Veien til kims akvarium.. nytt prosjekt. (side 2)

Dette var informativt og inspirerende tråd.

Har hengt meg på og gleder meg til fortsettelsen.
RuthA e Bakk
Dette var informativt og inspirerende tråd. Har hengt meg på og gleder meg til fortsettelsen.

Takker så mye
Håper det kan være til litt nytte
Første bakgrunnen ble egetlig gangske årleit

Men synes den ble litt for svææær :P
dette kan bli kult å følge med på
Tror det er viktig å føle seg litt fram når man lager bakgrunn..
Jeg som hadde dårlig tid å stressa vilt fikk som sakt en dårlig start på 1 bakgrunn..

Min erfaring er at det er lurt å bruke god tid

Tror faktisk å bruke sterinlys til å isolere isoporen så den ikke smulderer så mye er smart Gjorde dette på bakgrunn nr 2 og det ble faktisk stein ligende så mye jeg ikke bruker husfisk på nr 2

Her er en liten smake bit

[External Image]
Med tanke på at jeg har kjøpt feil maling og mulig at jeg ikke trenger husfixen og kjøpt alt for mye isopor, + at mapecoat DV er det alt for mye av i den minste pakka kommer dette på rundt 2000 kr
Og det er ikke ille... Med tanke på det man trenger i materialer kan faktisk en sånn bakgrunn komme på rundt 1000 kr. isopor max 200 kr.. Maling. 3 Farger 0,9L 200 kr.. + evt husfix 200 kr.. Og Mapecoat DV med tanke på det du trenger rundt 400-500 kr. Om du deler den i 2-3 deler med andre evt Og det er jo egetlig knall

[External Image]

I mit tillfelle var dette bare supert... Med tanke på høyden og målene jeg har på akvariumet mitt.. Skulle jeg kjøpt moduler eller brukt 3-4 biter får å fylle plassen ville dette fort kosta rundt 6000 kr.. Eller mer..
Målene på bakgrunn nr 2 blir 75Lx55Dx65H

Skulle jeg brukt orginal bakgrunn hadde jo også målene blitt 90Lx80X70..
Da har jeg grunna bakgrunnen og ser ut som jeg ikke trenger husfixen

Mulig jeg lar være og male som den steinen... Ettersom det ble gangske fint med grunnings fargen
Tror jeg ville brukt husfixen igrunn for å få ett mer steinaktig preg over det hele, for så å male litt her å der

Just my opinion..
[External Image]

Prøver først uten Har nok maling til å prøve litt
Den ble veldig bra den altså, men tror du vil få ett mer autentisk bakgrunn med husfixen.. Keep up the goodwork
ja den ble bra, men tror kenneth har rett der assa.

men velg du
Dere har nok rett der.. Blir vel til at jeg dekker noe med husfix og noe uten
ja, det kan jo bli kult da.
Da kommer det noen flere bilder strax
Ble faktisk bedre enn jeg trodde
veldig bra

men jeg lurer på en ting anntående innvendige bakgrunner . hvor mange liter med svømmeplass går det bort?

Kunne tenke meg å lage noe inni min 128 liter, men synes det er få liter som det er, om ikke jeg skal ta bort svømmeplass.

Bruker man helst innvendige bakgrunner på store akvarier?
sessan
veldig bra :-) men jeg lurer på en ting anntående innvendige bakgrunner . hvor mange liter med svømmeplass går det bort? Kunne tenke meg å lage noe inni min 128 liter, men synes det er få liter som det er, om ikke jeg skal ta bort svømmeplass. Bruker man helst innvendige bakgrunner på store akvarier?

Det kommer veldig ann på
Min bakgrunn er jo gangske stor... Men ikke så stor som jeg trudde den skulle bli.. Regner med at ca 60 liter går bort..
Men om du bruker bare 5cm isopor bakgrunn eller slimeline fra juwel eller ligende kan du jo bare fjerne 5 cm av dybden og gange opp å se hvor mange liter det blir. Altså LxDxH = Liter.. Men husk å ta vekk de 3 bakerste nullene
Her er bakgrunnen før maling.. Skal bruke rød/brunt og litt + litt lys og mørkebrun farge for å skape naturlig farge får mine scalarer

[External Image]
[External Image]
[External Image]

Legger ved et par bilder av mine gamle akvarier også
Bare får moro

[External Image]
Med litt lite vann i den dagen men beste jeg fant hehe

[External Image]

Også en kjapp en av lille pus som nå er 1 år

[External Image]

Også et av han som voksen
[External Image]

For en nydelig pus da !!! Kjempe søt var den
sessan
For en nydelig pus da !!! Kjempe søt var den :-)

Takker så masse

Navnet er Asterix
Tilfeldig bekjentskap
© Maren K. Berre
Reklame for plussmedlemskap