Fordamper vannet så fort? (side 2)

sessan
Men, hvilket munnstykke passer i enden av slangen og til kranen da, og hvor selges slike?


Den fås kjøpt på Biltema. Dette settet som jeg bruker til vannbytter er derfra iallefall.



[External Image]

[External Image]
mona o
Det kan se ut som om din glasskant muligens har en funksjon som kondensoppsamler også. Om du fjerner den, vil kanskje kondens dannes på armaturet på en slik måte at det renner utenfor på utsiden...? Fulgte det med dekkglass da du kjøpte karet?


Det var jeg også trodde, at det hadde en slags kondensfunksjon. Men, det samles alikevel mye fordampet vann på armaturet. Det er hel topp, så det at fordampet vann renner utfor kanten tror jeg ikke kommer til å skje...
Det fulgte ikke med noe glass..
Tja, om du skjærer den vekk forsiktig og tar vare på den, så er det jo ikke noe stort hokus-pokus å få silikonert den på plass igjen senere om det viser seg å være bruk for den likevel. Alt du trenger å gjøre er å senke vannstanden noen cm så det ikke spruter vann på før silikonen er herdet. Det skal jo ikke bære noen vekt eller være 100% vanntett akkurat der, så litt slurv i forhold til "vanlige regler for akvariesilikonering" kan nok tillates
Så om jeg spør om en dings til å skru på kranen, så finner de en sånn til meg ?
Hurtigkobling heter det vel. Pass på slangedimensjonen, den skal også passe.

Print ut bildene jeg la ut da vel, og ta med i butikken
Alexus
..Jeg tok ett bilde bare slik at vi blir helt sikre. Synes at denne var nokså stor for bare å være "bærepunkt" for dekkglass...

Sjekk opp med butikken og/eller produsenten av akvariet hvilken funksjon glasslisten har. Slik det ser ut på bildet er glasskanten ikke der for å holde dekkglasset (isåfall er det en tilleggsfunksjon), men for å stive av frontglasset. Så ikke fjern avstiveren før du er sikker på funksjonen! Buet frontglass er svakere enn vanlig rett glass på grunn av spenninger i selve glasset. Du kan i verste fall risikere at fronten sprekker på grunn av vanntrykket om du fjerner avstiveren.
Det er ikke en slik glasslist jeg har, så den der kan meget vel ha en annen funksjon.
Det jeg ikke tok bilde av er at det er en lik glasslist på bakveggen, som da er rett.

Det er heller ingen tverrstag i dette, noe jeg synes er kansje litt rart da akvarier med buet glass er svakere enn rette.

Akvariet er kjøpt brukt og har ingen fabrikantmerker. Men skal høre med han jeg kjøpte det av.
Alexus
Akvariet er kjøpt brukt og har ingen fabrikantmerker. Men skal høre med han jeg kjøpte det av.


Står det ingenting på innsiden av armaturet heller f.eks?
Det står Pacific Ocean på armaturet. Men finner ikke noe om det på nettet. Det er kjøpt på en Tropehagen Zoo på Sandnes (Rogaland), så jeg skal ta en telefon til dem og høre
ang. glasslist. På min 200l som jeg kjøpte brukt så sa forrige eier at det var maks vannmenge opp til lista. Karret er 1 m brett men lista dekker bare60cm så det er 20cm uten list på hver side
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap