterhvert. men du kan jo se det ann først slik at ikke kampfisken spiser dem opp.
fiskeren
[QUOTE=Kampfisk][QUOTE=Malvinka]...men ikke i 18 liter

så ikke gi feil informasjon da.

Hvem gir feil informasjon?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap