- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Biltema sand (side 2)
Biltema sand (side 2)
Fisken MagnusHørt noe mer? Biltema åpner en ny butikk her på Bryne nå på tirsdag, så jeg tenkte at jeg skulle være rask med å skaffe meg sand. Men om det en giftig, dropper jeg den sanden.
Skal gi beskjed så fort jeg får svar Fisken Magnus- Jeg er veldig spent på svar da info fra andre brukere er at de har kjøpt sanden og butikken sier den er stoppet. Mulig en missforståelse en eller annen plass
Postet 25.04.09 kl 01:00
Postet 25.04.09 kl 21:11
Trond StegarudJeg var innom biltema idag. De hadde ikke fått inn denne nye sanden enda. De sa iløpet av Mai en gang. Fikk beskjed den ikke var trukket tilbake eller var noe giftig!
Det er veldig dårlig av Biltema. Men forstår jo at de kan ta tid hvis de ikke har fått sjekket ut produktene før de anonserer de.
I katalogen står det at sanden skal være inne på alle varelager innen april.
Jeg håper bare at den kommer! Begyner å tvile litt nå.
Postet 25.04.09 kl 21:16
Fisken Magnus[QUOTE=Trond Stegarud]Jeg var innom biltema idag. De hadde ikke fått inn denne nye sanden enda. De sa iløpet av Mai en gang. Fikk beskjed den ikke var trukket tilbake eller var noe giftig!
Det er veldig dårlig av Biltema. Men forstår jo at de kan ta tid hvis de ikke har fått sjekket ut produktene før de anonserer de.
I katalogen står det at sanden skal være inne på alle varelager innen april.
Jeg håper bare at den kommer! Begyner å tvile litt nå.
Synes dette virker rart jeg da. Hørte de hadde fått inn sanden i Kr,sand og reiste derfor til biltema i Mjøndalen. Der får jeg beskjed om at de har fått tilbakemeldinger om at sanden har drept fisk og derfor stoppet for salg. Så sies det her at de regner med å få den inn i løpet av mai mnd. Likevel står den som nytt produkt i deres nye katalog. Må si dette er dårlig reklame for biltema. Sendte mail i går til biltema, men har så langt ikke fått noe svar.
Om noen får nye opplysninger om sanden er jeg glad for et vink....
Postet 25.04.09 kl 21:35
loffaSynes dette virker rart jeg da. Hørte de hadde fått inn sanden i Kr,sand og reiste derfor til biltema i Mjøndalen. Der får jeg beskjed om at de har fått tilbakemeldinger om at sanden har drept fisk og derfor stoppet for salg. Så sies det her at de regner med å få den inn i løpet av mai mnd. Likevel står den som nytt produkt i deres nye katalog. Må si dette er dårlig reklame for biltema. Sendte mail i går til biltema, men har så langt ikke fått noe svar. Om noen får nye opplysninger om sanden er jeg glad for et vink....
Ening.
Det skal bli spende å se når de opner her på Bryne på tirsdag. Lurer på hva de sier...
For MEG gjør de ikke veldig mye om den ikke kommer. Får kjøpt sekk på 25kg for 89,-kr på dyrebutikken, men jo billigere jo bedre. Men satser sefølgelig på at de for inn på Biltema.
Postet 25.04.09 kl 21:42
Postet 26.04.09 kl 09:15
Trond Stegarudjeg var på mjøndalen ja, de sa at den kom iløpet av mai såklart. var IKKE trukket tilbake. men en ting, er ett grustak like i nærheten her, er mye fin sand der. Kan dette brukes? kommer det ann på? hvis jeg tar ett bilde å legger ut, vil dere kunne gi meg grønt lys, evt rødt?
Hei Trond. Det er rart at vi to får forskjellige svar i samme butikk, men har nok snakket med to forskjellige personer. Når det gjelder grus fra sandtak etc har jeg vært inne på samme tanken selv, men det finnes så mange typer sand og mange av dem kan nok inneholde kobber og andre ting en kanskje ikke skal ha i et karr. Kan desverre ikke svare deg og håper andre kan svare på dette for oss
Postet 26.04.09 kl 12:06
Biltemasand
Jeg har biltemasand i mitt 60l akvarie. jeg skiftet til denne sanden for en mnd siden og fiskene lever i beste velgående
Jeg har en sekk (18kilo), men nå har jeg bygd opp litt i bakkant av akvariet og har ca 4-5 cm i forkant...
Jeg har en sekk (18kilo), men nå har jeg bygd opp litt i bakkant av akvariet og har ca 4-5 cm i forkant...
Postet 26.04.09 kl 16:29
Postet 29.04.09 kl 19:06
Postet 06.05.09 kl 11:22
Inaktiv bruker
Trond StegarudNoen som vet noe mer? om den har kommet noen steder? Sku hatt denne sanden rimelig fort ;)
Jeg var på biltema i dag og kjøpte sand. Kjøpte denne typen her:
Står at den kan brukes til akvarie, og det står ikke noe om at det er olivin i den. Dessverre er det ingen innholdsfortegnelse, håper jeg har fått tak i den riktige?!?
Postet 15.05.09 kl 21:20
Postet 15.05.09 kl 21:37
Inaktiv bruker
artikkelnummeret er 175425
Postet 15.05.09 kl 21:42
Postet 15.05.09 kl 22:02
Inaktiv bruker
Digg!! =) nå skal den gamle grusen ut
Postet 15.05.09 kl 22:06
Kjøpte akkurat denne sanden på Biltema i Åsane idag. Flott at det var rette typen da. Er tre sekker á 17kg nok til et 100x33cm kar? Buet front så må nok påbergen litt mer enn til disse målene (minstemål).
Ser også at noen bruker et bunnlag eller hva man skal kalle det. Jeg kjøpte et liggeunderlag som jeg tenkte å ha under sanden. Er det greit, eller kan det avgi giftstoffer?
Ser også at noen bruker et bunnlag eller hva man skal kalle det. Jeg kjøpte et liggeunderlag som jeg tenkte å ha under sanden. Er det greit, eller kan det avgi giftstoffer?
Postet 16.05.09 kl 00:54
Postet 16.05.09 kl 01:03
Inaktiv bruker
Jeg brukte en og en halv sekk til min 100liter, men det ble mye, så hadde nok holdt med bare en sekk til den. Jeg har liggeunderlag i mitt andre kar, det står på det at det er miljøvennlig, og har ingen syke/døde fisk her. Du burde kanskje sjekke med forhandler at det ikke vil kunne avgi giftstoffer. Vil du være 100% sikker så er isopor et sikrere valg. Minuset med det er at den burde varmebehandles.
Postet 16.05.09 kl 01:05
Postet 16.05.09 kl 01:46
Postet 16.05.09 kl 10:40